Mrugajaca kontrolka oleju?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Mrugajaca kontrolka oleju?

Post autor: Banan79 » wt sie 11, 2009 11:25

Witam, Jestem nowy na forum. Mam takie pytanie, kiedy jade moim autem jakies 20km i olej przekroczy temp. 94 stopnie wlacza mi sie bzyczek i kontrolka oleju. Co ciekawe jak nie przekraczam 2000 to kontrolka nie mryga ale jak jade powyzej 2000 tys to sie wlacza i tak napiernicza az znowu nie przekrocze 2500 do 3000 czy to moze byc pompa czy moze cos gorszego. Zaznaczam ze silnik ma kopa (cisnienie 12,12,12 i 10) i panewek tez nie slychac? Prosze o wasza pomoc z gory dzieki.



K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » wt sie 11, 2009 11:28

Ja bym pierwsze co to sprawdzil kontrolke oleju... :)


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt sie 11, 2009 11:31

temat kontrolki poruszany jest średnio raz na tydzień, na forum znajdziesz "wyszukiwanie tematów" wpisz problem i zobaczysz o co kaman. Generalnie albo czujnik, albo filtr oleju (filtrona), albo zegary. Bo zakładam że poziom oleju w normie.

A tak w ogóle to witam na forum.

I z tego co piszesz to coś chyba jeszcze z czujnikiem temp. jest nie teges bo 94 to trochę za wysoko, chodzi ci się wentylator chłodnicy??
Ostatnio zmieniony wt sie 11, 2009 11:33 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Banan79 » czw sie 13, 2009 10:21

Witam ponownie. A wiec tak . Poziom oleju napewno jest w normie (w sobote byl wymieniany wraz z filtrem) poniewaz dopiero co kupilem auto. Wczoraj gdy jezdzilem jakies 60km non stop tak do 2000 tys(nie wiecej) kontrolka nie zapalila sie ani razu ale wezcie tak jezdzijcie ,czlowieka moze szlag trafic. Kiedy tylko przekrocze 2 to zaraz sie zalocza bzyczek i miga to pieronstwo dodam gazu gasnie...? Pytanie ktory czujnik jest od wysokiej temp. oleju-ten bialy od str silnika? Aha i jeszcze jedno przy wczorajszej spokojnej jezdzie olej dochodzil do temp. 96 stopni. Ale kiedy dam bardziej w dupe to potrafi przekroczyc 100 i zaraz czuc (nawet w kabinie) taki dziwny zapach jakby palonej gumy,czy to normalne?



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw sie 13, 2009 11:08

nie to nie jest normalne a jak tam wiatrak chłodnicy - chodzi??


Obrazek

Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Banan79 » czw sie 13, 2009 11:19

Tak , co do wiatraka to chodzi. Temp wody wskazuje 80-90 stopni,jedynie ten olej ma zawsze miedzy 94-102 ale slyszalem ze w benzyniakach potrafi nawet osiagnac 120 stopni. Chyba pojade sprawdzic cisnienie oleju.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 885
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » czw sie 13, 2009 11:35

Banan79 pisze:olej dochodzil do temp. 96 stopni
Jeżeli olej ma taką temperaturę to jest to normalna sprawa. Przy spokojnej jeździe temp. oleju utrzymuje się na poziomie od 90 do 100*C. Jednak przy zdecydowanym używaniu gazu oraz jeździe z dużymi prędkościami temp. oleju bez problemu przekracza 100 stopni i więcej.
Ostatnio zmieniony czw sie 13, 2009 11:44 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Banan79 » czw sie 13, 2009 11:39

Witam kolege. Tak odczytalem z mfa. Troche mnie uspokoiles. To moze ten bialy czujnik od cisnienia oleju jest walniety? Poniewaz on jest od wyzszej temp. tak mi sie wydaje?



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 885
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » czw sie 13, 2009 11:51

Trochę poczytałem i koledzy z forum radzą zacząć od sprawdzania czujników oleju. Koszt jest nie duży ok 12 zł. Najlepiej obydwa, bo pomiar ciśnienia oleju jest dwustopniowy. Do 2000 obrotów ma daną wartość i powyżej 2000 ma inną wartość.



Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Banan79 » czw sie 13, 2009 11:55

ok i tak wlasnie zrobie. moze pojade do szwagra (tez ma golfa 3 1.8) i wykrece od niego oba czujniki i pojezdze zobacze reakcje. Na razie wielkie dzieki za pomoc. Po powrocie napisze co sie dzialo. Pozdrawiam



cementowy_jas

Post autor: cementowy_jas » czw sie 13, 2009 11:59

Lukasz_mk2 pisze:I z tego co piszesz to coś chyba jeszcze z czujnikiem temp. jest nie teges bo 94 to trochę za wysoko, chodzi ci się wentylator chłodnicy??
Banan79 pisze:i olej przekroczy temp. 94 stopnie
:bigok: :bigok: czytamy, czytamy :bigok:



Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Post autor: paku69 » czw sie 13, 2009 11:59

Czujnik oleju walnięty. Ja miałem coś podobnego, jednak u mnie przyczyną było złe podłączenie czujnika :)


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw sie 13, 2009 12:00

może mi ktoś podać jakiś cytat z jakiejś mądrej książki w sprawie właściwej temp. oleju bo jak dla mnie tem pow. 100 stopni to coś dużo. u mnie temp. oleju wg. mfa nie przekracza 92-94 stopni


Obrazek

cementowy_jas

Post autor: cementowy_jas » czw sie 13, 2009 12:07

Lukasz_mk2, u mnie przy takim samym silniku jak u ciebie (ABS) temperatura oleju nie przekracza 96 stopni wg mfa, pytałem mechanika kiedyś powiedział że właśnie może dochodzić do 120 stopni, a prawidłowa temperatura oleju rozgrzanego silnika waha się pomiędzy 95-110 stopni. Sam szukałem kiedyś na necie i nie znalazłem potwierdzenia książkowego



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 329 gości