Strona 1 z 3

Zegary z obrotomierzem

: wt sie 11, 2009 20:28
autor: Lukaszr0
Witam,

Czy zegary z obrotomierzem z diesla podejdą do 1,6 TD ? Te co mam do nabycia mają indeks 950 - tak jak moje ale mają skale prędkości do 200 a moje mają do 220, czy nie będą przekłamywać ? I czy 150 zł to dobra cena jak za takie zegary ? Słysząłem że trudno takie zdobyć :D

: wt sie 11, 2009 20:39
autor: jablonski89
poszukaj dobrze na allegro.

: wt sie 11, 2009 20:43
autor: 89Bartezz
Lukaszr0 pisze:ale mają skale prędkości do 200 a moje mają do 220, czy nie będą przekłamywać ?
skoro indeks prędkości ten sam to nie będą przekłamywać
Lukaszr0 pisze:? I czy 150 zł to dobra cena jak za takie zegary ?
no dobra cena. Na allegro jak widzę to od 170 w gore stoją

: wt sie 11, 2009 20:44
autor: Lukaszr0
Zegary mam już na oku, tylko chodzi mi o skale prędkości ja mam do 220 a tamte co mam do wzięcia mają do 200 i zastanawia mnie to czy jak zmienię zegary to nowe nie będą przekłamywać. Ew. czy dużo roboty jest przy przekładce samego obrotomierza do zegarów z zegarkiem zamiast obrotomierza ?

: wt sie 11, 2009 21:59
autor: bongo
Lukaszr0 pisze:Czy zegary z obrotomierzem z diesla podejdą do 1,6 TD ? Te co mam do nabycia mają indeks 950
Wszystkie diesle tek mają :bajer: Raczej ilośc wtyczek sprawdz :bajer:

: wt sie 11, 2009 22:18
autor: Lipek81
Jeżeli index jest taki sam, to nie ma znaczenia, czy wyskalowane są do 200, czy do 220 itp. W razie czego z przekładką prędkościomierza też nie ma za dużo roboty - kilka śrubek do wykrecenia i tyle - ale wymiana to raczej po to, żeby stary przebieg zachować, bo pdkość przy tym samym indeksie będzie dobrze pokazywał.

: wt sie 11, 2009 22:22
autor: bongo
Lipek81 pisze:W razie czego z przekładką prędkościomierza też nie ma za dużo roboty - kilka śrubek do wykrecenia i tyle
Niekoniecznie :bajer:
Jeśli masz zegary bez kontroli ciśnienia oleju a prędkościomierz z zegarów które takową kontrolę posiadają lub odwrotnie-nie pasuje.

: wt sie 11, 2009 22:22
autor: To_mas
Lukaszr0 pisze:czy dużo roboty jest przy przekładce samego obrotomierza do zegarów z zegarkiem zamiast obrotomierza ?
nie da sie :P
mozesz ewentualnie swój obecny prędkościomierz przełożyć do nowych zegarów ale to jak napisał Lipek81,
żeby stary przebieg zachować
ale najważniejsze:
bongo pisze:Raczej ilośc wtyczek sprawdz :bajer:

: wt sie 11, 2009 22:24
autor: Lipek81
Możesz mieć za to inny problem - jeżeli oryginalnie nie miałeś obrotomierza, to możesz nie mieć do licznika podciągniętego sygnału z obrotami. Sygnał ten pobierany jest z alternatora - zobacz, czy do alternatora masz podłączone dwa cienkie kabelki - jeden niebieski, a drugi to nie wiem jaki :) - ale ten drugi to własnie jest od obrotów. Koło klemy "+" akumulatora powina być złaczka dwupinowa - właśnie z tymi przewodami - jeżeli z obu stron złaczki wchodzą po dwa przewody i przy alternatorze też masz dwa przewody cienkie i jeden gruby to powino byc ok. Jak nie masz tych przewodów, to trzeba zobaczyć czy alltek ma wyjście "W" - jak ma, to jest ok, wystarczy tylko przewód dociągnąć - gorzej jak nie ma - wtedy trzeba altek wymienić ,albo przerobic, choć nie wiem, czy się da.

[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 22:26 ]
bongo, ale taka różnica była tylko wtedy, jak zegary miały inną liczbę wtyczek. A rozumiem, że kolega Lukaszr0 kupuje zegary z tylowa wtyczkami, ile ma oryginalnie.

: wt sie 11, 2009 22:30
autor: bongo
Lipek81 pisze:bongo, ale taka różnica była tylko wtedy, jak zegary miały inną liczbę wtyczek
Wcale nie :chytry:

: wt sie 11, 2009 22:47
autor: Lipek81
bongo, pokaż mi fotke zegarów na jedną wtykę, gdzie jest w pędkościomierzu jakaś elektronika. Przed chwilą przejrzałem ETKE - wszystkie roczniki golfa mkII - jeżeli był licnzik na dwie wtyki, to była elektronika w prędkościomierzu, jeżeli licznik był na jedna wtyke, to nie bylo elektroniki.

: śr sie 12, 2009 00:01
autor: Lukaszr0
Ja mam golfika z 1992 roku także 1 wtyczka i te co mam do łyknięcia też mają 1. Musze obadać jak z tym wyjściem W. Puki co autko pożyczył ojciec i muszę czekać do piątku. Ale z tego co pamiętam jak kupowałem samochód to był problem z alternatorem i wtedy właśnie patrzyliśmy co tam może być (jak się później okazało odlutował się jakiś kabelek i ładowania nie było) i właśnie chyba trzy kabelki przy alternatorze były, więc chyba jest ok. Ewentualnie jak by ktoś mógł opisać jak wygląda te wyjście W albo dać jakąś fotkę (raczej kiepsko się na tym znam i dopiero zaczynam przygodę z samochodami).

: śr sie 12, 2009 00:25
autor: finch
Kolego Lipek81 tu cię zaskoczę. Otóż każde zegary mają elektronikę na pokładzie. Od ciśnienia oleju, nie zapominaj że masz dwa czujniki. Do tego temperatura i poziom cieczy chłodzącej w jednym. To że dioda sobie miga nie oznacza że jest to led migający. Tak więc zawsze masz płytkę z elektroniką.

Ale do rzeczy, najlepsze rozwiązanie to przełożenie starego prędkościomierza do nowego licznika zostawiając starą pokrywę. Sprawa jest o tyle prosta że oba liczniki pochodzą od diesla i nie będzie w środku dużo elektroniki ani z tyłu prędkościomierza nie ma okienka gdzie siedzi czujnik od MFA.
Zahaczając jeszcze o Wasze obawy czy jest doprowadzone info co do prędkości obrotowej silnika z alternatora. Nie zastanawialiście się nigdy skąd elektronika wie kiedy z którego czujnika ma sprawdzać ciśnienie?? ;) Spotkałem się z paroma dieslami i zawsze taka informacja była doprowadzona, no chyba że kolega ma przeszczepioną instalację z benzyny to już pewien nie jestem.

: śr sie 12, 2009 08:58
autor: Lipek81
finch pisze:Kolego Lipek81 tu cię zaskoczę.
- wcale mnie nie zaskoczyłeś - bo dokładnie nie zrozumiałeś rozmowy. Oczywiście, że każdy licznik ma elektronikę - chodzi właśnie o kontrolę ciśnienia oleju, kontrolę temperatury płynu chłodzącego, zasilanie wskaźników paliwa i temperatury, zegar, ewentualnie obrotomierz i MFA. Tylko były dwa rozwiązania tej elektroniki. Jeżeli licznik był na dwie wtyki, to część elektroniki była umieszczona w prędkościomierzu, a część w reszcie licznika. Prędkościomierz (sam prędkościomierz) miał w sobie wmontowaną płytkę z elektroniką.

Natomiast w nowszych rozwiązaniach, kiedy licznik był na jedną wtykę, w prędkościomierzu nie było żadnej elektroniki - wszystko było umieszczone w reszcie licznika. Czyli elektronika była w liczniku, ale nie w prędkościomierzu.
finch pisze:Nie zastanawialiście się nigdy skąd elektronika wie kiedy z którego czujnika ma sprawdzać ciśnienie??
- fakt, jest dynamiczna kontrola ciśnienia oleju - więc potrzebny jest do tego sygnał prędkości obrotowej. Ale z tego co czytałem na forum wiele osób nie ma wyprowadzonego sygnału od prędkości do licznika. Może w dieslu nie jest to wykorzystane? Nie mam pojęcia.

[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 09:11 ]
Lukaszr0 pisze:Ewentualnie jak by ktoś mógł opisać jak wygląda te wyjście W albo dać jakąś fotkę (raczej kiepsko się na tym znam i dopiero zaczynam przygodę z samochodami).
- normalnie będziesz miał dwa kabelki cienkie podłączone do alternatora w różne miejsca - w alternatorze Valeo jest z tyłu na obudowie każde podłączenie oznaczone - jedno z nich jako właśnie W. Ale uwaga - czasami jest tak, że oznaczenie jest, ale tego wyjścia nie ma - po prostu zastosowana jest ta sama obudowa do różnych rodzajów alternatorów. Także możesz mieć oznaczenie na obudowie i nawet otwór na to połaczenie, ale otwór może być pusty. Sprawdź, czy będzie tam jakaś śrubka, pod która można się podłączyć.