mkII cały czas zimne powietrze w silniku...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

mkII cały czas zimne powietrze w silniku...

Post autor: szyki » śr lis 02, 2005 00:46

witam,
zauważyłem ostatnio, że silnik mojego mkII cały czas bierze tylko zimne powietrze, tzn. ta klapka dopuszczająca powietrze ogrzane, znajdująca się we wlocie do filtra w ogóle się nie otwiera.
wg mnie albo za słabo ssie powietrze ten wężyk, który jest podłączony do wlotu powietrza, albo w tej komorze do której prowadzi jest jakaś nieszczelność...

na oko, to ten wężyk ssie dużo słabiej, niż trzebaby, żeby podnieść klapkę i dopuścić ciepłego powietrza...
wg mnie po odpaleniu silnika ssanie powinno być na tyle silne, żeby uniosło klapkę i puściło najpierw ogrzane powietrze...
czy w mkII rzeczywiście to tak działa, albo przynajmniej powinno działać???

dzięki wszystkim za pomoc.
pozdro.
szymon

[ Dodano: Sro Lis 02, 2005 08:32 ]
może ktoś ma jakiś pomysł co to jest i ewentualnie co z tym zrobić???



fibolek

Post autor: fibolek » czw lis 03, 2005 13:30

Ja tam mam stożek i zatkałem ten wlot.Bo on u mnie ssał wolne powietrze znad silnika bo nie miałem żadnego przewodu.I tyle



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » czw lis 03, 2005 13:55

podłacz wezyk do tej puszki przy filtrze i zassij ustami powietrze...bedzie słychac czy chodzi czy nie....



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » czw lis 03, 2005 23:33

sama klapka chodzi.
problem w tym, że w tym wężyku chyba nie ma dostatecznego ssania, żeby ją podnieść...
jakieśtam słabe ssanie jest ale już na oko widać, że za słabe...

zastanawiam się, czy to pierdoła, czy okaże się, że coś poważnego...

jak myślicie?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lis 04, 2005 15:52

nie przejmuj sie tym , ja nie mam tej rury co ssie znad koletora i tak czy siak ciagnie caly czas zimne.wolniej sie grzeje silnik i troche kuleje w zimie zaraz po odpaleniu przez chwile,potrzebne na zime ale niekonieczne.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » wt lis 08, 2005 21:11

no właśnie, zamknięta klapka dopuszczająca ciepłe powietrze daje taki sam efekt, jakby tej rury do kolektora w ogóle nie było...

tylko że silnik RP to chyba 1,8, prawda?
taki to pochodzi nawet jak kuleje,
a mojego 1,3 w dodatku na LPG szlag trafia.

jak nie dostaje ciepłego powietrza, to dłużej chodzi na ssaniu, a jak już je wyłączy, to cały podskakuje. dopiero jak jest dobrze rozgrzany, to chodzi równo...
no ale obroty musiałem sporo zwiększyć.
to wszystko powoduje, że silnik jesienią pali mi na mieście grubo ponad 9 litrów benzyny, a zimą ponad 10.
spalania LPG w mieście jeszcze nie mierzyłem przy chłodniejszych temperaturach, ale już widzę, że mi go jeszcze szybciej ubywa...

czy ktoś się orientuje, czy w tym wężyku, który łączy przepustnicę ciepłego powietrza z czymśtam pod filtrem przy nierozgrzanym silniku powinno być jakieś silne ssanie powietrza???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości