Problem z termostatem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z termostatem
Witam!!
Mój golf po przejechaniu ok 15 km nie osiąga 90 stopni- wskazówka zatrzymuje się na ok 70-80 stopniach . sprawdziłem( wg rad w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=34634) dolny wąż od chłodnicy i wąż ten jest bardzo ciepły. Czyli termostat w moim przypadku jest dobry?? Bo już sam nie wiem Czym grozi jazda z niedogrzanym(?) silnikiem??
Pozdrawiam!!
Mój golf po przejechaniu ok 15 km nie osiąga 90 stopni- wskazówka zatrzymuje się na ok 70-80 stopniach . sprawdziłem( wg rad w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=34634) dolny wąż od chłodnicy i wąż ten jest bardzo ciepły. Czyli termostat w moim przypadku jest dobry?? Bo już sam nie wiem Czym grozi jazda z niedogrzanym(?) silnikiem??
Pozdrawiam!!
Kiedy zmieniałeś termostat???? może Ci się otwierać za bardzo i jest do zmiany...jak stoisz w korku to łapie ci 90 tak??? i np. wyjedziesz na trase to Ci spada na 70 - 80???? jeżeli tak to termostat do wymiany...a jak go zapalisz to i pochodzi chwile to górny wąż robi się ciepławy???? bo 15 km to dużo do złapania 90... raczej napewno masz termostat do zmiany.....
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Czyli najlepiej przejechać jeszcze raz taki odcinek, zatrzymać się i sprawdzić czy wskazówka pokazuje 90 stopni?? Z tego co pamiętam to tak nie było jak sprawdzałem ale zrobię próbę jeszcze raz. A dodam jeszcze że kiedyś w mieście wskazówka na chwilę wskazała 90 stopni ale opadła na ok 70 i pupa Obserwuje tą wskazówkę już jakiś czas i nie pamiętam żeby pokazała 90 stopni oprócz przepadku powyżej.
Mój Variant Yachting viewtopic.php?f=88&t=375516" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
jesli to termostat to wentylatory nie będą się załączać bo woda ciągle jest w obiegu i masz za niską temperature, a jeśli oszukuje czujnik temperatury to wentylatory będą się załączać, zaobserwuj jak jest i będziesz wiedział co jest do wymiany
[ Dodano: 09 Sie 2009 12:59 ]
[ Dodano: 09 Sie 2009 12:59 ]
przejedź się z 5km, zatrzymaj auto i niech pochodzi z 10min i obserwuj czy wentylator się załączy, jeśli nie to wymień termostatwojteo CK pisze:Czyli najlepiej przejechać jeszcze raz taki odcinek, zatrzymać się i sprawdzić czy wskazówka pokazuje 90 stopni??
OCIU,
Termostatu nie zmieniałem. Jakoś nie przyglądałem się wskazówkom od temperatury a zaobserwowałem te 70-80 stopni jakiś miesiąc temu. W zimę też samochód nie grzał tak jak powinien( Przynajmniej tak mi się wydaje). 90 stopni raz mi złapało jak stałem na światłach a później znowu spadło do 70-80. i tak już było do końca trasy. I od tamtej pory nie pamiętam żeby miał więcej niż 70-80 stopni.
To w końcu który wąż mam sprawdzić?? Bo już się pogubiłem W podanym temacie w moim pierwszym poście jest napisane że trzeba sprawdzić dolny wąż a Ty mi piszesz że górny :/
wojtas4589,
Zrobię tak jak mówisz i napiszę co i jak
lasot,
Chcę mieć pewność że to termostat- wtedy na pewno wymienię a jak wymieniać to na jaki?? Jakie firmy mi proponujecie??
Termostatu nie zmieniałem. Jakoś nie przyglądałem się wskazówkom od temperatury a zaobserwowałem te 70-80 stopni jakiś miesiąc temu. W zimę też samochód nie grzał tak jak powinien( Przynajmniej tak mi się wydaje). 90 stopni raz mi złapało jak stałem na światłach a później znowu spadło do 70-80. i tak już było do końca trasy. I od tamtej pory nie pamiętam żeby miał więcej niż 70-80 stopni.
To w końcu który wąż mam sprawdzić?? Bo już się pogubiłem W podanym temacie w moim pierwszym poście jest napisane że trzeba sprawdzić dolny wąż a Ty mi piszesz że górny :/
wojtas4589,
Zrobię tak jak mówisz i napiszę co i jak
lasot,
Chcę mieć pewność że to termostat- wtedy na pewno wymienię a jak wymieniać to na jaki?? Jakie firmy mi proponujecie??
Mój Variant Yachting viewtopic.php?f=88&t=375516" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ASO - piszę poważnie wobec kiepskiej obecnie jakości dawniej polecanych jak jedyne słuszne termostatów firmy Wahler.
I wymieniaj w ciemno, żadne dodatkowe testy nie są potrzebne bo najwyżej wyjaśniłyby gdyby termostat wogóle nie działał, a jeśli po prostu działa ale stracił już charakterystykę to nic się z takich testów nie dowiesz. Jedynie kokretny, testem będzie sprawdzenie działania w garnku z gorącym lejem czy płynem chłodniczym: początek otwarcia 87, maks 102 stopnie, skok 7mm
I wymieniaj w ciemno, żadne dodatkowe testy nie są potrzebne bo najwyżej wyjaśniłyby gdyby termostat wogóle nie działał, a jeśli po prostu działa ale stracił już charakterystykę to nic się z takich testów nie dowiesz. Jedynie kokretny, testem będzie sprawdzenie działania w garnku z gorącym lejem czy płynem chłodniczym: początek otwarcia 87, maks 102 stopnie, skok 7mm
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
mialem to samo ciagle 70-80C, na postoju wskazowka dochodzila max do 90C po ruszeniu znowu spadek, na forum plecono mi zmiane termostatu i koledzy mieli racje okazalo sie po sprawdzeniu w garnku ze termostat sie nie domykal zakupilem rowniez polecanego Wahlera i od kilku miesiecy wszystko dziala jak nalezy ( szybko sie nagrzewa, zalacza sie wentylator silnik trzyma odpowiednia temperature ) koszt termostatu raptem 30-50zl wymiana we wlasnym zakresie ( bo nie jest to skomplikowane i szkoda kasy na warsztat ) wiec koszt niewielki i nie ma sie nad czym zastanawiac kupowac i wymieniac !
Górny wąż musi być zimny do temp 90 stoni wtedy otwiera się termostat i automatycznie się robi ciepły... to jest ewidentna wina termostatu. Kupuj wahlera bo reszta to...no lipa... jest troche droższy ale spokojnie bedziesz jeżdził, ja chcąc oszczędzić przez pół roku wyminiłem 2, 3 to właśnie wahler i mam spokój...
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Otóż przejechałem ok 13 km i zostawiłem samochód na chodzie. Wskazówka podskoczyła do 90 stopni ale po chwili jak ruszyłem znowu opadła. Dolny wąż i górny miały zbliżoną temperaturę. Wentylator się nie załączył( wydaje mi się że za mały dystans przebyłem żeby uruchomić wentylator).
Czym grozi jeżdżenie z padniętym termostatem oprócz większego(?) zużycia paliwa??
Czym grozi jeżdżenie z padniętym termostatem oprócz większego(?) zużycia paliwa??
Mój Variant Yachting viewtopic.php?f=88&t=375516" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Grozi to może za dużo powiedziane, po prostu silnik jest najsprawniejszy w wyższej temperaturze, masz dobre grzanie zimą i spalanie ciut niższe. Powiedziałbym że póki nie opada poniżej 70-75 stopni - to pół biedy ale najlepiej żeby było 90
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kolego wentylator od chlodnicy uruchamia sie? jezeli tak to wszystko jest ok a walniety jest czujnik na gorny wezu. U mnie tak wlasnie jest na blacie pokazuje niecale 70 a wentylator sie wlacza. Wymienialem ostatnio czujnik od wentylatora i nowy zaskakuje przy 95 i 102. Wiec jest dobrze mimo tego ze pokazuje zanizona temperature.
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 23:35 przez Mavrick, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 150 gości