Strona 1 z 1

Wspomaganie wyje przy skrecaniu + opor przy skrecie w lewo

: ndz sie 09, 2009 13:43
autor: osbe
Witam! Mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Otorz pompa na chodzącym silniku nie wyje, ale gdy dostanie oporu robi sie glosno... Po za tym na wolnych obrotach wspomaganie nie dziala (kireownica ciezko chodzi)... Gdy chce skrecic w miejscu w prawo wspomaganie zaczyna lapac po musnieciu pedalu gazu (wiadomo-wieksze obroty), a najbardziej dziwi mnie to, ze gdy chce skrecic w lewo wspomaganie nie dziala nawet po dodaniu obrotow, ale odziwo zaczyna dzialac gdy puszczam sprzeglo (na biegu)... I nie jest to spowodowane tym, ze auto jedzie i lzej sie kreci kierownica poniewaz nawet gdy auto jest rozpedzone i zrzuce z biegu to ciezko skrecic w lewo (dzial tylko na biegu z puszczonym sprzeglem)... dziwnie to sie zachowuje i nie wiem czy zabrac sie za wymiane pompy, czy moze na maglownicy jest jakis duzy opor... prosze o jakies rady, dodam, ze silnik to VR6 z Passata (nie wiem jak ta pompa chodzila wczesniej) i maglownica tez z Passata (nie wiem z jakim byl silnikiem bo kupilem uzywana), a calosc w Gofrze MK II... z tego co pamietam to maglownica miala oznaczenie USA bodajze (w kazdym badz razie to nie jest TRW), a plyn zalany SWAG ten zielony (mineral)... moze zmiana plynu na ten czerwony syntetyk?? HELP.... PozdraVWiam

: ndz sie 09, 2009 20:58
autor: tattoo_men
albo padła pompa steru albo się zapowietrza. Odpal silnik przegazuj pokręć sterem i zajrzyj do zbiorniczka czy płyn od wspomagania nie jest wzburzony

: ndz sie 09, 2009 21:34
autor: cinekban87
moze te lozysko szlak trafil przy pompie tak jest w 3

: pn sie 10, 2009 19:14
autor: osbe
tattoo_men, sprawdziłem i płyn nie jest wzburzony... Czy to znaczy, ze słabo pompuje pompa? Tak na chłopski rozum :grin:

: pn sie 10, 2009 19:32
autor: Paweł Marek
wygląda że i pompa padła dlatego wzrost obrotów jej pomaga, oraz też maglownica i stąd różnica prawo lewo. Mysle że jeśli nie chce ci sie jeździć i szukać mechnaika z manometrem który sprawdzi ciśnienie na pompie to ją wymień, koszt nie taki duży a przynajmniej jedna rzecz odpadnie z myśli.

: śr sie 12, 2009 16:23
autor: osbe
Jeszcze takie male pytanko.. jak wymienie pompe i okaze sie ze maglownica tez do wymiany i tak troche z nia pojezdze to pompa nie dostanie po gaciach?

: śr sie 12, 2009 18:21
autor: Paweł Marek
Jeśli płyn jest czysty nie ma jakichś opiłków w sobie to nic się nie powinno stać. Zlej go trochę z pompy wylej na szybę troszkę i obejrzyj pod różnymi kątami padającego światła.

: śr sie 12, 2009 18:50
autor: osbe
no plyn swoja droga... tylko czy ten opor maglownicy (jesli bedzie ,a mysle ,ze tak) nie zaszkodzi ponmpie?