STUKOT ZIMNEGO SILNIKA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
STUKOT ZIMNEGO SILNIKA
Witam, jestem posiadaczem Golfa III 1.8 benz 95r.
Gdy odpalam samochód po dłuższej przerwie (przeważnie po nocy) ok 10 godz, chwilę po odpaleniu pojawia się stukot wydobywający się z przedniej częsci samochodu(okolice silnika). Dźwięk ten brzmi jak bym odpalał diesla i trwa około 1-2 sekund, przy czym pojawia się często lecz nie zawsze po dłuższej przerwie. Czy ktoś z Was miał taki problem?
Może wiecie jak z tym sobie poradzić? Czy to coś poważnego? Samochód kupiłem gdy miał przejechane 140 tys. Wymienione zostały wszytkie paski, napinacz. Stukot pojawił się przy 150 tys. Gofra mam od ponad roku
Gdy odpalam samochód po dłuższej przerwie (przeważnie po nocy) ok 10 godz, chwilę po odpaleniu pojawia się stukot wydobywający się z przedniej częsci samochodu(okolice silnika). Dźwięk ten brzmi jak bym odpalał diesla i trwa około 1-2 sekund, przy czym pojawia się często lecz nie zawsze po dłuższej przerwie. Czy ktoś z Was miał taki problem?
Może wiecie jak z tym sobie poradzić? Czy to coś poważnego? Samochód kupiłem gdy miał przejechane 140 tys. Wymienione zostały wszytkie paski, napinacz. Stukot pojawił się przy 150 tys. Gofra mam od ponad roku
tak jak slonko, mowi Olej po dluzszym postoju zejdzie w dolna czesc silnika i zinim wroci na gore do popychaczy to te troche postukaja. Nie ma sie co martwic, wszystko w normie. Gorzej jesli stukot nie ustaje lub po dluzszym postoju i odpaleniu temu stukaniu towarzyszy przez chwile bial dym, wtedy tzeba juz uszczelniarze robic lub cale popychacze... ouki co ciesz sie z jazdy
Dokladnie ja mam tak samo, z tym ze mi jeszcze mrugnie 2 razy lampka oleju i gasnie wraz z koncem stukow. Wiec z tego wywnioskowalem że było mu brak oleju po dluzszej przerwie
Zmień olej z minerału na coś mniej gestego np pol syntetyk, chyba ze juz masz dużo przebiegu to zostan przy minerale.
Mineralny jest bardzo gesty jak jest zimno i przez to okres tego stukania moze trwać az 3 sekundy
Zmień olej z minerału na coś mniej gestego np pol syntetyk, chyba ze juz masz dużo przebiegu to zostan przy minerale.
Mineralny jest bardzo gesty jak jest zimno i przez to okres tego stukania moze trwać az 3 sekundy
Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
Dzięki za pomoc, nawiązując do oleju to od kiedy kupiłem zalewam Castrol pół syntetyk i jeżdże na nim od 140 tys teraz mam 170.djprezes pisze:Dokladnie ja mam tak samo, z tym ze mi jeszcze mrugnie 2 razy lampka oleju i gasnie wraz z koncem stukow. Wiec z tego wywnioskowalem że było mu brak oleju po dluzszej przerwie
Zmień olej z minerału na coś mniej gestego np pol syntetyk, chyba ze juz masz dużo przebiegu to zostan przy minerale.
Mineralny jest bardzo gesty jak jest zimno i przez to okres tego stukania moze trwać az 3 sekundy
Zmieniać go na mineralny czy pozostać na pół-syntetyku??
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Witam wszystkich, poniewaz post zainteresowal wielu uzytkownikow, postanowilem sie poradzic.
Otoz u mnie rowniez slychac klekotanie ale nie tylko na zimnym ale rowniez na cieplym silniku (przebieg 244tys). Jeden z mechanikow postawil na popychacze z kolei drugi po kilku minutach obsluchiwania silnika juz nie zimnego sklanial sie bardziej ku zmianie oleju z polsyntetyka na mineralny(proponowal SUPEROL ??), a takze ze pompka moze byc walnieta.
sprawa jest taka ze jak jest na obrotach stukania nie slychac a jak sie pusci noge z gazu to tak jak by olej jak woda splywal i jest klekotanie glosniejsze i za kawalek cichnie ale nie do konca.
Co o tym sadzicie??
Z gory dzieki i pozdrawiam.
Otoz u mnie rowniez slychac klekotanie ale nie tylko na zimnym ale rowniez na cieplym silniku (przebieg 244tys). Jeden z mechanikow postawil na popychacze z kolei drugi po kilku minutach obsluchiwania silnika juz nie zimnego sklanial sie bardziej ku zmianie oleju z polsyntetyka na mineralny(proponowal SUPEROL ??), a takze ze pompka moze byc walnieta.
sprawa jest taka ze jak jest na obrotach stukania nie slychac a jak sie pusci noge z gazu to tak jak by olej jak woda splywal i jest klekotanie glosniejsze i za kawalek cichnie ale nie do konca.
Co o tym sadzicie??
Z gory dzieki i pozdrawiam.
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
olej spływa ci z popychaczy, albo jest za zimno i olej gestnieje i nie smaruje ich dobrze i dlategi ci chwilke stukają, to chyba praktycznie każdy z hydrauliczna regulacja popychaczy przezywa. pozdrawiam i puki to nie trwa dłuzej niż te 1-2-5zekund to bym sie nie martwił. ja kiedys tak miałem dłuzej, a w ksiazce od golfa radzono tak, nagrzałem silnik do temp pracy (90'C) i gazowałem go tak na różnych obrotach ale gazowałem kmocno przez 1-3minut. potem jak ręką odioł, porpstu silnik dobrze porozprowadzał olej i przesmarował wszystko i od tego czasu cisza az do dzis, jakies 8 miesiecy bez zadnego takiego dzwięku. pewnie jak wymienie olej to znów sie tak stanie, bede musiał powtórzyć zabieg.
pozdro
pozdro
Mk3 GTI 16V ABF
foxiu2k5 pisze:Jesli silnik pracuje rowno i nie bierze oleju to zostan przy polsyntetyku ale dobrym gatunkowo ... Castrol/Mobile itp
No właśnie, leje do autka Castrol Gtx Magnatec i na 10tys. kilometrów muszę dolać około 05-07 litra?? Czy w takim razie potrzebuję zmienić olej czy też tak jak proponuje mi mój mechaniior ztobić szlif głowicy i wymienić uszczelniacze, dodam że koszt takiego zabiegu u niego wynosi około 1000zeta
Czy u was ceny za taki zabieg też tyle wynoszą??
Czy wystarczy przejść na minerał??
Dodam tylk że Golfik ma przejechane na chwilę obecną 174 tys km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości