remont silnika kompresja 1,6 AEA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pink75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 01, 2006 21:25
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

remont silnika kompresja 1,6 AEA

Post autor: pink75 » ndz sie 09, 2009 14:20

Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość :D .
Posiadam silnik 1,6 8V kod AEA 1995r, problem polega na tym, że od jakiegoś czasu przez odmę lekko wyrzuca olej - na 12000 km dolewam ok 0,8 l, nie dymi, nie kopci itp.
Zrobiony pomiar ciśnienia i tu dramat 4-7-5,5-5. Po próbie olejowej 6-9,5-9,5-7,5 bar.
Czy w tej sytuacji:
1. Skoro nie bierze oleju (nie licząc odmy) to sama wymiana pierścionków wystarczy i na ile to może pomóc?
2. Czy tuleje cylindra w tym silniku są wymienne? (może ktoś wie)

Silnik ma na liczniku 220 000 oficjalnie, a tak naprawdę to wszyscy wiemy jak może być.
Dodam, że autko planuję jakiś czas jeszcze zostawić (może 2 lata). Drugi silnik koszt 600-1500 zł plus przekładka no i nie wiadomo co się trafi.
Mam typa, który rozbierze mi to i poskłada za 400zł w tym dotarcie i uszczelnienie zaworów. Oprócz tych przypadłości i to, że autko jest trochę słabe to kompletnie nie ma z nim problemu pali na dotyk nie ważne lato czy zima. Pozostałe płyny w normie nic nie ubywa.

Co sądzicie na ten temat? Z góry dzięki za wszystkie komentarze.
Dodam, że przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego przypadku, we wszystkich był problem brania oleju u mnie tego nie ma i tu dla mnie jest mała zagwózdka.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 09, 2009 16:15

jeśli pomiary są dobre (dla sprawdzenia pojechałbym na inny przyrząd) to pierścienie nie trzymaja kompresji. Pewności nie ma czy ich wymiana wystarczy. Potrzebne byłyby dkokładne pomiary i ocena gładzi cylindra. Praktycznie w niewysilonych silnikach VW: z reguły pierwszy remoncik silnika może polegać tylko na zmianie pierścieni i pozwala to przejechać do kolejnego już dużego remontu nawet połowę z tego co auto miało wcześniej najechane.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » ndz sie 09, 2009 21:03

jak sie okaze ze masz pierscionki do wymiany to masz duzy klopot!Po rozebraniu silnika wszystko wyjdzie ci co jest nie tak.Morze sie okazac ze czeba bedzie robic nadwymiar tłoka bo ktorys sie lekko przetarł to sa juz duze finanse.Wszystko wyjdzie dopiero po rozebraniu silnika



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 293 gości