mkII 1.3 MH gdzie jest filtr paliwa ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mkII 1.3 MH gdzie jest filtr paliwa ?
Witam
ostatnio miewam problemy z zasilaniem silnika w paliwo ( czesto gasnie na wolnych obrotach i sie dlawi ) wiec chce wymienic filtr paliwa ale nie widze go nigdzie, gdzie go znalezc ? Moj silnik to 1.3 na gazniku pierburg 2E.
Wiem, ze jest cos podobnego do filtra paliwa przy zbiorniku paliwa obo wlewu ale to jest małe - jak spojrzalem na filtr paliwa w sklepie to ten jest duzo wiekszy wiec to napewno nie jest ten filtr, pomocy gdzie ten wlasciwy filtr powinien byc zamontowany ??
Pozdrawiam i liczę na fachową pomoc
Bozz
ostatnio miewam problemy z zasilaniem silnika w paliwo ( czesto gasnie na wolnych obrotach i sie dlawi ) wiec chce wymienic filtr paliwa ale nie widze go nigdzie, gdzie go znalezc ? Moj silnik to 1.3 na gazniku pierburg 2E.
Wiem, ze jest cos podobnego do filtra paliwa przy zbiorniku paliwa obo wlewu ale to jest małe - jak spojrzalem na filtr paliwa w sklepie to ten jest duzo wiekszy wiec to napewno nie jest ten filtr, pomocy gdzie ten wlasciwy filtr powinien byc zamontowany ??
Pozdrawiam i liczę na fachową pomoc
Bozz
mam też mh i szczerze mówiąc wiem tylko o jednym filtrze paliwa - na silniku (mały plastikowy) Założyłem od poldka gaźnikowego (5,50 zł sędziszów, z filtronowskiego wyłażą jakieś kłaki i zapychają dysze) i jest ok. W zbiorniku to tylko chyba siatka na smoku ssącym paliwo ze zbiornika).
A gaśnięcie na każdych światłach to raczej kwestia tego, że może być coś przypchane (brudne dysze lub kanały) w układzie biegu jałowego, lub jest źle ustawiony.
Przyczyn może być wiele, ale jeżeli na wolnych obrotach w filtrze jest paliwo, i jeździ na wyższych obrotach, filtra paliwa i pompy póki co bym się nie tykał.
Świeczki i kable ok? Nie ciągnie gdzieś bokiem powietrza? (zwłaszcza pod gaźnikiem, gumowo-metalowa podstawka, czasami, a nawet często, w nastoletnich autach bywa sparciała. Trudno to stwierdzić bez rozebrania, ale: na chłodnym niepracującym silniku depnij parę razy gaz do końca i zobacz czy paliwo nie wypłynęło spod gaźnika na kolektor. Jeśli tak, szykuj się na wydatki. Koszt 90-130 zł, bo jest kilka rodzajów, ale raczej ta najdroższa).
Poza tym powietrze może ciągnąć tymi cienkimi wężykami od gaźnika do aparatu zapłonowego i do siłownika podciśnieniowego na wlocie powietrza do filtra. Przeważnie wystarczy wymienić sparciałe gumki łączące (wąż ciśnieniowy śr. wewn. 3 mm). I dodatkowo może też ciągnąć powietrze przez siłownik podciśnieniowy regulacji wyprzedzenia zapłonu, jeżeli np. padła membrana. Sposób sprawdzenia tego ustrojstwa - patrz moje posty sprzed 2-3 miesięcy.
Bez sprawdzenia tych kilku elementów nie dojdziesz co jest grane z gaźnikiem. U mnie dopiero po zrobieniu tego wszystkiego zaczął reagować na jakiekolwiek kręcenie śrubami regulacyjnymi. Ale jak się tego nie zrobi, nie ma siły, można się narozkręcać w cały świat i tylko pogorzyć sprawę (sprawdziłem). A jeżeli sprawdzeniu w/w gaźnik będzie reagował na regulację biegu jałowego, to raczej nie powinien być zapchany. Chyba, że chcesz zasilić portfele kilku pseudo speców, którzy po wymianie wielu elementów i skasowaniu "od klucza" i tak rozłożą ręce. U mnie już jest ok, krok po kroku da się dojść dość dokładnie.
A gaśnięcie na każdych światłach to raczej kwestia tego, że może być coś przypchane (brudne dysze lub kanały) w układzie biegu jałowego, lub jest źle ustawiony.
Przyczyn może być wiele, ale jeżeli na wolnych obrotach w filtrze jest paliwo, i jeździ na wyższych obrotach, filtra paliwa i pompy póki co bym się nie tykał.
Świeczki i kable ok? Nie ciągnie gdzieś bokiem powietrza? (zwłaszcza pod gaźnikiem, gumowo-metalowa podstawka, czasami, a nawet często, w nastoletnich autach bywa sparciała. Trudno to stwierdzić bez rozebrania, ale: na chłodnym niepracującym silniku depnij parę razy gaz do końca i zobacz czy paliwo nie wypłynęło spod gaźnika na kolektor. Jeśli tak, szykuj się na wydatki. Koszt 90-130 zł, bo jest kilka rodzajów, ale raczej ta najdroższa).
Poza tym powietrze może ciągnąć tymi cienkimi wężykami od gaźnika do aparatu zapłonowego i do siłownika podciśnieniowego na wlocie powietrza do filtra. Przeważnie wystarczy wymienić sparciałe gumki łączące (wąż ciśnieniowy śr. wewn. 3 mm). I dodatkowo może też ciągnąć powietrze przez siłownik podciśnieniowy regulacji wyprzedzenia zapłonu, jeżeli np. padła membrana. Sposób sprawdzenia tego ustrojstwa - patrz moje posty sprzed 2-3 miesięcy.
Bez sprawdzenia tych kilku elementów nie dojdziesz co jest grane z gaźnikiem. U mnie dopiero po zrobieniu tego wszystkiego zaczął reagować na jakiekolwiek kręcenie śrubami regulacyjnymi. Ale jak się tego nie zrobi, nie ma siły, można się narozkręcać w cały świat i tylko pogorzyć sprawę (sprawdziłem). A jeżeli sprawdzeniu w/w gaźnik będzie reagował na regulację biegu jałowego, to raczej nie powinien być zapchany. Chyba, że chcesz zasilić portfele kilku pseudo speców, którzy po wymianie wielu elementów i skasowaniu "od klucza" i tak rozłożą ręce. U mnie już jest ok, krok po kroku da się dojść dość dokładnie.
Czyś - nie wiem czy do mnie skierowales te sugestie ale jesli do mnie to informuje, ze gume pod gaznikiem wymienilem na nowa, nowe swiece, sprawne przewody WN, zaplon sprawny i ustawiony.
W sobote przeczyscilem i przedmuchalem gaznik - przez pare kilometrow bylo ok ale dzis znow gasnie na biegu jalowym.
Wiec teraz stawiam na zapchana brudem pompke paliwa lub/oraz niedrozny filtr paliwa ( o ile taki istnieje oprocz tego przy wlewie przy zbiorniku )
Tak wiec dziekuje za wszelkie porady i tylko prosze o informacje czy jest jakis drugi filtr paliwa ? a jesli tak to gdzie go szukac ? pod autem czy w komorze silnika ?
Bozz
W sobote przeczyscilem i przedmuchalem gaznik - przez pare kilometrow bylo ok ale dzis znow gasnie na biegu jalowym.
Wiec teraz stawiam na zapchana brudem pompke paliwa lub/oraz niedrozny filtr paliwa ( o ile taki istnieje oprocz tego przy wlewie przy zbiorniku )
Tak wiec dziekuje za wszelkie porady i tylko prosze o informacje czy jest jakis drugi filtr paliwa ? a jesli tak to gdzie go szukac ? pod autem czy w komorze silnika ?
Bozz
Może sprawdź elektrozawór biegu jałowego. ewent. wykręć go i zobacz, czy chodzi przy przekręcaniu stacyjki i czy nic nie siedzi w gnieździe lub dyszach? Może kabelek?
[ Dodano: Pon Paź 31, 2005 1:03 pm ]
A w MH gaźnikowym POWINIEN być filtr na silniku (dokładnie - na przewodzie zasilającym, przed pompą paliwa, grubszy od pozostałych węży paliwowych, on wychodzi z lewej strony komory silnika przy kielichu, przechodzi pod tylną częścią obudowy filtra powietrza i dalej do pompy paliwa, wchodzi na grubszy z 2 króćców pompy, filtr jest tuż przed pompą, przynamniej u mnie). No musi być i tyle (wysokociśnieniowy filtr z tyłu pod podłogą przy zbiorniku mają auta z wtryskiem, ale to jest dużo większa aluminiowa puszka, pod tylnym prawym siedzeniem).
Jak go nie ma, to dziwne. Mała półprzezroczysta plastikowa puszka średnica ok. 4 cm, długość ok. 6 cm, z dwoma króćcami. Przed pompą paliwa. Jak go tam nie ma, to spróbowałbym go założyć (10 minut roboty, 5 zł filtr, 2 złote dwie opaski zaciskowe). I wtedy porządnie przepłukać pompę paliwem (nierozbieralna, jeśli masz oryginał pierburga), wyczyścić gaźnik i spróbować. Sądząc po opisie jest tak, jakbyś w ogóle nie miał filtra i dlatego gaźnik się zasyfia. Ja u siebie nie znaleazłem żadnego drugiego przy zbiorniku (chyba że w passacie, tam tak, bo to jest jednopunkt).
[ Dodano: Pon Paź 31, 2005 1:05 pm ]
[ Dodano: Pon Paź 31, 2005 1:03 pm ]
A w MH gaźnikowym POWINIEN być filtr na silniku (dokładnie - na przewodzie zasilającym, przed pompą paliwa, grubszy od pozostałych węży paliwowych, on wychodzi z lewej strony komory silnika przy kielichu, przechodzi pod tylną częścią obudowy filtra powietrza i dalej do pompy paliwa, wchodzi na grubszy z 2 króćców pompy, filtr jest tuż przed pompą, przynamniej u mnie). No musi być i tyle (wysokociśnieniowy filtr z tyłu pod podłogą przy zbiorniku mają auta z wtryskiem, ale to jest dużo większa aluminiowa puszka, pod tylnym prawym siedzeniem).
Jak go nie ma, to dziwne. Mała półprzezroczysta plastikowa puszka średnica ok. 4 cm, długość ok. 6 cm, z dwoma króćcami. Przed pompą paliwa. Jak go tam nie ma, to spróbowałbym go założyć (10 minut roboty, 5 zł filtr, 2 złote dwie opaski zaciskowe). I wtedy porządnie przepłukać pompę paliwem (nierozbieralna, jeśli masz oryginał pierburga), wyczyścić gaźnik i spróbować. Sądząc po opisie jest tak, jakbyś w ogóle nie miał filtra i dlatego gaźnik się zasyfia. Ja u siebie nie znaleazłem żadnego drugiego przy zbiorniku (chyba że w passacie, tam tak, bo to jest jednopunkt).
[ Dodano: Pon Paź 31, 2005 1:05 pm ]
Ale to chyba tylko we wtryskowcach, gaźnikowe tylko przy silnikumiomio1 pisze:powinien być przy zbiorniku paliwa w mk2 na szerokości auta , a w mk3 wzdłuż długości samochodu , dochodzi do niego jeden wężyk a z drugiej strony wężyk odchodzi do przodu auta
Witam
Czyś - dziekuje za pomoc w opisie gdzie ten filtr powinienem znalezc - poszukalem i znalazlem zadnego tylko ten badziewiasty najprostyszy maly plastikowy filterek jaki mozna na kazdej stacji benzynowej kupic, ten filterek wyrzucilem i na jego miejsce wstawilem FILTRON 830, ponownie przedmuchalem gaznik, wymontowalem i przeplukalem denaturatem i wydmuchalem pompke paliwa no i teraz umieram z ciekawosci czy to przyniesie jakis efekt
trzymajcie kciuki
Pozdrawiam
Bozz
Czyś - dziekuje za pomoc w opisie gdzie ten filtr powinienem znalezc - poszukalem i znalazlem zadnego tylko ten badziewiasty najprostyszy maly plastikowy filterek jaki mozna na kazdej stacji benzynowej kupic, ten filterek wyrzucilem i na jego miejsce wstawilem FILTRON 830, ponownie przedmuchalem gaznik, wymontowalem i przeplukalem denaturatem i wydmuchalem pompke paliwa no i teraz umieram z ciekawosci czy to przyniesie jakis efekt
trzymajcie kciuki
Pozdrawiam
Bozz
Witam ponownie
i z ostrozną radością chce powiedzieć, ze po przejechaniu ponad 100 km z czestymi postojami, wylaczaniem i ponownym uruchamianiem silnika nie robi mi juz numerow w postaci gasniecia na biegu jalowym.
Jednak pewnosc co do mojej diagnozy ( brudne paliwo - zabrudzone media doprowadzajace paliwo do cylindrow czyli zbiornik paliwa, filtr paliwa, pompka i gaznik ) będę miał jak przejade bez szwanku tysiac km, bo póki co jeżdżę w stanie przedzawałowym hihi co chwile zerkając na kontrolki czy nie zaswiecą się dwie czerwone france
Narazie
Bozz
i z ostrozną radością chce powiedzieć, ze po przejechaniu ponad 100 km z czestymi postojami, wylaczaniem i ponownym uruchamianiem silnika nie robi mi juz numerow w postaci gasniecia na biegu jalowym.
Jednak pewnosc co do mojej diagnozy ( brudne paliwo - zabrudzone media doprowadzajace paliwo do cylindrow czyli zbiornik paliwa, filtr paliwa, pompka i gaznik ) będę miał jak przejade bez szwanku tysiac km, bo póki co jeżdżę w stanie przedzawałowym hihi co chwile zerkając na kontrolki czy nie zaswiecą się dwie czerwone france
Narazie
Bozz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości