co bedzie oszczędniejsze 1,4 czy 1,6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojownik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lip 19, 2006 16:51
Lokalizacja: turew
Kontakt:

co bedzie oszczędniejsze 1,4 czy 1,6

Post autor: wojownik » pn sie 17, 2009 21:51

Witam
Z żalem dochodzę do wniosku że mój rabbicik już umiera i jestem zmuszony zakupić coś nowego. Potrzebuję czegoś jak naj oszczędniejszego. Stąd moje pytanie: myślę o mk3 w gazie i zastanawiam sie czym taniej tak naprawdę się jeździ 1,4 czy 1,6 ?? Czasami niestety przychodzi mi "jeździć "w korkach i obawiam się ze tak naprawdę mniejszy silnik nie koniecznie jest oszczędniejszy - jak można to napiszcie jak to jest u was ze spalaniem


http://www.regeneracja-hc.com

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn sie 17, 2009 21:54

w przypadku golfa II mój ojciec miał zarówno z silnikiem 1,3 jak i 1,6, na gaźnikach. Paliły tyle samo, zarówno w mieście jak i na trasie, a 1,6 zdecydowanie miał lepszą dynamikę, więc ja bym polecał większy silnik. Nie wiem jak się to ma do gazu



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » pn sie 17, 2009 21:56

1,8 :food:
Naprawdę moim zdaniem różnica na korzyść 1,4 czy 1,6 będzie niewielka, a 1.8 zawsze trochę już inaczej się jeździ (nawet AAM-em), a biorąc pod uwagę jego długowieczność to tym bardziej dobre wyjście.
Zresztą ABU ma chyba takie samo spalanie jak AAM, moc niby też ale AAM ma ciekawszy moment no i w ogóle jest chyba nieco bardziej udaną konstrukcją.



Awatar użytkownika
ociu
...
...
Posty: 2047
Rejestracja: sob maja 02, 2009 11:00
Lokalizacja: DOL\SBL
Kontakt:

Post autor: ociu » pn sie 17, 2009 21:58

Powiem Ci szczerze że między 1.6 ABU a 1.4 ABD nie ma za dużej różnicy w spalaniu może liter...ja miałem kiedyś ABU i w jeździe mieszanej mieścił się w 8, 7.5 L w trasie np z jedna osobą max co zeszłem to było 6.0 litra.... teraz mam 1.6 ale AEE czyli pełen wtrysk autko stosunko pali troszke mniej bo w trasie wciagnie 5.5L, ale po mieście to z butem to potrafi dziad i 8, litra wciagnąć tylko że dużo AEE choruje na falujące oboroty....poszukaj w szukajce o spalaniu silników było mnóstwo tematów


VENTO RIP :-(
CABRIO zaczynamy od nowa :-)

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » pn sie 17, 2009 21:58

A jak chcesz naprawdę tanio jeździć na gazie to kup... Seicento albo Tico :helm: Tylko, że będziesz miał bagażnik jedynie na damską torebkę.
Żartowałem :chytry:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn sie 17, 2009 22:43

1.4 będzie oszczędniejszy tylko przy emeryckim stylu jazdy. Jak jeździsz "normalnie" to szukaj 1.6 a nawet 1.8. Ja szukałem 1.6 (bo myślałem że oszczędzę na paliwie) ale egzemplarz po który jechałem był po gradobiciu, o czym sprzedawca nie poinformował mnie przez telefon. Trafił się 1.4, stan igła, od emeryta, serwisowany w ASO, pierwszy właściciel...myślę sobie...będę jeździł raczej tylko w mieście to 1.4 będzie mało palił. Teraz jak będę kupował benzyniaka to od 1.8 w górę. Masz mały silnik to mu "wstawiasz" żeby jechał a ten robi wir w baku. Na zbiorniku wychodzi mi średnio 10l/100km. 1.8 spali tyle samo a ile przyjemniejsza jazda:)
To samo na trasie...na autostradzie przy 150km/h nie ma opcji że zamknę się w 10l/100km...a z takim silniczkiem dużo szybciej nie pociśniesz. 1.8 spali mniej i jeszcze masz zapas pod nogą.
Inny przykład to Fabia 1.2 mojego ojca...przesiadł się ze starego Mietka 3.0D...teraz jest ciągle "but" żeby auto jechało chociaż trochę jak ten Mietek...i w mieście silniczek 1.2 trzy cylindry siorbie dyszkę na sto...a w trasie to już nie mówię jak to jedzie

Moim zdaniem silnik benzynowy nie powinien być mniejszy niż 1.8, chyba że jesteś emerytem i nie potrzebujesz dodatkowych źrebaków pod maską, lub kupujesz auto z salonu i nie masz dodatkowych 10tyś zł na większą motorownię...



Awatar użytkownika
przemek130
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt sie 29, 2008 13:05
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: przemek130 » pn sie 17, 2009 22:53

Nie kupuj tego 1.4. Chyba, że jeździsz sam, bez bagażu, w korkach i nigdy pod góre.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 22:55 przez przemek130, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » pn sie 17, 2009 23:08

tylko 1,8 bierz powaga ewentualnie 2,0 lub TDI



Awatar użytkownika
jacb82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 19:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: jacb82 » pn sie 17, 2009 23:33

na pewno 1.4 bedzie mniej palić niz 1.6. Tu nie ma dwóch zdań. A gadanie ze lepiej wziasc 1.6 bo pali praktycznie tyle samo co 1.4 a ma troche wiecej mocy jest bezsensu. Bo mozna isc dalej- czemu nie 1.8, przeciez pali tylko ciut wiecej od 1.6 a ma wiecej mocy. I tak dojdziesz do 2.8vr6 ktory pali niewiele wiecej a ma wiecej mocy ;) Tylko ze te "prawie" czy "niewiele" wiecej to nie jest 0.1L tylko 1-5Litrów. A te niewinne 1-5L wiecej na 100km to 4-20zł wiecej przy tankowaniu. Szukasz golfa 3 i do tego z LPG- wnioskuje, że chciałbyś aby eksploatacja auta była jak najtańsza. Polecam z tego względu 1.4. Jednak jeżeli stać Ci wydać "troche" ;) więcej miesiecznie na paliwko to namawiam abyś kupił min. 1.8. Osobiście mam e39 2.8, ojciec ma golfa IV 1.6 16v 105PS. I w trasie przy predkosci 110-130 jemu pali golfik około 7L/100km, mi auto pali około 8.5L/100km. Też mozna powiedzieć, że mój silnik 2.8 pali tylko troche więcej niz ojca 1.6. Jednak te "troche" to 1.5litra czyli ok 7zł. Więc nad morze i spowrotem ojciec zajezdza za 15zł taniej! ( mieszkam w Szczecinie, do morza 100km ;) ) Akurat obecnie mnie stać aby te 15zł zapłacić więcej, jednak były czasy że takie 15zł w kieszeni mocno przemawiały mi do rozsądku, gdy kupowałem Vectre 1.8 zamiast 2.0 czy 2.5.
Musisz sam ocenić czego od auta oczekujesz, jesli poprostu do przemieszczania sie tanim kosztem to bierz 1.4. Jeżeli uważasz że stać Cie na troche droższa eksploatacje to wybierz większy silnik. Przy czym przemysl też gdzie tym autem bedziesz jezdził? Jak tylko w mieście to sie nie zastanawiaj- bierz 1.4. Jak będa wypady poza miasto to szukaj raczej coś więcej niż 1.4 bo ten silnik nie daje rady w trasie.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 23:38 przez jacb82, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » wt sie 18, 2009 00:59

wojownik ja mam 1,4 i nie narzekam ,w miescie 8,3 l,trasa 6 l,mieszana jazda 7 l.A jesli chcesz naprawde tanio jezdzic to kup 1,4 disel,silnik nie do zajechania i spalanie male.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

Awatar użytkownika
kruszyna2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 16:46
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: kruszyna2 » wt sie 18, 2009 01:09

wojownik, ja mialem 1,3, mialem 1,6 i 1,8ABS

i ten ostatni co polecam... kup sobie goffra ABS + lpg i to bedzie najlepsze wyjscie... ABS pali mi MAXX 10/1oo lpg w miescie przy spokojnej jezdzie, a abu trzeba troszkę depnąć momentami i wychodzi ze po remoncie bierze nawet 12 ;/ (oczywisie mowa o lpg) nie wspominajac o archaicznej konstrukcji ABU w porownaniu do ABS, chociaz niby na podobnym sterowniku chodza

ABSa jak masz znizki to juz za 4 stowki ubespieczysz... mowie ci ja zaluje i 1,3 i 1,6...

[ Dodano: 18 Sie 2009 01:11 ]
jacb82 pisze:na pewno 1.4 bedzie mniej palić niz 1.6. Tu nie ma dwóch zdań
dobrze wiemy ze czasami chce sie depnac..... a tu ani jazdy ani oszczednosci...
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 01:13 przez kruszyna2, łącznie zmieniany 1 raz.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » wt sie 18, 2009 02:38

jacb82 pisze:na pewno 1.4 bedzie mniej palić niz 1.6. Tu nie ma dwóch zdań. A gadanie ze lepiej wziasc 1.6 bo pali praktycznie tyle samo co 1.4 a ma troche wiecej mocy jest bezsensu. Bo mozna isc dalej- czemu nie 1.8, przeciez pali tylko ciut wiecej od 1.6 a ma wiecej mocy. I tak dojdziesz do 2.8vr6 ktory pali niewiele wiecej a ma wiecej mocy ;) Tylko ze te "prawie" czy "niewiele" wiecej to nie jest 0.1L tylko 1-5Litrów. A te niewinne 1-5L wiecej na 100km to 4-20zł wiecej przy tankowaniu.
No właśnie najlepiej 1,8 :-) Na pewno nie spali 5 litrów więcej niż 1,4 jak piszesz, a z tym VR6 to już zupełna przesada, bo tutaj nie ma co porównywać i na pewno spalanie w tym przypadku jest znacznie większe.
jacb82 pisze:Jednak te "troche" to 1.5litra czyli ok 7zł.
OK, ale czemu liczysz ceny benzyny? Auto ma chodzić na gazie, więc 1,5 litra więcej to 3zł, a nie 7zł.

[ Dodano: 18 Sie 2009 02:39 ]
A zresztą jak oszczędzać to oszczędzać, tylko pamiętaj, że 1,4 będzie jechał jak Polonez 1,5 czy 1,6.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt sie 18, 2009 03:01

obojętne mi co niektórzy poprzednicy pisali (sorry im za to) ale w życiu nie kupiłbym silnika 1.4 kosztem mocniejszego licząc na jakieś oszczędności, mniejszy silnik w samochodzie o masie powiedzmy 1200 kg nie wydoli tego co mocniejszy i 1.4 spali tyle samo albo nawet więcej co 1.6 przy tej masie - znam to z przykładu mojego kolegi z pracy, jeśli chodzi o silniki benzynowe to nawet mnie nie pytajcie bo dawno z nich zrezygnowałem kosztem TDI ale wiem, że TDI nie jest (przynajmniej dla mnie) tak skomplikowany jak benzyna gdzie głupie odłączenie akumulatora przynajmniej na 10 minut powoduje utratę pamięci dla sterownika (przepustnicy - choć mogę się w tej kwestii mylić), dla mnie silnik benzynowy to już czarna magia.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sie 18, 2009 03:42

jacb82 pisze:na pewno 1.4 bedzie mniej palić niz 1.6. Tu nie ma dwóch zdań. A gadanie ze lepiej wziasc 1.6 bo pali praktycznie tyle samo co 1.4 a ma troche wiecej mocy jest bezsensu.
wcale nie bez sensu, bo spalanie na podobnym poziomie a często niemalże identyczne, ja i szwagier swego czasu mieliśmy w tym samym czasie Mk3 - ja 1.6 on 1.4 - i powiem ci że w spalaniu niczym się te auta nie różniły a o porównaniu mocy i elastyczności chyba nie muszę pisać, a to że palił mu 1 litr oleju na 500 km to żadna nowość w 1.4.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 234 gości