STUKOT ZIMNEGO SILNIKA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

STUKOT ZIMNEGO SILNIKA

Post autor: kijannaa » pn paź 31, 2005 15:03

Witam, jestem posiadaczem Golfa III 1.8 benz 95r.
Gdy odpalam samochód po dłuższej przerwie (przeważnie po nocy) ok 10 godz, chwilę po odpaleniu pojawia się stukot wydobywający się z przedniej częsci samochodu(okolice silnika). Dźwięk ten brzmi jak bym odpalał diesla i trwa około 1-2 sekund, przy czym pojawia się często lecz nie zawsze po dłuższej przerwie. Czy ktoś z Was miał taki problem?
Może wiecie jak z tym sobie poradzić? Czy to coś poważnego? Samochód kupiłem gdy miał przejechane 140 tys. Wymienione zostały wszytkie paski, napinacz. Stukot pojawił się przy 150 tys. Gofra mam od ponad roku



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pn paź 31, 2005 15:49

pewno zawory/popychacze stukają, być może je wystarczy wyczyścić, albo do wymiany


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
Arek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pt paź 28, 2005 17:56
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Arek85 » wt lis 01, 2005 00:38

mój kolega tak ma ale w mkII!! Sadze ze to samoregulatory.... Jak po pewnym czasnie zacznie dłuzej stukac lub wogóle juz nieprzestanie to wtedy bedzie oznaczało ze to napewno to:d



marti77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 16, 2005 22:13
Lokalizacja: internet

Post autor: marti77 » wt lis 01, 2005 00:45

ygd pisze:pewno zawory/popychacze stukają, być może je wystarczy wyczyścić, albo do wymiany
Mam to samo tylko w MKII.. z tym ze u mnei stukot(klekotanie) ten zanika po ponownym uruchomieniu silnika lub po przejechaniu kilkuset metrów...



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » wt lis 01, 2005 00:49

zgadza sie, to popychacze :) mam tak samo - na zimnym po dluzszym postoju jak odpale to 2 sek poklekocze i przestaje :)


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Banita72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 10, 2005 19:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Banita72 » wt lis 01, 2005 01:04

ja tez to zaopserwowalem w swoim golfiku :) moze te typy tak maja ;)



Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » wt lis 01, 2005 09:21

tak jak slonko, mowi Olej po dluzszym postoju zejdzie w dolna czesc silnika i zinim wroci na gore do popychaczy to te troche postukaja. Nie ma sie co martwic, wszystko w normie. Gorzej jesli stukot nie ustaje lub po dluzszym postoju i odpaleniu temu stukaniu towarzyszy przez chwile bial dym, wtedy tzeba juz uszczelniarze robic lub cale popychacze... ouki co ciesz sie z jazdy



djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » wt lis 01, 2005 10:33

Dokladnie ja mam tak samo, z tym ze mi jeszcze mrugnie 2 razy lampka oleju i gasnie wraz z koncem stukow. Wiec z tego wywnioskowalem że było mu brak oleju po dluzszej przerwie :)

Zmień olej z minerału na coś mniej gestego np pol syntetyk, chyba ze juz masz dużo przebiegu to zostan przy minerale.

Mineralny jest bardzo gesty jak jest zimno i przez to okres tego stukania moze trwać az 3 sekundy :)


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » śr lis 02, 2005 10:28

djprezes pisze:Dokladnie ja mam tak samo, z tym ze mi jeszcze mrugnie 2 razy lampka oleju i gasnie wraz z koncem stukow. Wiec z tego wywnioskowalem że było mu brak oleju po dluzszej przerwie :)

Zmień olej z minerału na coś mniej gestego np pol syntetyk, chyba ze juz masz dużo przebiegu to zostan przy minerale.

Mineralny jest bardzo gesty jak jest zimno i przez to okres tego stukania moze trwać az 3 sekundy :)
Dzięki za pomoc, nawiązując do oleju to od kiedy kupiłem zalewam Castrol pół syntetyk i jeżdże na nim od 140 tys teraz mam 170.
Zmieniać go na mineralny czy pozostać na pół-syntetyku??



Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » śr lis 02, 2005 15:23

Jesli silnik pracuje rowno i nie bierze oleju to zostan przy polsyntetyku ale dobrym gatunkowo ... Castrol/Mobile itp



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » śr lis 02, 2005 19:52

Witam wszystkich, poniewaz post zainteresowal wielu uzytkownikow, postanowilem sie poradzic.
Otoz u mnie rowniez slychac klekotanie ale nie tylko na zimnym ale rowniez na cieplym silniku (przebieg 244tys). Jeden z mechanikow postawil na popychacze z kolei drugi po kilku minutach obsluchiwania silnika juz nie zimnego sklanial sie bardziej ku zmianie oleju z polsyntetyka na mineralny(proponowal SUPEROL ??), a takze ze pompka moze byc walnieta.
sprawa jest taka ze jak jest na obrotach stukania nie slychac a jak sie pusci noge z gazu to tak jak by olej jak woda splywal i jest klekotanie glosniejsze i za kawalek cichnie ale nie do konca.
Co o tym sadzicie??
Z gory dzieki i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw lis 03, 2005 00:34

olej spływa ci z popychaczy, albo jest za zimno i olej gestnieje i nie smaruje ich dobrze i dlategi ci chwilke stukają, to chyba praktycznie każdy z hydrauliczna regulacja popychaczy przezywa. pozdrawiam i puki to nie trwa dłuzej niż te 1-2-5zekund to bym sie nie martwił. ja kiedys tak miałem dłuzej, a w ksiazce od golfa radzono tak, nagrzałem silnik do temp pracy (90'C) i gazowałem go tak na różnych obrotach ale gazowałem kmocno przez 1-3minut. potem jak ręką odioł, porpstu silnik dobrze porozprowadzał olej i przesmarował wszystko i od tego czasu cisza az do dzis, jakies 8 miesiecy bez zadnego takiego dzwięku. pewnie jak wymienie olej to znów sie tak stanie, bede musiał powtórzyć zabieg.

pozdro


Mk3 GTI 16V ABF

kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » czw lis 03, 2005 10:17

foxiu2k5 pisze:Jesli silnik pracuje rowno i nie bierze oleju to zostan przy polsyntetyku ale dobrym gatunkowo ... Castrol/Mobile itp

No właśnie, leje do autka Castrol Gtx Magnatec i na 10tys. kilometrów muszę dolać około 05-07 litra?? Czy w takim razie potrzebuję zmienić olej czy też tak jak proponuje mi mój mechaniior ztobić szlif głowicy i wymienić uszczelniacze, dodam że koszt takiego zabiegu u niego wynosi około 1000zeta :blush:
Czy u was ceny za taki zabieg też tyle wynoszą??
Czy wystarczy przejść na minerał??
Dodam tylk że Golfik ma przejechane na chwilę obecną 174 tys km



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości