Strona 1 z 2

płyn w chłodnicy

: śr lis 02, 2005 14:40
autor: zych
chciałem zapytać ile płynu powinno wejść do silnika Golf III 1.6 ABU. Wlałem 3 litry i więcej nie da rady

: śr lis 02, 2005 18:54
autor: tomyart
Jak troche pochodzi (nagrzej go do ok.90C az włączy sie wentylator) to pewnie jeszcze trochę wejdzie. Nie wiem dokladnie ile wchodzi do ABU ale do ABS mi wchodzi 6,5 litra

: śr lis 02, 2005 19:21
autor: ultradźwięk
Witam
w poniedzialek wymienialem plyn w chlodnicy (mam taki sam silnik) i wyszlo i weszlo ok. 3,5 litra a na zbiorniczku wyrownawczym max. Wbrew pozorom w 1,6 ABU jest mala chlodnica, chyba ze masz klime :)
Tak wiec jak jest max na zbiorniczku to widocznie cos jeszcze zostalo ze starego. Jak na moj gust to nie ma co sie martwic o to 0,5l. Poprostu kontroluj czy na zbiorniczku nie masz ponizej min a w razie potrzeby dolej.
pozdrawiam

: śr lis 02, 2005 19:37
autor: tomyart
ultradźwięk pisze:Witam
w poniedzialek wymienialem plyn w chlodnicy (mam taki sam silnik) i wyszlo i weszlo ok. 3,5 litra a na zbiorniczku wyrownawczym max. Wbrew pozorom w 1,6 ABU jest mala chlodnica, chyba ze masz klime :)
Tak wiec jak jest max na zbiorniczku to widocznie cos jeszcze zostalo ze starego. Jak na moj gust to nie ma co sie martwic o to 0,5l. Poprostu kontroluj czy na zbiorniczku nie masz ponizej min a w razie potrzeby dolej.
pozdrawiam
No to wszystko jasne

: śr lis 02, 2005 19:49
autor: Adamtd
Panowie no cosik nie tak, coś musiało wam zostać w układzie bo pismo mówi że ABU ma pojemnośc 5,5 l a ja jak wymieniałem to weszło hhmmm.... nie najlepiej z moją pamięcią ale chyba coś około 5 l (chyba pomiędzy 4,5 a 5 l). A jaką macie długośc chłodnicy???? - bo może ja mam inną

: śr lis 02, 2005 19:55
autor: ultradźwięk
jutro ja wymierze i dam odpowiedz.

: czw lis 03, 2005 21:27
autor: nitrob
Do mojego weszło łącznie 4,2 i jest full. Tez sie martwiłem ale chodzi spoko wiec już przestałem się przejmować. /Po zimie planuje płukanie układu wtedy zobacze dokładnie/.
Pozdrawiam
Robert

: czw lis 03, 2005 21:45
autor: michas28
ultradźwięk pisze:chyba ze masz klime
a co ma klima do tego przeciez do klimy jest odzielna chłodnica
przy wymianie musisz pamietac zeby ogrzewanie było na maxa

: pt lis 04, 2005 13:44
autor: majkel
ultradźwięk pisze:Witam
w poniedzialek wymienialem plyn w chlodnicy (mam taki sam silnik) i wyszlo i weszlo ok. 3,5 litra a na zbiorniczku wyrownawczym max. Wbrew pozorom w 1,6 ABU jest mala chlodnica, chyba ze masz klime :)
Tak wiec jak jest max na zbiorniczku to widocznie cos jeszcze zostalo ze starego. Jak na moj gust to nie ma co sie martwic o to 0,5l. Poprostu kontroluj czy na zbiorniczku nie masz ponizej min a w razie potrzeby dolej.
pozdrawiam
bo reszta w bloku została. Wykręć termostat i wyleci reszta. A zeby wszystko spuścic to by trzeba auto przechylić :grin:

: sob lis 05, 2005 16:57
autor: kulfi
Hej ludzie ja mam mk.III 1.8cl :mlotek: POMOCY!!! chłodniczego????ile do tego wchodzi płynu [/u] wlałeem 3L i koniec więcej nidarydy :weedman:

: sob lis 05, 2005 17:02
autor: michas28
nie spósciles wszystkiego dlatego ci weszło tylko 3l przy pustym układzie wchodzi tam 6,5l

: sob lis 05, 2005 17:07
autor: JAFO
Trzeba wziąć poprawkę na odpowietrzenie.
Po wymianie płynu układ jest zapowietrzony. Nawet pierwsze zagrzanie do włączenia wentylatora nie spowoduje całkowitego odpowietrzenia.
Ogrzewanie na max (otwarcie obiegu nagrzewnicy) i kilka minut trzymać silnik na 2500-3000 obr, dolać płyn, potem przejażdżka. Po ubyciu dolać płyn. UWAGA NA CIŚNIENIE. Napewno wejdzie ilość książkowa, o ile wszystko zostało spuszczone (termostat!).

U mnie w 1,8 ADZ (klima) po wymianie termostatu weszło 4l, a po tych zabiegach weszło w sumie ponad 5,5l.

: sob lis 05, 2005 17:16
autor: kulfi
oki dzieki chłopaki !!!!!!!! zapomniałem o dmuchawie kurna skleroza nieboli :grrr:

[ Dodano: Sob Lis 05, 2005 16:19 ]
aha a tak wogóle to przejezdze tak zime czy niezabardzo (lałem petrygo Q) :|

: sob lis 05, 2005 21:35
autor: gregfrom
no nie mogę zgodzić się z nagrzewnicą ponieważ ona jest ciągle w obiegu a temp regulujemy spec klapką kierującą strumień powietrza do wnętrza. Rozwiązania z zaworem nie spotakamy w żadnym pojazdku niemiecki od cnm 86 roku. pozdro.