Podwyższone obroty biegu jałowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Podwyższone obroty biegu jałowego

Post autor: pavulon78 » ndz sie 09, 2009 19:29

Witam. Dziś zauważyłem że jak samochód się mocno zagrzał (jazda po mieście w upał) to obroty biegu jałowego są podniesione do 1000 obr. Mormalnie chodzi na ok 750 obr. Na pocztku myslałem ża załącza się wiatrak i to powoduje wzrost obrotów jednak po podniesieniu maski widać że oba wiatraki na chłodnicy stoją. Co może być tego powodem? Czy jest jeszcze gdzieś tam ukryty wiatrak którego nie widać a sie załącza (np. od klimy)? Dodam tylko że oborty są podwyższone nawet przy wyłączonej klimatyzacji. Jej włączenie nie powoduje wzrostu obrotów (po włączeniu dalej stoją na 1000) mimo że leci wyraźnie zimne powietrze więc klima działa.



carollo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 17, 2008 11:19
Lokalizacja: WA-WA

Post autor: carollo » ndz sie 09, 2009 21:02

a sprężarka w tym momencie jest załączona????



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » ndz sie 09, 2009 21:08

Właśnie, a klima w tym czasie nie chodzi?



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » ndz sie 09, 2009 21:23

Nie. Klima nie chodzi. Climatronic ustawiony jest w pozycji ECONO.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sie 09, 2009 21:24

Słyszałeś o adaptacji przepustnicy?,może akurat twoje auto tego wymaga.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » ndz sie 09, 2009 21:39

Czytałem sporo wątków o problemach z przepustnicą i adaptacji, ale praktycznie zawsze jak było coś nie tak z przepustnicą to obroty falowały. U mnie silnik pracuje równiutko bez najmniejszego nawet falowania. Zobaczę jak będzie jutro rano jak bedzie troche chłodniej. Bo dziś w Gdańsku był spory upał i jeżdziłem dużo po mieście. Jak gasiłem auto i chwilę przestygło to po uruchomieniu obroty stały na 750. Po ruszeniu i przejechaniu kawałka jak silnik znowu dostał dużej temperatury to co jakby się załączało i obroty rosły do 1000. Jak silnik trzyma te 1000 obr. to wrażenie jest takie jakby chodził jakiś wiatrak.

Dziś rano w drodze do pracy silnik dość szybko osiągnął własciwią temperaturę pracy a po zakończeniu jazdy (kilkanaście kilometrów w temp. ok 14 st.C) obroty stały jak trzeba na poziomie ok. 700 obr. Wygląda na to że te podwyższanie obrotów ma jakiś związek z załączeniem się jakiegoś układu w wysokich temperaturach.

[ Dodano: 11 Sie 2009 07:48 ]
edzio pisze:Słyszałeś o adaptacji przepustnicy?,może akurat twoje auto tego wymaga.
Dziś jadę na czyszczenie przepustnicy i adaptację. Zobaczymy czy coś pomoże. Zastanawia mnie tylko czemu problem pojawia się tylko na mocno rozgrzanym silniku. Dziś rano znowu było ok mimo że silnik miał już właściwą temp. Ale wczoraj po południu (26 st.C, korki) obroty praktycznie cały czas nie spadały poniżej 1000 obr.
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 07:05 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 213 gości