brak wolnych obrotów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

brak wolnych obrotów

Post autor: gracek1906 » sob sie 08, 2009 11:27

Witam pare dni temu zmieniłem silnik 1.6 abu na 1.8 rp. Komputer oraz wtrysk jest od abu a wiec mam takie pytanie jak najprościej zrobić żeby miał wolny obroty na pb? dodam że nastawnik jest ok na lpg też wszystko ok



Awatar użytkownika
Miqi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob paź 11, 2008 14:00
Lokalizacja: Szczecin/Otwock

Post autor: Miqi » ndz sie 09, 2009 22:09

może nastawnik działa, a stycznik biegu jałowego w silniczku jest walniety (jak naciskasz na kołek silniczka krokowego, to on powinien tak lekko pykać - to jest właśne stycznik). Zdejmij silniczek, weź miernik i podłącz pod pin 3 i 4 (licząc od góry). Przy wycisnietym, opór powinien byc nieskończony, przy naciśnietym mały (0-5 Ohm). Może być też tak, że śruba regulująca zderzak przepustnicy może być źle wyregulowana - szczelina między kołkiem nastwnika biegu jałowego a zderzakiem przepustnicy powinna wynosic ok 0,5 mm.
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 22:11 przez Miqi, łącznie zmieniany 1 raz.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pn sie 10, 2009 21:26

Miqi pisze:Może być też tak, że śruba regulująca zderzak przepustnicy może być źle wyregulowana
Tak sie składa że nie ma u mnie tej śruby bo ktoś pewnie kiedyś ją wywałił ale na silniku wcześniejszym nigdy żadnego problemu nie miałem. Zauważyłem że jak silnik sie rozgrzeje to na bezynie też już jest ok. Czujnik temp też już wymieniłem i bez zmian.



Awatar użytkownika
Miqi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob paź 11, 2008 14:00
Lokalizacja: Szczecin/Otwock

Post autor: Miqi » czw sie 13, 2009 11:15

W ogóle to są dwie śruby przy przepustnicy - jedna - ta przykręcona do blaszki u góry - ona reguluje maksymalne wychylenie przepustnicy, gdy puścisz gaz. Jak nie masz tej śruby, to Ci się będzie przepustnica zatrzymywać na styczniku biegu jałowego cały czas. Druga śruba znajduje się w zderzaku przepustnicy i reguluje odległość od bolca silniczka krokowego.


Nie wiem, czy z tego ABU te śrubki pasują do RP, jakbyś miał do niego dostęp, to podwędź je albo popatrz na szrotach, załóż, wyreguluj dobrze patrząc na napięcie na ścieżkach TPSu i będzie dobrze :bajer:



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pt sie 14, 2009 15:12

a jakia powinno być to napiecie i na którym pinie przy tps. NIe miałem tej sróbki wczesniej i jakoś chodziło, ale na tym silniku nie chula.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 480 gości