finch pisze:Kolego Lipek81 tu cię zaskoczę.
- wcale mnie nie zaskoczyłeś - bo dokładnie nie zrozumiałeś rozmowy. Oczywiście, że każdy licznik ma elektronikę - chodzi właśnie o kontrolę ciśnienia oleju, kontrolę temperatury płynu chłodzącego, zasilanie wskaźników paliwa i temperatury, zegar, ewentualnie obrotomierz i MFA. Tylko były dwa rozwiązania tej elektroniki. Jeżeli licznik był na dwie wtyki, to część elektroniki była umieszczona w prędkościomierzu, a część w reszcie licznika. Prędkościomierz (sam prędkościomierz) miał w sobie wmontowaną płytkę z elektroniką.
Natomiast w nowszych rozwiązaniach, kiedy licznik był na jedną wtykę, w prędkościomierzu nie było żadnej elektroniki - wszystko było umieszczone w reszcie licznika. Czyli elektronika była w liczniku, ale nie w prędkościomierzu.
finch pisze:Nie zastanawialiście się nigdy skąd elektronika wie kiedy z którego czujnika ma sprawdzać ciśnienie??
- fakt, jest dynamiczna kontrola ciśnienia oleju - więc potrzebny jest do tego sygnał prędkości obrotowej. Ale z tego co czytałem na forum wiele osób nie ma wyprowadzonego sygnału od prędkości do licznika. Może w dieslu nie jest to wykorzystane? Nie mam pojęcia.
[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 09:11 ]
Lukaszr0 pisze:Ewentualnie jak by ktoś mógł opisać jak wygląda te wyjście W albo dać jakąś fotkę (raczej kiepsko się na tym znam i dopiero zaczynam przygodę z samochodami).
- normalnie będziesz miał dwa kabelki cienkie podłączone do alternatora w różne miejsca - w alternatorze Valeo jest z tyłu na obudowie każde podłączenie oznaczone - jedno z nich jako właśnie W. Ale uwaga - czasami jest tak, że oznaczenie jest, ale tego wyjścia nie ma - po prostu zastosowana jest ta sama obudowa do różnych rodzajów alternatorów. Także możesz mieć oznaczenie na obudowie i nawet otwór na to połaczenie, ale otwór może być pusty. Sprawdź, czy będzie tam jakaś śrubka, pod która można się podłączyć.