niedogrzany silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

niedogrzany silnik

Post autor: patryk2340 » pn sie 17, 2009 21:07

Witam!
W mojej trójeczce borykam się z małym problemem. Chodzi o to, że silnik nie dogrzewa się do 90st. Wygląda to tak, że podczas jazdy temp waha się między 75 a 80st. Dziś wymieniłem termostat, ale nic się nie zmieniło.
Zauważyłem jednak dziwną rzecz- mianowicie gdy auto stoi, wentylator włącza się już gdy wskaźnik pokazuje ~85st. Wychodzi więc na to, że to wskaźnik oszukuje o ~10st.
Czy jest możliwość, że to czujnik temp jest niesprawny i źle pokazuje temperaturę?
Może ktoś miał podobny problem i wie co robić, bo ja po całym dniu grzebania mam już dość :grin: pozdro
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 21:10 przez patryk2340, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sie 17, 2009 21:10

patryk2340 pisze:Czy jest możliwość, że to czujnik temp jest niesprawny i źle pokazuje temperaturę?
oczywiście że tak, powodem błędnego wskazania może być uszkodzony czujnik lub uszkodzony wskaźnik na desce


:-k ...

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » pn sie 17, 2009 21:13

misiek10111, można jakoś sprawdzić działanie tego czujnika prostym miernikiem? Nie chciałbym kupować go w ciemno
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 21:14 przez patryk2340, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

urbens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:24
Lokalizacja: Kraśniczyn

Post autor: urbens » pn sie 17, 2009 21:14

Albo zapowietrzony układ chłodzenia jesli wymieniałeś termostat to mogło pójśc trochę powietrza, u mnie też tak było jak robiłem głowicę (to musiałem odpowietrzyć układ) odpaliłem silnik i odkręciłem korek od zbiornika z płynem chłodniczym, od czekać z 5 minut i po problemie, to też może być przyczyną błędnych wskazań termometra
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 21:16 przez urbens, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sie 17, 2009 21:22

patryk2340 pisze:można jakoś sprawdzić działanie tego czujnika prostym miernikiem?
zapewne tak, ale ja nie znam wartości jakie powinny być dla prawidłowo działającego czujnika
patryk2340 pisze:Nie chciałbym kupować go w ciemno
nie są drogie w IC to koszt od 24 do 130 (hella) zł
np:
nazwa: Czujnik temperatury płynu chłodzącego
opis : Czujnik temperatury płynu chłodzącego VW-Audi
Alhambra,Arosa,Caddy 2,Caddy 2 Kasten,Caddy 2
Pick-Up,Cordoba,Cordoba Vario,Corrado,Golf 3,Golf
3 Cabrio,Golf 3 syncro,Golf 3 Variant,Golf 3
Variant syncr
producent: FEBI
Cena brutto: 67,93 zł
FEBI BILSTEIN
nr. częsci 19036 (według katalogu IC)

[ Dodano: 09-08-17, 21:24 ]
urbens pisze:odpaliłem silnik i odkręciłem korek od zbiornika z płynem chłodniczym, od czekać z 5 minut i po problemie
jezeli chcesz dobrze odpowietrzyć układ to powinno się rozgrzać silnik do pełnego otwarcia termostatu, czyli to temp. roboczej
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 21:23 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 111 gości