Problem chyba z turbo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mlody1775
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 12, 2007 17:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem chyba z turbo

Post autor: mlody1775 » czw sie 13, 2009 12:44

Witam wszystkich forumowiczów,otóż posiadam Golfa V GTI 2006 z przebiegiem 36tyś,od pewnego czasu mam gwizd tak jakby z turbiny i brak mocy.Byłem u kilku mechaników i żaden nie potrafi określić w 100% ze jest to turbo.Auto podłaczałem pod komputer i wyskakuje błąd ciśnienia doładowania i cały czas pali sie kontrolka check.

Wymieniłem zawór DV ale nic nie pomógł.
Może któryś z forumowiczów miał podobny przypadek i wie co jest przyczyną gwizdu od około 1800 do 3700 obr. i braku mocy.


Przy okazji gdyby mi sie potwierdziło ze jest to turbo to co musze pozmieniać zeby zamontować turbo K04 z GTI Edition30.

Proszę o każdą sugestię!!



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw sie 13, 2009 12:51

A jak z szczelnoscia układu dolotowego? czasem i on potrafi płatać figle w postaci właśnie takich odgłosów. Coś mi się wierzyć nie chcę aby przy takim przebiegu turbina sie rozlatywała (chyba, że jeździł nim jakiś maniac lub jest to wada fabryczna).

Pozdrawiam


Dziki

Awatar użytkownika
mlody1775
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 12, 2007 17:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: mlody1775 » czw sie 13, 2009 13:04

Wszystkie złączki orurowania posprawdzane,samo orurowanie też,nigdzie nie ma nieszczelnosci.kurde dzień w dzien walcze u innego mechanika i nikt nie moze pomoc.



marc1ju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr paź 18, 2006 09:32
Lokalizacja: wawa okolice
Kontakt:

Post autor: marc1ju » czw sie 13, 2009 13:25

jesli elektryka + wszystkie rurki podcisnieniowe OK,
to poprawna diagnoza tylko przy dynamicznym tescie VAG podzespolow :przeplywka, zaworki, turbina, pompki
kompa na kolana i w trase.....
zapisac logi statyczne + dynamiczne, wrzucic na forum - na pewno szybko ktos cos doradzi



Awatar użytkownika
mlody1775
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 12, 2007 17:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: mlody1775 » czw sie 13, 2009 14:56

ok postaram sie kogoś zwerbować z komputerem zeby odczytac logi.

Prosze jeszcze o podpowiedź co musze zmieniac zeby zamontować turbo k04??
czy musze zmienić intercooler i wtryski??



PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

Post autor: PAWEL89 » czw sie 13, 2009 15:40

może to problem z turbiną a mianowicie ze zmiennością położenia łopatek wirnika


[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw sie 13, 2009 22:12

marc1ju pisze:jesli elektryka + wszystkie rurki podcisnieniowe OK,
to poprawna diagnoza tylko przy dynamicznym tescie VAG podzespolow :przeplywka, zaworki, turbina, pompkikompa na kolana i w trase.....
zapisac logi statyczne + dynamiczne, wrzucic na forum - na pewno szybko ktos cos doradzi
jakie pompki!!! przecież to 2.0 TFSI benzyna!!!

[ Dodano: Czw 13 Sie, 2009 ]
mlody1775 pisze:ok postaram sie kogoś zwerbować z komputerem zeby odczytac logi.
ciekawi mnie czy ktoś na forum będzie potrafił odczytać te logi silnika TFSI, czy ktoś zna wogóle jego parametry

[ Dodano: Czw 13 Sie, 2009 ]
mlody1775 pisze: Prosze jeszcze o podpowiedź co musze zmieniac zeby zamontować turbo k04??
czy musze zmienić intercooler i wtryski??
chyba mało osób ma doświadczenie na forum z tym silnikiem, wątpię aby w TFSI trzeba było zmieniać wtryski, z tego co wiem to ten motor w wersji 240 KM ma te same wtryski - gdzieś kiedyś wyczytałem ale głowy sobie urwać nie dam



Awatar użytkownika
mlody1775
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 12, 2007 17:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: mlody1775 » pt sie 14, 2009 11:38

Witam,a wiec jest juz potwierdzone ze turbo padło.
Mam już zamówioną turbinkę k04 z orurowaniem ale zastanawiam sie czy wtryski sa inne w edition30 czy te same co u mnie.Bo jezeli te same to nie ma sensu zamawiać,lepiej juz od S3.
Dziekuje za każdą sugestię.

Pozdrawiam



rugbyboogeyman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sie 13, 2009 12:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rugbyboogeyman » pt sie 14, 2009 11:54

co do gwizdow to moga one wystepowac (nawet po wymianie turbo) na koncu wydechu, mialem tak w golf IV gti. Trzeba posluchac z kad gwizdze, czy z komory silnika , czy z dupy :)

Nie jestem pewien ale istnieje mozliwos ze bedziesz musiel wymienic kolektor pod to nowe turbo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 344 gości