Strona 1 z 2

start diesel-a na zimnym silniku

: śr lis 02, 2005 11:11
autor: anarion1
Witam! Czy ktos sie moze orientuje dlaczego golf ma problemy ze starem na zimnym silniku (tylko podczas mrozow) - akumulator jest nowy, jak wlaczam stacyjke, to swiece zarowe swieca sie przez ulamek sekundy, czy ktos wie moze o co chodzi?

: śr lis 02, 2005 11:48
autor: cruc
Przy grzaniu świec poczekaj chwile aż usłyszysz takie pykniencie dopiero sprobuj odpalić.
Może być, że masz świece spaloną.

: śr lis 02, 2005 12:30
autor: vwfun
sprawdz swiece a ajlepiej by je bylo wymienic.swiece w dieslu wazna sprawa.przy takim mrozie duzym powinno uplynac pare sekundek nim kontrolka zgasnie.pozdro

: śr lis 02, 2005 12:40
autor: mr_simon
Jeżeli kontrolka świeci Ci się tylko przez ułamek sekundy to więcej niż jedna świeca umarła, albo przekaźnik nawala i nie doprowadza do grzania świec.

Re: start diesel-a na zimnym silniku

: śr lis 02, 2005 13:02
autor: RALFI
anarion1 pisze:Witam! Czy ktos sie moze orientuje dlaczego golf ma problemy ze starem na zimnym silniku (tylko podczas mrozow) - akumulator jest nowy, jak wlaczam stacyjke, to swiece zarowe swieca sie przez ulamek sekundy, czy ktos wie moze o co chodzi?
NAPISZ CZY MASZ TDI CZY ZWYKŁY DIESEL - PONIEWAŻ W TDI TO PRZY ZERZE KRÓTKO GRZEJE ŚWIECA ŻAROWA

Re: start diesel-a na zimnym silniku

: śr lis 02, 2005 14:18
autor: Gitner
RALFI pisze:
anarion1 pisze:Witam! Czy ktos sie moze orientuje dlaczego golf ma problemy ze starem na zimnym silniku (tylko podczas mrozow) - akumulator jest nowy, jak wlaczam stacyjke, to swiece zarowe swieca sie przez ulamek sekundy, czy ktos wie moze o co chodzi?
NAPISZ CZY MASZ TDI CZY ZWYKŁY DIESEL - PONIEWAŻ W TDI TO PRZY ZERZE KRÓTKO GRZEJE ŚWIECA ŻAROWA
Kolego RALFI wylacz capslocka piszac.. Po drugie po czym poznajesz ze krotko? Po kontrolce ktora szybko gasnie? A jesli przekaznik walniety? Ja jestem swiezo po wymianie swiec i kontrolka palila sie dzis ok 3s, przy padnietych swiecach kontrolka swiec tylko blyskala rano i tyle a auto nie zapalalo.

Pozdro
Gitner

Re: start diesel-a na zimnym silniku

: śr lis 02, 2005 14:29
autor: RALFI
Gitner pisze:
RALFI pisze:
anarion1 pisze:Witam! Czy ktos sie moze orientuje dlaczego golf ma problemy ze starem na zimnym silniku (tylko podczas mrozow) - akumulator jest nowy, jak wlaczam stacyjke, to swiece zarowe swieca sie przez ulamek sekundy, czy ktos wie moze o co chodzi?
NAPISZ CZY MASZ TDI CZY ZWYKŁY DIESEL - PONIEWAŻ W TDI TO PRZY ZERZE KRÓTKO GRZEJE ŚWIECA ŻAROWA
Kolego RALFI wylacz capslocka piszac.. Po drugie po czym poznajesz ze krotko? Po kontrolce ktora szybko gasnie? A jesli przekaznik walniety? Ja jestem swiezo po wymianie swiec i kontrolka palila sie dzis ok 3s, przy padnietych swiecach kontrolka swiec tylko blyskala rano i tyle a auto nie zapalalo.

Pozdro
Gitner
anarion1 nie napisał jaki ma silnik, u mnie(1 z) dziasiaj świece grzały(kontrolka tyle świeciła) jakieś 2 sekundy może mniej i silnik zapalił odrazu (samochód stał na dworzu)

: śr lis 02, 2005 14:31
autor: plur
mo odpala tylko na początku chodzi jak stary traktor przez 2 sek. potem juz jest gut, co moze byc przyczyna??

: śr lis 02, 2005 14:43
autor: anarion1
cruc pisze:Przy grzaniu świec poczekaj chwile aż usłyszysz takie pykniencie dopiero sprobuj odpalić.
Może być, że masz świece spaloną.
Rzeczywiscie - takie pykniecie bylo - i odpalilo sie dosyc szybko - ale sproboje jeszcze jak bedzie mroz. Jesli takowe pykniecie jest to co to oznacza? ze swiece sa dobre?
pzdr

[ Dodano: Sro Lis 02, 2005 13:51 ]
RALFI pisze:NAPISZ CZY MASZ TDI CZY ZWYKŁY DIESEL - PONIEWAŻ W TDI TO PRZY ZERZE KRÓTKO GRZEJE ŚWIECA ŻAROWA
Mam TDI - to by znaczylo ze wszystko jest ok - ale kolejne pytanie czy mimo mrozu - sprawny silnik powinien odpalac natychmiast? czy mozliwe jest ze jednak to troche czasu zajmie, ale odpali?
pzdr

[ Dodano: Sro Lis 02, 2005 13:55 ]
[quote="Gitner"
Kolego RALFI wylacz capslocka piszac.. Po drugie po czym poznajesz ze krotko? Po kontrolce ktora szybko gasnie? A jesli przekaznik walniety? Ja jestem swiezo po wymianie swiec i kontrolka palila sie dzis ok 3s, przy padnietych swiecach kontrolka swiec tylko blyskala rano i tyle a auto nie zapalalo.
Gitner[/quote]

U mnie TDI, silnik 1Z. Wiec to jednak moga byc padniete swiece - trzeba sprawdzic. A ile kosztujje wymiana takich swiec i czy mozna to zorbic samemu?

pzdr

[ Dodano: Sro Lis 02, 2005 13:58 ]
silnik TDI, 1Z. Z dyskusji wynika ze cos jest jedank padniete.

: śr lis 02, 2005 15:49
autor: Gitner
anarion1 pisze:
cruc pisze:Przy grzaniu świec poczekaj chwile aż usłyszysz takie pykniencie dopiero sprobuj odpalić.
Może być, że masz świece spaloną.
Rzeczywiscie - takie pykniecie bylo - i odpalilo sie dosyc szybko - ale sproboje jeszcze jak bedzie mroz. Jesli takowe pykniecie jest to co to oznacza? ze swiece sa dobre?
pzdr
Ze przekaznik dziala. Po drugie cieply silnik bedzie odpalal od razu. Zobacz na zimnym czy przy odpaleniu zakopci, jak tak to swiece. Sprawdz je. Kabelek jednym koncem do + (tylko kleme zdejmij) drugim do swiecy. Powinno iskrzec przy good swiecy. Swiece wymieniaj kompletem, koszt ok 160zl. Tylko uwazaj na Bosh. Ma byc made in france lub germany. Made in Brasil sa do dupy!!!

Pozdro
Gitner

: śr lis 02, 2005 16:51
autor: anarion1
dzieki za info.
Przy kompletnie zimnym silniku - jak proboje uruchonic silnik to rzeczywisice kopci - tylko to jest bialy dym - czy to oznacza wiec wadliwe swiecie?
pzdr

: śr lis 02, 2005 17:07
autor: Corvax
miedzy innymi

: śr lis 02, 2005 18:46
autor: anarion1
Ze przekaznik dziala. Po drugie cieply silnik bedzie odpalal od razu. Zobacz na zimnym czy przy odpaleniu zakopci, jak tak to swiece. Sprawdz je. Kabelek jednym koncem do + (tylko kleme zdejmij) drugim do swiecy. Powinno iskrzec przy good swiecy. Swiece wymieniaj kompletem, koszt ok 160zl. Tylko uwazaj na Bosh. Ma byc made in france lub germany. Made in Brasil sa do dupy!!!
Gitner
No i sprawdzilem - rzeczywiscie - wszystkie swiecie sa padniete - nie bylo zaednego iskrzenia. Tylko teraz szlag mnie trafil bo znowu trzeba kase wylozyc, kkiedy to sie skonczy?:)
Dziekuje wszystkim za pomoc
pzdr