Witam,
mam pilną sprawę ze skrzynią biegów 4T z Golfa 2 TD. Nie znalazłem na forum żadnych konkretnych informacji, więc proszę o jakieś instrukcje jak mam rozebrać taką skrzynię na części. Problem jest w tym, że po odkręceniu wszystkich śrub, które spinają obie części skrzyni nie można jej przepołowić, bo coś gdzieś trzyma. Ewentualnie zadowolę się schematem takiej skrzyni. Bardzo prosze o pomoc, bo sprawa jest dość pilna a sam nie znalazłem sposobu jak to zrobić.
Skrzynia biegów 020, oznaczenie 4T -prośba o pomoc.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- emssi20
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr maja 30, 2007 18:41
- Lokalizacja: Wrocław/Żywiec
- Kontakt:
Skrzynia biegów 020, oznaczenie 4T -prośba o pomoc.
"Pasje jednego człowieka mogą być żałosnymi obsesjami dla drugiego" -James May.
Mój bolid: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166305
Mój bolid: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166305
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
moze to pomoże
www.brokevw.com
powiem ci ze jak nawet nie wiesz jak rozpolowic skrzynie a checsz ją rozbierac to nie wróży najlepiej ale mimo wszystko życzę powodzenia.
www.brokevw.com
powiem ci ze jak nawet nie wiesz jak rozpolowic skrzynie a checsz ją rozbierac to nie wróży najlepiej ale mimo wszystko życzę powodzenia.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ale rozumiem, że wybierak wycągnięty, piąty bieg ściągnięty, wykęcona śruba mocująca mechanizm biegu wstecznego (od dołu skrzyni), zdjęta flansza od tej strony, która ma być ściagana (lewa)? Jeżeli tak, to odkecasz wszystkie śruby na około układu różnicowego i na około obudowy skrzyni i teraz najlepeij jakbyś sobie zrobił jakiś przyrząd do ściagania tej pokrywy - nie podważaj przy brzegach, bo obudowa może pęknąc. Obudowa skrzyni trzyma się już tylko na łożysku wałka, które jest włożone na wcisk do obudowy. Bierzesz kawałek płaskownika, ceownika, czy coś podobnego i wiercisz 3 otwory - dwa mają być w takim rozstawie, żeby dało się przez nie przełożyć śruby i potem te śuby wkręcić w otwory, na których trzymała sie pokrywa piątego biegu. Z tym, że płaskownik ten ma przechodzić po przekątnej tego nazwijmy to "pola" w którym był piąty bieg, tak aby był nad wałkiem. Trzeci otwor powinien być trochę większy i być wywiercony dokładnie nad wałkiem - tam przekładasz trochę wiekszą śrubę i od spodu dajesz nakrętkę. Chodzi teraz o to, że przykręcasz ten przyżąd w mniejsce pokrywy piątego biegu a potem tą środkową śrubą wpychasz wałek do środka skrzyni - czyli jednocześnie wyciągasz obudowę.
Mam nadzieję, ze zrozumiałeś, o co chodzi.
Mam nadzieję, ze zrozumiałeś, o co chodzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 310 gości