Strona 1 z 2

brak możliwości regulacji paska alternatora?

: sob sie 08, 2009 15:41
autor: bsw'77
Witam.
Już nie mam pojęcia jak napiąć ten pasek. Na 100% nie za pomocą alternatora (pokazane w książce golf/vento - pdf), a po zdjęciu rolki "napinacza" (?) dalej nie widzę możliwości jak to regulować. Nic chyba tylko młotek. :grin:
W poradach też nic nie znalazłem. Jest gdzieś na forum ale do tdi, a to raczej mnie nie urządza.
Pozdrawiam.

: sob sie 08, 2009 15:49
autor: Paweł Marek
nie znam tdi ale jak jest napinacz to co jeszcze trzeba do regulacji naciągu?

: sob sie 08, 2009 15:57
autor: bsw'77
Założyłem ten pasek (praktycznie sam wskoczył) ale jest strasznie luźny. Odpaliłem silnik bo logicznym mi się wydawało że jak jest napinacz to sam musi się dostosować. Niestety tu moje logiczne myślenie szlag trafił bo nic to nie dało. Facet w sklepie dobierał pasek po roczniku i wg oznaczenia silnika więc chyba się nie machnął.

: sob sie 08, 2009 16:01
autor: Paweł Marek
bsw'77 pisze:chyba się nie machnął.
czyli jest za długi? Musial sie machnąć, zmierz metrem krawieckim stary

: sob sie 08, 2009 16:09
autor: bsw'77
I właśnie z tym mierzeniem długości paska jest problem, bo stary podczas jazdy rozsypał się na strzępy :grrr:
Czy napinacz bez paska nie powinien w jakiś sposób się ruszać? Ten mój ani drgnie.

: sob sie 08, 2009 16:15
autor: Mieniu_69
Jaki to silnik? w jakim aucie?

: sob sie 08, 2009 16:17
autor: bsw'77
Golf3 1,6 ABU 75 KM z 1994 wersja ze wspomaganiem.

: sob sie 08, 2009 16:17
autor: Jajcek
Mierzenie paska i kupowanie drugiego takiego samego to najwieksza głupota. Skoro wymieniasz pasek bo jest rozciągnięty to idąc i i kupując drugi pasek wymiarom odpowiadającym rozciągniętemu paskowi masz nowy o długości identycznej jak ten rozciagnięty. jaki jest sens jego kupna??? Kupuj paski wg katalogów a nie wg wymiaru starego paska. Kupowanie psków identycznych rozmiarowo jak stare to tak jakby kupić nowy olej o identycznych właściwościach jak olej na którym przejechało się już 12 tyś km.

: sob sie 08, 2009 16:20
autor: bsw'77
Kupowany był jak najbardziej wg katalogu. :grin:
Już nie mam pomysłu co może być nie tak że jest taki luźny.
Może ten napinacz się zapiekł (?). Bez paska nie można go w żaden sposób ruszyć, tzn rolka się kręci ale czy nie powinno być możliwości wykonania nim jakiegoś ruchu chociaż o parę stopni?

: sob sie 08, 2009 16:20
autor: Mieniu_69
jezeli chodzi od alternatora, a masz napinacz to sie zapiekł, przypuszczalnie nie jest to wina sprężyny ktora jest przykręcana z tyłu, tylko tego pręta który stanął w tulejkach, na szybkiego to odkręc sprężynę, WD-40 i rozgibaj pręta

: sob sie 08, 2009 16:29
autor: bsw'77
Dzięki mieniu zaraz lecę z tym walczyć dalej. Jak pomoże dam znać.

: sob sie 08, 2009 16:31
autor: Mieniu_69
Spoko, miłego dłubania :grin:

: sob sie 08, 2009 17:50
autor: bsw'77
Działa mieniu. :pub:
Miałeś rację zapiekł się napinacz.
Jeszcze jedno jak można. Czy po naciągnięciu paska muszę tak dokręcić napinacz żeby się nie ruszał? Będzie to chyba kolidowało z funkcją jaką ma spełniać. :grin:

: sob sie 08, 2009 20:35
autor: dziabi3
jeśli masz abu z miejscem na klimę to napinacz jest przykręcany na 3 śrubki od przodu o taki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/627 ... ac477.html

jeśli masz abu bez miejsca na klimę to masz pasek pk6 965mm i napinacz przykręcany od tyłu o taki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf5 ... 48bb5.html

każdy napinacz ma być przykręcony aby tylko działał na swojej osi