Strona 1 z 1

Wymiana ślimaka w skrzyni biegów

: ndz sie 09, 2009 10:49
autor: ricky44
Witam,

Czy ktoś wie jak wymienić ślimak w skrzyni biegów w MK2, tak żeby nie wpadł on do skrzyni. Tzn. najpierw odkręcić linkę a potem śrubę, czy na odwrót?

Obecnie licznik zawyża dokładnie o 25km/h rzeczywistą prędkość, podejrzewam że może być to sprawa ślimaka, ale nie chcę przy okazji wymieniać całej skrzyni :P

: ndz sie 09, 2009 11:31
autor: edzio
wina samego licznika,nie ślimaka.

: ndz sie 09, 2009 12:17
autor: bart1887
edzio ma racje ja u siebie tez tak mam a sam sobie jestem winny jak zmieniałem tarcze licznika musiałem wcześniej ściągnąć wskazówkę a ze licznik jest od 20km/h nie od zera to oszukuje o taka wartość podczas zakładania wskazówki należałoby obrucić os na której osadzona jest wskazówka o pewien kat ja tego nie zrobiłem wszystko wyszło na jaw podczas jazdy u ciebie podejrzewam ze jest podobnie albo ty albo właściciel wcześniej grzebał przy liczniku

: ndz sie 09, 2009 12:26
autor: edzio
i właśnie na tym polega naprawa takiego licznika ,jak wiesz ,że oszukuje o 25 to ustawiasz wskazówkę np. na 60 ,blokujesz ośkę i cofasz samą wskazówkę o 25 i wszystko.

: ndz sie 09, 2009 14:11
autor: wojtas4589
ricky44 pisze:Obecnie licznik zawyża dokładnie o 25km/h rzeczywistą prędkość
a jaki rozmiar kół masz

: pn sie 10, 2009 07:36
autor: ricky44
wojtas4589 pisze:
ricky44 pisze:Obecnie licznik zawyża dokładnie o 25km/h rzeczywistą prędkość
a jaki rozmiar kół masz
Rozmiar kół raczej nie gra tu roli. Tzn. ogólnie ma znaczenie, ale raczej nie przy takiej skali zawyżenia. Wcześniej miałem 195 R15 (niski profil ale nie pamiętam dokładnie ile), teraz mam R13 i miej więcej jest to samo.


Co do licznika to grzebał poprzedni właściciel. Z tego co mówił to silnik był wymieniany na nowy w 97' roku i przekręcał licznik na 0. Czy taka jest prawda tego już się nie dowiem :)

: pn sie 10, 2009 09:04
autor: guti
ricky44 pisze:Rozmiar kół raczej nie gra tu roli
a wlasnie raczej ze gra role :) zawsze sa jakies zawyzenia , ale nie 25 km , a powiedz jaki indeks predkosci masz ? bo moze licznik jest nie taki :) jak zaczniesz kombinowac z przestawianiem wskazówki to sie pozniej nie połapiesz, bo po przestawieniu licznik przebigu bedzie miał przekłamania i tak 25 % :) czyli zrobisz 100 km według wskazówki, a w rzeczywistosci bedziesz miał 125 :) i na kazdej setce masz 25 km wiecej :)

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 9:14 am ]
a w sumie jak sie indeks predkosci bedzie zgadzał , to slimaka tez mozesz sprawdzic :) masz likne przykrecana ? czy wkladana w skrzynie a pozniej dociskana blacha i przykrecana ?
w kazdym badz razie jak masz linke przykreecana do tego czegos w skrzyni ,to najpierw odkrecasz linke, a pozniej to cos ze skrzyni wyciagasz delikatnie :)
tak samo jest jezeli linka od razu jest pakowana do skrzyni, bez zadnych połaczen po drodze, trzeba idealnie pionowo wyciagac sama koncowke linki, jak bedzie gdzies zahaczac, to znowu wlozyc i probowac dalej :) nie ciągnac na siłe, bo jak slimak spadnie to módl sie zeby Ci sie udało wyjac slimak z góry :) bo jak nie to masz dwa wyjscia, albo rozbierac skrzynie , albo zostawic slimak w niej i miec nadzieje, ze wpadnie gdzies gdzie nic nie zablokuje, albo poprostu go przemiela tryby :) takze zawsze ryzyko jakies jest :) Powodzenia :)
mozesz miec np zalozony slimak od diesla :) poszukaj na forum czym one sie roznia, na pewno kolorami , w benzynie jest chyba czerwony a w dieslu biały, liczna zebów tez jest istotna :)

: pn sie 10, 2009 11:45
autor: Lipek81
ricky44, sprawdź, czy licznik kilometrów pokazuje prawdę - zmierz np. ze słupkami przy drodze. Jak pokazuje dobrze - to masz faktycznie przestawioną strzałkę.
Druga sprawa - czy zawsze jest różnica o 25km/h? czy moze przy mniejszych pedkościach jest mniejsza różnica? Jęzli różnica zawsze jest ta sama, niezależnie od prędkości - to strzałka. Jeżeli różnica w prędkości jest mniejsza przy mniejszych prędkościach, a większa przy większych, to winę ponoszą albo inne kola, albo zębatka w skrzyni, lub źle dorbany licznik (nieprawidłowy indeks).
guti pisze:ricky44 napisał/a:
Rozmiar kół raczej nie gra tu roli
a wlasnie raczej ze gra role
- guti, to jest właśnie w zależności od tego, czy predkość jest zawyżana o stałą wartość, czy o stały ułamek aktualnej predkości (czyli im większa pedkość, tym większy błąd).

Co do ustawienia wskazówki -
edzio pisze: właśnie na tym polega naprawa takiego licznika ,jak wiesz ,że oszukuje o 25 to ustawiasz wskazówkę np. na 60 ,blokujesz ośkę i cofasz samą wskazówkę o 25 i wszystko
- no nie bardzo - producent licznika przewidzał specjalne znaki na tarczy, pozwalające prawidłowo ustawić strzałkę. Wszystko jest tutaj opisane:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=199

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 11:52 ]
guti pisze:poszukaj na forum czym one sie roznia, na pewno kolorami , w benzynie jest chyba czerwony a w dieslu biały, liczna zebów tez jest istotna
- no nie do końca. Rodzaj zębatki nie zależy od tego, czy diesel, czy nie - zależy od rodzaju (modelu) skrzyni biegów, a włałściwie głównego przełożenia skrzyni. Ogólnie, żeby licznik pokazywał prawidłową prędkosć muszą być ze soba spasowane trzy elementy - przełożenie główne skrzyni biegów, zębatka i indeks licznika. Jakiś czas temu na forum ktoś podawał (chyba sas_gti) przy jakich przełożeniach jaki kolor trybiku powinien być. A kolor to właśnie oznaczenie ilości zębów.