Strona 1 z 1

Czujnik Halla

: czw sie 13, 2009 01:30
autor: bicker83
siemka. po sprawdzeniu VAGiem bledow silnika wsykoczylo cos takiego:

515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

Ma ktos pojecie o co chodzi?
PZD

: czw sie 13, 2009 02:18
autor: Zico63b
Gdy Kolega sprawdzał samochód z silnikiem benzynowym na postoju, przy niepracującym silniku - taki błąd jest prawidłowy. Sterownik czyli komputer mając włączony zapłon i niekręcący się silnik odczytuje ten stan jako błąd czujnika Halla. To inaczej czujnik obrotów silnika, wbudowany jest w aparat zapłonowy.
Sprawdzić jeszcze na pracującym silniku, po skasowaniu błędu.

: czw sie 13, 2009 08:11
autor: czarnykurczak
Z tego co czytałem w różnych gazetach to przy awarii tego czujnika silnik nie powinien odpalić.

p/k

: czw sie 13, 2009 09:26
autor: szaki
czy w gofrze iv mozna stosowac odciecie tego czujnika jako zabezp. p/kradziezy czy komp sfiksuje ?

: czw sie 13, 2009 10:43
autor: bicker83
Zico63b pisze:Gdy Kolega sprawdzał samochód z silnikiem benzynowym na postoju, przy niepracującym silniku - taki błąd jest prawidłowy. Sterownik czyli komputer mając włączony zapłon i niekręcący się silnik odczytuje ten stan jako błąd czujnika Halla. To inaczej czujnik obrotów silnika, wbudowany jest w aparat zapłonowy.
Sprawdzić jeszcze na pracującym silniku, po skasowaniu błędu.
Na wlaczonym silku byl ten blad. Nie wiem czy m to cos ze soba wspolnego ale jeszcze jest tak ze na wolnych obrotach z wlacoznym climatroickiem obroty sa stale a jak go wylacze to dleikatnie sie silnik telepie i raz na jakis czas spada delikatnie z obrotow? Tak mi sie przypomnialo o tej schizie. :P

: czw sie 13, 2009 13:23
autor: Zico63b
No to jeśli odpalimy silnik, zeskanujemy błędy, skasujemy je i ponownie sprawdzając - znów jest widoczny - wtedy już jest diagnoza: uszkodzenie czujnika.
Sporadyczny to znaczy był a nie ma lub źle kontaktuje. Może tylko wtyk lub kabelek?

: czw sie 13, 2009 15:54
autor: bicker83
Zico63b pisze:No to jeśli odpalimy silnik, zeskanujemy błędy, skasujemy je i ponownie sprawdzając - znów jest widoczny - wtedy już jest diagnoza: uszkodzenie czujnika.
Sporadyczny to znaczy był a nie ma lub źle kontaktuje. Może tylko wtyk lub kabelek?
Moze i tak :) tylko powiedz mi ak mozesz gdzie go znalezc? I czy ma to cos wspolnego z tymi nierownymi obrotami a jezeli nie to czym moga byc one spowodowane?? zgory dzieki za odpowiedz.

: czw sie 13, 2009 16:18
autor: Zico63b
Jest nabudowany na aparacie zapłonowym. Dokładnie rzecz biorąc, zamiast aparatu, na głowicy silnika od strony kierowcy. Zapomniałem bowiem że nie ma tam już klasycznego aparatu i rozdzielacza a cewka ma 4 wyjścia.
W każdym razie jest to część 26 lub 27, zależnie od wersji silnika. Do niej dochodzi po prostu wtyczka z kabelkami.
Obrazek

: czw sie 13, 2009 17:14
autor: bicker83
Zico63b pisze:Jest nabudowany na aparacie zapłonowym. Wieczorem podam szczegóły, teraz mało czasu.
Czekam z niecierpliowscia na szczegoly :)