Strona 1 z 2
: pt sie 14, 2009 20:49
autor: seba198666
zly tytul wpisales. plyn chlodniczy a nie od wspomagania
[ Dodano: 14 Sie 2009 20:51 ]
moze za krotko odpowietrzales i dopiero teraz sie uklad odpowietrzyl i juz go nie bedzie ubywac
[ Dodano: 14 Sie 2009 20:54 ]
korkiem nie. a zbiorniczek masz caly kolega mial pekniety i jak sie silnik rozgrzal to sie rozszczelnial i plyn uciekal
: pt sie 14, 2009 20:58
autor: Jajcek
Kupie jutro 1 litr borygo i we wtorek mam trasę 350 km. Wtedy wyjdzie czy to wina źle odpowietrzonego układu. Jak auto stoi i silnik pracuje to zauważyłem że podnosi sie poziom płynu w zbiorniczku. Od minimum do maximum sie poziom podniósł w ciągu 5 min od uruchomienia zimnego silnika
: pt sie 14, 2009 21:00
autor: seba198666
jesli dalej bedzie ubywac to rozgrzej silnik to temp pracy nie wylaczaj go i wtedy patrz czy gdzies nie kapie. odrkec korek rozgrzej silnik i sprawdz czy nie leca babelki bo moze uszczelka po glowica powiedziala dosc
: pt sie 14, 2009 21:04
autor: Jajcek
A bąbelki sa tylko jak jest walnięta uszczelka pod głowicą??? Muszę przyznać że jak wymieniłem ten termostat i odpowietrzalem układ to były bąbelki w zbiorniczku (efekt gotującej się wody) - błem pewien że to norma te bąbelki przy odpowietrzaniu. Co niesie za sobą jazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicą oprócz ubywania płynu???
: pt sie 14, 2009 21:04
autor: seba198666
to ze sie troche podnosi po nagrzaniu to normalne.u mnie jak gosc odpowietrzal to odpalil samochod ustawil nawiew maxymalnie na cieple powietrze i wlaczyl dmuchawe na max
: pt sie 14, 2009 21:06
autor: mate64
Jajcek, jak odpowietrzałeś? nagrzewnice też?
: pt sie 14, 2009 21:07
autor: Jajcek
To może ja źle odpowietrzyłem bo ogrzewanie było skręcone na zimne (ja to latem) a tylko miałem odkręcony korek od zbiorniczka
: pt sie 14, 2009 21:09
autor: mate64
sprawdź czy będzie jeszcze "uciekać" dolej do normalnego stanu i obserwuj.
: pt sie 14, 2009 21:11
autor: seba198666
nie wiem jak wyglada zbiorniczek u ciebie ale u mnie w golfie3 z boku dochodzi wezyk przelewowy zobacz czy to nie plyn z tego wezyka powoduje te babelki. bo mozesz miec takie zludzenie
: pt sie 14, 2009 21:11
autor: Jajcek
Obserwacja to teraz podstawa. możecie mi owiedzieć jaki efekt uzyskałem tym że silnik pracował na odkręconym korku płynu chłodniczego przy jednoczesnym skręceniu ogrzewania na zimne powietrze w kabinie kierowcy
: pt sie 14, 2009 21:13
autor: seba198666
jak masz wywalona uszczelke to bedzie ci przechodzxil plyn do oleju. to wez na cieple ustaw i nagrzej go moze nie odpowietrzyles nagrzewnicy odpowietrzyla sie i dlatego ubylo plynu
: pt sie 14, 2009 21:13
autor: Jajcek
seba198666 pisze:nie wiem jak wyglada zbiorniczek u ciebie ale u mnie w golfie3 z boku dochodzi wezyk przelewowy zobacz czy to nie plyn z tego wezyka powoduje te babelki. bo mozesz miec takie zludzenie
odchodzi jakiś węzyk (ZBIORNICZEK IDENTYKO JAK W MK3)
[ Dodano: 14 Sie 2009 21:17 ]
seba198666 pisze:jak masz wywalona uszczelke to bedzie ci przechodzxil plyn do oleju. to wez na cieple ustaw i nagrzej go moze nie odpowietrzyles nagrzewnicy odpowietrzyla sie i dlatego ubylo plynu
Jakby płyn szedl do oleju pod podniósł by mi sie stan oleju a tak nie jest. Dokupię jutro borygo, odkręcę korek, nastawię ogrzewanie na max (włączyć wentylator na 3???) i włączę silnik na jakieś 5 min, na koniec zakręcę korek i wyłączę silnik. Zobaczę czy coś to da
: pt sie 14, 2009 21:21
autor: mate64
Wystarczy jak przesuniesz dźwigienkę ogrzewania na grzanie. Nadmuch do wnętrza nie ma znaczenia. Musisz go grzać dopóki nie włączy się wentylator chłodnicy.
: pt sie 14, 2009 21:26
autor: seba198666
zrob jak kolega pisze ma chodzic az wlaczy sie wentylator chlodnicy zeby sie termostat na maxa otworzyl