Strona 1 z 1

MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

: śr sie 05, 2009 20:32
autor: grymek
Witam. Mam mały problem z moim vw. Od jakiegoś czasu ciężko odpala na benzynie jak jest ciepły silnik,jak odpali to dopiero z wciśniętym pedałem gazu do podłogi, zaczyna wtedy kopcić na czarno i nierówno pracuje. To trwa ok 20 sekund i póżniej jest wszystko ok.Auto jest z gazem i na lpg jest wszystko ok.Oznaczenie silnika PN a gażnika 2 E E.Co można sprawdzić i co naprawić?Przeczytałem różne posty i nic nie znalazłem podobnego.Za różne porady dzięki :pub:

: śr sie 05, 2009 22:15
autor: jeryk10
Zobacz czy klapka ssania do konca sie otwiera jak jest rozgrzany silnik Sprawdz wezyki czy nie sa odpiete oraz Zobacz tez czy jakis kabel nie wysunol sie czasami z wtyczki

MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

: czw sie 06, 2009 08:48
autor: grymek
Zauważyłem że klapka ssania jak jest wyłączony zapłon jest w pozycji pionowej, po przekręceniu kluczyka pochyla się w pozycji ok. 45 stopni i tak jest praktycznie cały czas. Jak dodam gazu i odpuszczę to klapka na chwilę jest w pozycji pionowej (to sprawdzałem na ciepłym silniku). I jeszcze po włączeniu zapłonu strasznie klapka ssania brzęczy że dość dobrze ją słychać. I czy ta klapka powinna być cały czas w pozycji pionowej jak jest ciepły silnik? :grin:

: czw sie 06, 2009 10:21
autor: Paweł Marek
Pewien jesteś że masz gażnik Pierburg 2EE, może 2E2. Porównaj z fotkami w necie pełno znajdziesz

MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

: czw sie 06, 2009 11:47
autor: grymek
Na 100 %.Sprawdzałem wcześniej żeby być pewnym :grin:

: pt sie 07, 2009 14:15
autor: mecek
Witam! Miałem podobny problem z moim autkiem. U mnie pomogła wymiana czyjnika temperatury w gaźniku.

MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

: pt sie 07, 2009 21:22
autor: grymek
mecek, a dokładnie ten czujnik w którym miejscu się znajduje :grin:

: pt sie 07, 2009 22:25
autor: Jurek99
Witam. Też to miałem. Masz walnięty czujnik pomiaru temperatury płyny chłodzącego. Ten, który podaje informację do kompa. Są dwa czujniki obok siebie na króćcu przy wyjściu z bloku silnika (niebieski i czarny). Jeden daje info na wskaźnik, drugi info do kompa. Nie pamiętam tylko jaki kolor ma ten do kompa, bo minęło trochę czasu od wymiany. Zresztą, ja wymieniłem obydwa. Wymiana prosta. Jak silnik zimny, to komp nie mając info o temperaturze pracuje w trybie awaryjnym i daje wzbogaconą mieszankę i jest OK. A jak ciepły, to tez uznaje, nie mając info o temp., że jest zimny i wzbogacona mieszanka zalewa i są kłopoty z odpaleniem i pracą silnika. Pozdrawiam.

: pt sie 07, 2009 23:59
autor: guti
Niebieski czujnik na węzu do sprawdzenia, opory przy danych temp dostepne sa na forum,
czarny jest od wskazan na desce,
czerwony od podgrzewania jeza :)
amen

: sob sie 08, 2009 20:48
autor: grymek
Dziś sprawdziłem opór na czujnikach, na niebieskim nic nie pokazywał a na czarnym wygląda że jest ok, sprawdzałem na zimnym (wysoki opór) i rozgrzanym (opór spadł)(myślę że dobrze to opisałem) . W przyszłym tygodniu będę miał czujnik jak wymienię to napisze o efektach.Pozdrawiam :D

[ Dodano: 29 Sie 2009 16:49 ]
Witam, czujnik wymieniony i jest ok wszystko chodzi tak jak przedtem.Zepsuty był niebieski czujnik, wymiana szybka i bez problemu.Dzięki chłopaki macie u mnie piwo :pub: .Pozdrawiam.

[ Dodano: 29 Sie 2009 16:51 ]
Temat uważam za zamknięty. :grin: