Strona 1 z 2
sposob na naprawe licznika ?
: pt sie 07, 2009 22:21
autor: megamiki
witam
golf 2 gti 16 v '86 mfa
problem jest taki
odleglosciomierz nie dziala
licznik byl krecony i rozmawialem z jednym gosciem ze jak to bylo robione na "chama"
to mugl sie zjeb**
(z wiasku z tym zpalanie jest 99,9l)
predkosciomierz , obrot.. dzialaja inne przyzady tez
i tak sobie pomyslalem jakby go rozebrac wylookac i wymienic samo urzadzenie odleglosciomierza z innego licznika golfa (bez mfa)
druga mozliwosc to taka ze sciezki sie przetarly
ale raczej to pierwsze
co o tym myslicie ?
pozdr.
niewiedzialem gdzie umiescic temat wiec napisalme go tu .
sorry jezeli w zlym dziale go umiescilem .
: sob sie 08, 2009 00:28
autor: wasiak
zegary bez mfa sa troszke inne niz z mfa
jak by co mam licznik z mfa na czesci indeks 950
: sob sie 08, 2009 14:44
autor: Lipek81
Sam prędkościomierz jest identyczny, niezależnie, czy było mfa, czy nie. Poza tym awaria samego prędkościomierza nie mia nic do mfa - chyba, że linka nie napedza licznika.
: sob sie 08, 2009 15:00
autor: zodiak
Widocznie masz 2 usterki na raz.
1. nie działa licznik przebiegu - uszkodzenie mechaniczne (ten mechanizm można przełożyć z innego licznika).
2. Spalanie 99,9 - albo wyskoczył/pękł wężyk podciśnienia, albo padł czujnik podciśnienia w desce, albo padł czujnik Halla w desce, albo jakieś inne uszkodzenie w desce.
(MFA pokazuje ci przejechane kilometry ? Jeśli tak to czujnik Halla jest sprawny i w rachubę wchodzą pozostałe możliwości).
: sob sie 08, 2009 15:21
autor: mazio_leczna
chlopaki podlacze sie do tematu nie oblicza mi kilometrow ale linka napedza go bo sie kreci patrzylem jak sciagnelem licznik odpialem go i kawalek sie przejechalem to sie krecila i nie wiem co to jest
: sob sie 08, 2009 17:10
autor: megamiki
witam
wydaje mi sie ze dalo by sie przelozyc z innego licznika odleglosciomierz .
na mfa jest 0 km caly czas
ale to wydaje mi sie ze spalanie jest dlatego 99,9 bo kilometry sie nie przesowaja a jak sie jezdzilo to liczylo czaly czas sapanie i skad taki wynik no niewiem ja to tak rozumiem na chlopski rozum
poprzedni wlascicel mowi ze linka sie krenci
a jak nie to jakie usterki
da sie je jakos naprawic (jakie koszty) kolo siebie mam dobrego elektro mech
(zajebisty koles)
licznik sam sproboje i zobacze jak bede cos wiedzial to napisze
na ile mam wtykow licznik golf gti 16v '86 r.
i czy licznik bedzie pasowal od g60 ?
pozdr
dzieki za pomoc
kolego: mazio_leczna
wpisz w google na elektrodzie tego jest w ch** roznych problemow wlasnie z mfa
ja kiedys znalazlem dobry watek ale teraz niemoge go odszukac
: sob sie 08, 2009 17:27
autor: Bonio_MS
megamiki, mi nie dziala licznik dziennych kilometrow ale za to spalanie na gazie pokazuje mi 99,9 i zjezdza tak do 16 25 litrow na 100/k ale i tak wiem ze to nie sprawdza sie wydaje mi sie ze spalanie jest na podcisnieniu i tam chyba cos jest nie tak jak ci pokazuje 99,9 moge sie mylic
: sob sie 08, 2009 17:38
autor: zodiak
Dobrze rozumujesz
Jeśli MFA pokazuje 0 km to nie wyliczy spalania i będzie pokazywać 99.9 .
Wniosek z tego taki, że prawdopodobnie padł czujnik Halla lub (co bardziej prawdopodobne) jest gdzieś przerwa na ścieżce.
'86 ma licznik na 2 wtyki.
: sob sie 08, 2009 17:44
autor: megamiki
witam
pogrzebalem tu i tam
i wydaje mi sie ze to moze byc ten czujnik halla bo auto nie trzyma obrotow po przegazowaniu np 6-7 tys obr i jak spada do 1 tys to wskazowka faluje (nie duzo ale jednak) i kiedys jak jechalem na luzie to zgasl z tego co na szybko wyczytalem to jakby za to jest odpowiedzialny czujnik halla wlasnie.
on jest w aparcie zaplonowym (chyba ?)
jaki jest koszt wyminay gdzie go kupie ? i czy sam to wymienie .
2. wezyk podcisnienia tez by bylo fajnie wymienic bo jednak autko ma jakies 23 lata i mugl spekac .
to jest jakis specjalny wezyk jakies podstawowe info ?
skad on idzie
ps. auto robie dla siebie i niezamierzam go sprzedawac przez najblisze 5-6 lat
mam ks servisowa i w 97 r. mial kolo 94 tys przejechane a teraz mam 89
: sob sie 08, 2009 18:05
autor: Lipek81
Zodiakowi chodziło o czujnik halla przy prędkościomierzu. Czujnik ten podaje prędkosc z jaką porusza się samochód. Czujnik halla w aparacie zapłonowym podaje natomiast prędkość obrotową silnika.
: sob sie 08, 2009 18:58
autor: megamiki
i tak wymienie czujnik halla
i popatrze na ten wezyk ale czytalem gdzies ze jak by byl wezyk uszkodzony do vakumetra(czy jakos tak) to by bylo spalanie 0 l
niewiem jutro zabieram sie za licznik i zobacze ile mam wtykow
fajnie by bylo jak bym jednak mial 1 a jezeli 2 to czy dalo by sie jakos przerobic na 1 mam wyczajony licznik wlasnie z 1 wtykiem i czy warto
jescze raz o tym wezyku skad on idzie ?
ma ktos z nim jakies doswiadczenia ?
[ Dodano: 08 Sie 2009 23:50 ]
witam
ja mam zegary na 2 kostki a jezeli bym kupil licznik z 1 kostka .
czy ten sposob bedzie odpowieni
http://www.vwgolf.pl/?page_id=122
ktos to robil ?
albo jezeli bym podpiol tylko 1 kostke ?
: ndz sie 09, 2009 19:51
autor: zodiak
Wężyk idzie z kolektora ssącego, widać go bo wychodzi z okolic "zegarów" w przedziale silnika.
Co do kostek w zegarach, nie można sobie tak wpiąć jednej kostki, musiałbyś kupić te zegary razem z kostką (tą od strony instalacji) i robić sobie przejściówkę z "dwóch kostek" na jedną, wystarczy porównać piny obu zegarów. Powinna być gdzieś rozpiska na necie a może nawet i na naszym forum.
[ Dodano: Nie Sie 09, 2009 19:55 ]
Pinout zegarow na jeden wtyk VW golf 2 - po roku 89:
1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)
5. Masa - jak w pinie 3
6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)
8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.
12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
14. pusty
15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)
16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)
19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
22.Kierunkowskaz lewy
23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)
27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)
28.pusty
: pn sie 10, 2009 02:35
autor: Lipek81
zodiak pisze:Wężyk idzie z kolektora ssącego
- nie do końca - on jest połączony z przewodem podciśnienia serwa hamulcowego, połączenie jest przy zaworku zwrotnym (są tam dwa króćce - jeden do MFA i drugi np. do klimatyzacji, lub załączania tylnego napędu w wersji syncro, lub też do regulacji wyprzedzienia kąta zapłonu w aparacie zapłonowym - różnie to było).
: pn sie 10, 2009 08:34
autor: zodiak
Lipek81 pisze:zodiak napisał/a:
Wężyk idzie z kolektora ssącego
- nie do końca - on jest połączony z przewodem podciśnienia serwa hamulcowego, połączenie jest przy zaworku zwrotnym (są tam dwa króćce - jeden do MFA i drugi np. do klimatyzacji, lub załączania tylnego napędu w wersji syncro, lub też do regulacji wyprzedzienia kąta zapłonu w aparacie zapłonowym - różnie to było).
Nie zmienia to faktu, że jest podłaczony do kolektora ssącego, przecież króciec jest od strony kolektora a nie serwa. Tak po prostu było producentowi wygodnie, a czy 20cm w lewo czy w prawo to nie ma najmniejszego znaczenia.