Strona 1 z 1
					
				Problem chyba z turbo
				: czw sie 13, 2009 12:44
				autor: mlody1775
				Witam wszystkich forumowiczów,otóż posiadam Golfa V GTI 2006 z przebiegiem 36tyś,od pewnego czasu mam gwizd tak jakby z turbiny i brak mocy.Byłem u kilku mechaników i żaden nie potrafi określić w 100% ze jest to turbo.Auto podłaczałem pod komputer i wyskakuje błąd ciśnienia doładowania i cały czas pali sie kontrolka check.
Wymieniłem zawór DV ale  nic nie pomógł.
Może któryś z forumowiczów miał podobny przypadek i wie co jest przyczyną gwizdu od około 1800 do 3700 obr. i braku mocy.
Przy okazji gdyby mi sie potwierdziło ze jest to turbo to co musze pozmieniać zeby zamontować turbo K04 z GTI Edition30.
Proszę o każdą sugestię!!
			 
			
					
				
				: czw sie 13, 2009 12:51
				autor: maryjan
				A jak z szczelnoscia układu dolotowego? czasem i on potrafi płatać figle w postaci właśnie takich odgłosów. Coś mi się wierzyć nie chcę aby przy takim przebiegu turbina sie rozlatywała (chyba, że jeździł nim jakiś maniac lub jest to wada fabryczna).
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw sie 13, 2009 13:04
				autor: mlody1775
				Wszystkie złączki orurowania posprawdzane,samo orurowanie też,nigdzie nie ma nieszczelnosci.kurde dzień w dzien walcze u innego mechanika i nikt nie moze pomoc.
			 
			
					
				
				: czw sie 13, 2009 13:25
				autor: marc1ju
				jesli elektryka + wszystkie rurki podcisnieniowe OK, 
to poprawna diagnoza tylko przy dynamicznym tescie VAG podzespolow :przeplywka, zaworki, turbina, pompki
kompa na kolana i w trase.....
zapisac logi statyczne + dynamiczne, wrzucic na forum - na pewno szybko ktos cos doradzi
			 
			
					
				
				: czw sie 13, 2009 14:56
				autor: mlody1775
				ok postaram sie kogoś zwerbować z komputerem zeby odczytac logi.
Prosze jeszcze o podpowiedź co musze zmieniac zeby zamontować turbo k04??
czy musze zmienić intercooler i wtryski??
			 
			
					
				
				: czw sie 13, 2009 15:40
				autor: PAWEL89
				może to problem z turbiną a mianowicie ze zmiennością położenia łopatek wirnika
			 
			
					
				
				: czw sie 13, 2009 22:12
				autor: doggie
				marc1ju pisze:jesli elektryka + wszystkie rurki podcisnieniowe OK, 
to poprawna diagnoza tylko przy dynamicznym tescie VAG podzespolow :przeplywka, zaworki, turbina, pompkikompa na kolana i w trase.....
zapisac logi statyczne + dynamiczne, wrzucic na forum - na pewno szybko ktos cos doradzi
jakie pompki!!! przecież to 2.0 TFSI benzyna!!! 
[ Dodano: Czw 13 Sie, 2009 ]
mlody1775 pisze:ok postaram sie kogoś zwerbować z komputerem zeby odczytac logi.
ciekawi mnie czy ktoś na forum będzie potrafił odczytać te logi silnika TFSI, czy ktoś zna wogóle jego parametry 
[ Dodano: Czw 13 Sie, 2009 ]
mlody1775 pisze:
Prosze jeszcze o podpowiedź co musze zmieniac zeby zamontować turbo k04??
czy musze zmienić intercooler i wtryski??
chyba mało osób ma doświadczenie na forum z tym silnikiem, wątpię aby w TFSI trzeba było zmieniać wtryski, z tego co wiem to ten motor w wersji 240 KM ma te same wtryski - gdzieś kiedyś wyczytałem ale głowy sobie urwać nie dam
 
			 
			
					
				
				: pt sie 14, 2009 11:38
				autor: mlody1775
				Witam,a wiec jest juz potwierdzone ze turbo padło.
Mam już zamówioną turbinkę k04 z orurowaniem ale zastanawiam sie czy wtryski sa inne w edition30 czy te same co u mnie.Bo jezeli te same to nie ma sensu zamawiać,lepiej juz od S3.
Dziekuje za każdą sugestię.
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: pt sie 14, 2009 11:54
				autor: rugbyboogeyman
				co do gwizdow to moga one wystepowac  (nawet po wymianie turbo) na koncu wydechu, mialem tak w golf IV gti.  Trzeba posluchac z kad gwizdze, czy z komory silnika , czy z dupy 
Nie jestem pewien ale istnieje mozliwos ze bedziesz musiel wymienic kolektor pod to nowe turbo