Strona 1 z 1

passat B3 palące się wlączniki świateł...

: pn sie 10, 2009 12:15
autor: Damian3942
Witam znajomy ma problem z passatem B4 1992r CL otóż spalił juz 3 włączniki świateł (te z regulacją podświetlania deski) po obejrzeniu kostki zauważył że stopił mu się pin 7 lekko a idzie do niego kabel czarno-żółty... i teraz pytanie nie wie ktoś za co on odpowiada i gdzie idzie? ewentualnie może ktoś miał ten problem?

tu foto kabla :pub:
Obrazek

: pn sie 10, 2009 12:22
autor: Zico63b
To jest główny kabel zasilający reflektory, idzie z tego wyłącznika na manetki.
Jeśli permanentnie ulegają szybkiemu zniszczeniu wyłączniki - przyczyna może być w założonych mocniejszych niż 55-watowe żarówek!
Inne przyczyny to możliwe zwarcie na odcinku między wyłącznikiem, poprzez manetki, do skrzynki bezpieczników. dalej są już zabezpieczone i "wy..." bezpiecznik w razie zwarcia!

: pn sie 10, 2009 12:28
autor: Damian3942
a jaki powinien tam być bezpiecznik? może ma zły założony? :crazy:

: pn sie 10, 2009 12:42
autor: Zico63b
Na światłach są 7,5A; każda z żarówek ma swój czyli mają być cztery.

: pn wrz 07, 2009 16:54
autor: Damian3942
a który przekaźnik odpowiada za światła?

: pn wrz 07, 2009 20:08
autor: Paweł Marek
żaden, niema wcale

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 8:10 pm ]
i tak dokładniej: kabel czarno żółty idzie od stacyjki poprzez skrzynkę bezpieczników do włącznika świateł, po przejściu przez włącznik zmienia kolor na czarno biały - i ten biegnie dopiero na manetki a z niej na reflektory poprzez skrzynkę z bezpiecznikami

: pn wrz 07, 2009 22:41
autor: greg
załóż przekaxniki świateł i problem zostanie rozwiązany - a swoją drogą czy czasem znajmy nie założył żarówek 100/90W?

: pn wrz 07, 2009 23:42
autor: Damian3942
żarówki są takie same od kąd go kupił... czyli 4lata... :helm: był u elektryka ten wyczyścił styki wtyki itd... wymienił kostki włącznika, kupił kolejny włącznik tyle ze niemiecki(po 5 min poszły dymy) krzyknął sobie 140zł powiedział że jest ok, a tu dzisiaj dymy w czwartek jedzie do kolejnego i ten mówi ze przekaźnik pewnie ale musi to zobaczyć jak wygląda bo przez tel to nie gadanie... :crazy:

: wt wrz 08, 2009 00:55
autor: Zico63b
Kurcze pieczone! Przecież takie wyłączniki służą ludziom po 20 lat!
Musi być coś "skopane" na odcinku wyjście wyłącznika świateł - skrzynka bezpieczników. Dalej, jak już pisałem, spaliłby się bezpiecznik a nie wyłącznik i koszty wyniosłyby 20 groszy.
To musi posprawdzać ktoś "z głową" bo inaczej wtopicie kolejnych kilka wyłączników.
Wszystkie posty o włożeniu przekaźników są jak najbardziej słuszne, tylko że jak pali wyłącznik to jest to oznaka uszkodzenia na sieci i przekaźniki też się wypalą; albo auto...
A żarówki; hmm... "takie same odkąd go kupił", ale może właśnie "setki" a nie 55W?

: wt wrz 08, 2009 21:57
autor: Damian3942
sprawdziłem żarówki są takie jak mają być... nie ważne czy postojowe czy normalne czy długie za każdym razem sie grzeje ;/ :crazy: jutro jedzie do elektryka (pododno dobry) okaże sie co mu dolega...

: wt wrz 08, 2009 22:05
autor: Paweł Marek
Skoro nawet od postojówek się grzeje to musi być coś skopane w instalacji, znaczy jakieś dziwne zwarcie, albo ktoś próbował jakieś dodatkowe niestandardowe urządzenie podpiąć pod włącznik i zrobił to nieprawidłowo

: pt wrz 11, 2009 12:26
autor: Damian3942
mógł by ktoś mi napisać jak sie wpina do niego przekaźnik? trzeba coś przerabiać czy w któreś gniazdo go wkłada się? nie bo jak wpina to sam bym włożył a jak przerabiac wtedy już co innego...

: pt wrz 11, 2009 12:59
autor: Paweł Marek
Trzeba przerabiać, opisy sa na forum, nie jest to trudne, ale jeśli nie chcesz się bawić w lutowanie kabelków to elektryk. Niemniej podejrzewam że ustareka lub bład w instalacji jest jakiś dziwny i założenie przekaźników na swiatłagłówne nie pomoże, bo pisałeś że grzanie nastęopuje już po załączeniu postojówek.