Golf IV 1.6 16V strasznie dymi po wymianie pierścieni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

b4rtus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw mar 01, 2007 19:10
Lokalizacja: Wąsosz

Golf IV 1.6 16V strasznie dymi po wymianie pierścieni

Post autor: b4rtus » pt sie 14, 2009 23:43

Witam,

w moim golfie zerwał się pasek rozrządu. Mechanik wymienił zawory (trochę je powyginało :( ) i przy okazji kazałem mu wymienić pierścienie i uszczelniacze ponieważ brał prędzej olej. Niestety ale po wymianie golf zaczął strasznie dymić. Mechanik stwierdził, że to wina progów na cylindrach. Auto ma przejechane 200kkm. Przed zerwaniem paska auto w ogóle nie dymiło. Teraz jak dodaję gazu to jakbym jechał jakąś starą TATRĄ albo STAREM - siwy dym za mną. Dodatkowo podczas odpalania miga kilka razy żółta kontrolka oleju, później gaśnie. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę o poradę co dalej. Tak się nie da jeździć :(
Ostatnio zmieniony pt sie 14, 2009 23:44 przez b4rtus, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » sob sie 15, 2009 08:06

zacznijmy od kontrolki - coś jest nie tak z ciśnieniem oleju to raz, a dwa - na jakie pierścienie wymienił? na te składane? Ile kilometrów przejechałeś od tej naprawy - reklamuj naprawę



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob sie 15, 2009 08:32

nie wymienia sie pierscieni, jesli sa jakiekolwiek oznaki zuzycia tulei, bo po takiej wymianie zawsze bedzie tylko gorzej. wynika to z ulozenia starych pierscieni. jedyne co moze pomoc w tej sytuacji to zalac swiezy olej i filtr, na trase i *#cenzura#* przez 30km, potem znowu zmiana oleju i filtra. jesli to nie pomoze, to kaplica.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

greg

Post autor: greg » sob sie 15, 2009 10:20

problem w tym, że w tym modelu pierścienie olejowe są składane a nie jak w innych silnikach pierścień ze sprężyną i one pogarszają po wymianie do momentu dotarcia się



b4rtus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw mar 01, 2007 19:10
Lokalizacja: Wąsosz

Post autor: b4rtus » sob sie 15, 2009 14:00

greg pisze:na jakie pierścienie wymienił? na te składane?
Tego nie wiem. Niestety mechanik wyjechał na 2 tygodnie na urlop i do września zostałem z dymiącym autem.
greg pisze:Ile kilometrów przejechałeś od tej naprawy - reklamuj naprawę
50km i żadnej poprawy. Natomiast co do reklamacji to On twierdzi, że to wina progów na cylindrach i trzeba by było dać blok do szlifu? Ma tą przewagę, że ja się na tym nie znam kompletnie.

Ręce opadają.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » sob sie 15, 2009 15:13

b4rtus pisze:
greg pisze:Ile kilometrów przejechałeś od tej naprawy - reklamuj naprawę
50km i żadnej poprawy. Natomiast co do reklamacji to On twierdzi, że to wina progów na cylindrach i trzeba by było dać blok do szlifu? Ma tą przewagę, że ja się na tym nie znam kompletnie.

Ręce opadają.
Wynika z tego że mechanik tez się na tym chyba nie zna.
Nie zakłada się nowych pierścieni na stare tuleje w "ciemno". Mój mechanik przed wymianą wcześniej się upewnił czy nominalne na pewno się przyjmą.
Powinien wiedzieć przed naprawą czy to wina progów czy nie progów (też się na tym nie znam). Problem w tym ze taka naprawa jest kosztowna wiec na pewno będzie wciskał ci kit żeby nie robić silnika na własny koszt.

Przy twoim przebiegu raczej tuleje powinny być OK. Raczej mechanik coś poknocił.

Nie znam się na tym wiec nie bierz tego na serio ale mam taką teorię:

Na początku auto powinno dymić bo coś musi się stać z olejem który zalega w układzie tylko nie aż tak długo jak u ciebie.

Ciekawe czy jest taka możliwość, że dół silnika jest dobrze naprawiony i wytworzył takie ciśnienie że puściły stare podpsute uszczelniacze na zaworach...



tomi36
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr sie 12, 2009 18:50
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomi36 » sob sie 15, 2009 15:28

sprawdz cisnienie jakie teraz masz na garach ciekawe czy nowe zawory dobrze dotarł do gniazd.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości