Strona 1 z 1

niedogrzany silnik

: pn sie 17, 2009 21:07
autor: patryk2340
Witam!
W mojej trójeczce borykam się z małym problemem. Chodzi o to, że silnik nie dogrzewa się do 90st. Wygląda to tak, że podczas jazdy temp waha się między 75 a 80st. Dziś wymieniłem termostat, ale nic się nie zmieniło.
Zauważyłem jednak dziwną rzecz- mianowicie gdy auto stoi, wentylator włącza się już gdy wskaźnik pokazuje ~85st. Wychodzi więc na to, że to wskaźnik oszukuje o ~10st.
Czy jest możliwość, że to czujnik temp jest niesprawny i źle pokazuje temperaturę?
Może ktoś miał podobny problem i wie co robić, bo ja po całym dniu grzebania mam już dość :grin: pozdro

: pn sie 17, 2009 21:10
autor: misiek
patryk2340 pisze:Czy jest możliwość, że to czujnik temp jest niesprawny i źle pokazuje temperaturę?
oczywiście że tak, powodem błędnego wskazania może być uszkodzony czujnik lub uszkodzony wskaźnik na desce

: pn sie 17, 2009 21:13
autor: patryk2340
misiek10111, można jakoś sprawdzić działanie tego czujnika prostym miernikiem? Nie chciałbym kupować go w ciemno

: pn sie 17, 2009 21:14
autor: urbens
Albo zapowietrzony układ chłodzenia jesli wymieniałeś termostat to mogło pójśc trochę powietrza, u mnie też tak było jak robiłem głowicę (to musiałem odpowietrzyć układ) odpaliłem silnik i odkręciłem korek od zbiornika z płynem chłodniczym, od czekać z 5 minut i po problemie, to też może być przyczyną błędnych wskazań termometra

: pn sie 17, 2009 21:22
autor: misiek
patryk2340 pisze:można jakoś sprawdzić działanie tego czujnika prostym miernikiem?
zapewne tak, ale ja nie znam wartości jakie powinny być dla prawidłowo działającego czujnika
patryk2340 pisze:Nie chciałbym kupować go w ciemno
nie są drogie w IC to koszt od 24 do 130 (hella) zł
np:
nazwa: Czujnik temperatury płynu chłodzącego
opis : Czujnik temperatury płynu chłodzącego VW-Audi
Alhambra,Arosa,Caddy 2,Caddy 2 Kasten,Caddy 2
Pick-Up,Cordoba,Cordoba Vario,Corrado,Golf 3,Golf
3 Cabrio,Golf 3 syncro,Golf 3 Variant,Golf 3
Variant syncr
producent: FEBI
Cena brutto: 67,93 zł
FEBI BILSTEIN
nr. częsci 19036 (według katalogu IC)

[ Dodano: 09-08-17, 21:24 ]
urbens pisze:odpaliłem silnik i odkręciłem korek od zbiornika z płynem chłodniczym, od czekać z 5 minut i po problemie
jezeli chcesz dobrze odpowietrzyć układ to powinno się rozgrzać silnik do pełnego otwarcia termostatu, czyli to temp. roboczej