Strona 1 z 1

Większe napięcie na światłach

: pn sie 17, 2009 22:04
autor: Genesis72
Witam
Mam golfa benzyna/gaz 1.6 z 1986
Chciałbym podawać większe napięcie na światła mijania
Największe napięcie jest bezpośrednio na alternatorze, większe niż na akumulatorze
Czy mogę pociągnąć plus bezpośrednio z alternatowa, a minus z akumulatora?
Chciałbym tak zrobić aby np w dzień było normalne napięcie, czyli 12 coś volta a dopiero mo przełaczeniu przez przekaźnik napięcie z alternatora
Czy nic się nie stanie alternatorowi?
Proszę o poradę

: pn sie 17, 2009 23:08
autor: Paweł Marek
Genesis72 pisze:Proszę o poradę
znajdź sobie tematy o zakładaniu przekaźników do świateł. Jeśli tak bardzo chcesz oszczędzać prąd w dzień to zakup sobie jakieś niedrogie światła do jazdy dziennej. Z twoich zamysłów jakie napisałeś nic nie wyniknie. Prąd na aku jest najwyżej kilka dziesiątych volta niższy jak na alternatorze, a jeśli różnica jest większa to wynika to albo ze zabrudzonych klem, albo ze źle łączego połączenia kabla do alternatora, albo ze źle zmasowanego alternatora do łapy na silniku (tlenek aluminium).

: pn sie 17, 2009 23:34
autor: Tomasz Bis
A po co ci to ?może tu coś znajdziesz dla siebie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 a kwestia przekaźników jest opisana na forum niejednokrotnie.

: wt sie 18, 2009 00:17
autor: prezesik25
tu jest komplet informacji o założeniu dodatkowych przekaźników na światła:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358&start=0

ja założyłem tylko na mijania i dzienne i świeci rewelka, do tego markowe żarówki np. PHILIPS lub TUNGSRAM (mam obecnie)

: wt sie 18, 2009 08:47
autor: -=ren=-
Genesis72 pisze:Największe napięcie jest bezpośrednio na alternatorze, większe niż na akumulatorze
to nie prawda... alternator i akumulator są ze soba połączone "na stałe" tzn potencjał plusa aku i alternatora to ten sam potencjał, tak samo minusy są ze sobą podłączone... Musisz troszkę drapnąć tematu instalacji elektrycznej w autach, i to nie koniecznie VAGach. Napięcie w okolicy 12V jest kiedy silnik nie pracuje... i nie ważne czy mierzysz na zaciskach akumulatora czy alternatora. Kiedy uruchomisz silnik napięcie na akumulatorze również wzrasta do okolicy 14V...

[ Dodano: 18-08-09, 08:49 ]
Genesis72 pisze:Czy mogę pociągnąć plus bezpośrednio z alternatowa, a minus z akumulatora?
nie możesz... musisz dać do tego bezpieczniki i ewentualnie przekaźniki... no i oczywiście włącznik świateł... ale taka instalacje masz juz w aucie :) a jak brakuje CI przekaźników to przeczytaj tematy które podsunęli koledzy...

: wt sie 18, 2009 09:56
autor: Lipek81
-=ren=- pisze:Genesis72 napisał/a:
Największe napięcie jest bezpośrednio na alternatorze, większe niż na akumulatorze
to nie prawda...
- teoretycznie to nie prawda, ale w praktyce często połączenia między altkiem a aku są już zaśniedziałe i taki spadek niestety występuje.