Strona 1 z 1
Problem chyba z turbo
: czw sie 13, 2009 12:44
autor: mlody1775
Witam wszystkich forumowiczów,otóż posiadam Golfa V GTI 2006 z przebiegiem 36tyś,od pewnego czasu mam gwizd tak jakby z turbiny i brak mocy.Byłem u kilku mechaników i żaden nie potrafi określić w 100% ze jest to turbo.Auto podłaczałem pod komputer i wyskakuje błąd ciśnienia doładowania i cały czas pali sie kontrolka check.
Wymieniłem zawór DV ale nic nie pomógł.
Może któryś z forumowiczów miał podobny przypadek i wie co jest przyczyną gwizdu od około 1800 do 3700 obr. i braku mocy.
Przy okazji gdyby mi sie potwierdziło ze jest to turbo to co musze pozmieniać zeby zamontować turbo K04 z GTI Edition30.
Proszę o każdą sugestię!!
: czw sie 13, 2009 12:51
autor: maryjan
A jak z szczelnoscia układu dolotowego? czasem i on potrafi płatać figle w postaci właśnie takich odgłosów. Coś mi się wierzyć nie chcę aby przy takim przebiegu turbina sie rozlatywała (chyba, że jeździł nim jakiś maniac lub jest to wada fabryczna).
Pozdrawiam
: czw sie 13, 2009 13:04
autor: mlody1775
Wszystkie złączki orurowania posprawdzane,samo orurowanie też,nigdzie nie ma nieszczelnosci.kurde dzień w dzien walcze u innego mechanika i nikt nie moze pomoc.
: czw sie 13, 2009 13:25
autor: marc1ju
jesli elektryka + wszystkie rurki podcisnieniowe OK,
to poprawna diagnoza tylko przy dynamicznym tescie VAG podzespolow :przeplywka, zaworki, turbina, pompki
kompa na kolana i w trase.....
zapisac logi statyczne + dynamiczne, wrzucic na forum - na pewno szybko ktos cos doradzi
: czw sie 13, 2009 14:56
autor: mlody1775
ok postaram sie kogoś zwerbować z komputerem zeby odczytac logi.
Prosze jeszcze o podpowiedź co musze zmieniac zeby zamontować turbo k04??
czy musze zmienić intercooler i wtryski??
: czw sie 13, 2009 15:40
autor: PAWEL89
może to problem z turbiną a mianowicie ze zmiennością położenia łopatek wirnika
: czw sie 13, 2009 22:12
autor: doggie
marc1ju pisze:jesli elektryka + wszystkie rurki podcisnieniowe OK,
to poprawna diagnoza tylko przy dynamicznym tescie VAG podzespolow :przeplywka, zaworki, turbina, pompkikompa na kolana i w trase.....
zapisac logi statyczne + dynamiczne, wrzucic na forum - na pewno szybko ktos cos doradzi
jakie pompki!!! przecież to 2.0 TFSI benzyna!!!
[ Dodano: Czw 13 Sie, 2009 ]
mlody1775 pisze:ok postaram sie kogoś zwerbować z komputerem zeby odczytac logi.
ciekawi mnie czy ktoś na forum będzie potrafił odczytać te logi silnika TFSI, czy ktoś zna wogóle jego parametry
[ Dodano: Czw 13 Sie, 2009 ]
mlody1775 pisze:
Prosze jeszcze o podpowiedź co musze zmieniac zeby zamontować turbo k04??
czy musze zmienić intercooler i wtryski??
chyba mało osób ma doświadczenie na forum z tym silnikiem, wątpię aby w TFSI trzeba było zmieniać wtryski, z tego co wiem to ten motor w wersji 240 KM ma te same wtryski - gdzieś kiedyś wyczytałem ale głowy sobie urwać nie dam
: pt sie 14, 2009 11:38
autor: mlody1775
Witam,a wiec jest juz potwierdzone ze turbo padło.
Mam już zamówioną turbinkę k04 z orurowaniem ale zastanawiam sie czy wtryski sa inne w edition30 czy te same co u mnie.Bo jezeli te same to nie ma sensu zamawiać,lepiej juz od S3.
Dziekuje za każdą sugestię.
Pozdrawiam
: pt sie 14, 2009 11:54
autor: rugbyboogeyman
co do gwizdow to moga one wystepowac (nawet po wymianie turbo) na koncu wydechu, mialem tak w golf IV gti. Trzeba posluchac z kad gwizdze, czy z komory silnika , czy z dupy
Nie jestem pewien ale istnieje mozliwos ze bedziesz musiel wymienic kolektor pod to nowe turbo