Górne mocowanie amortyzatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Górne mocowanie amortyzatora

Post autor: Bednarus » śr sie 05, 2009 14:42

Czy odkręcając te nakrętki co znajdują się pod maską w kielichach i są nakręcone na tłoczysko amortyzatora, następnie podniesiemy z tej strony auto na lewarku, to czy koło zostanie na ziemi a cała kolumna McPhersona wyjdzie z nadkola? Jeżeli cała kolumna wyjdzie to gdzie zostanie górne mocowanie amortyzatora? Zostanie razem z kolumną, czy może zostanie w nadkolu?
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 15:58 przez Bednarus, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 05, 2009 14:45

tak koło się opuści lub zostanie na ziemi... jeśli nie będzie Ci prężył drążek stabilizatora... łożysko zostanie u góry wciskane jest w gumy... tak bynajmniej było u mnie w g2


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » śr sie 05, 2009 14:48

-=ren=- pisze:łożysko zostanie u góry
U góry w kolumnie, czy u góry w nadkolu?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 05, 2009 14:49

z VagCat.com

Obrazek

[ Dodano: 05-08-09, 14:50 ]
u góry w kolumnie... zresztą jak zaczniesz rozbierać to zaskoczysz w moment... nic się nie rozsypie i nic nie wypadnie...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » śr sie 05, 2009 15:18

Szybko nadrobiłem lekturę i widzę, że w GTi jest górne mocowanie z osobną gumą i osobnym łożyskiem (to po prawej na rysunku). Stąd pytanie:
Żeby wyeliminować pukanie w tym miejscu wystarczy wymienić samą gumę, czy trzeba wymienić też łożysko?



pawel szymczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: pawel szymczak » śr sie 05, 2009 15:20

Mocoawnie amorka zostanie ci przy makpersonie, bo jest spojone z łożyskiem oporowym, odpowiedzialnym za skręcanie kołami. I nic sie nie rozsypie o ile jest skrecone z amorkiem :bajer:. A jeśli chcesz to wymienić to bez ściągaczy do nawet nie próbuj. :bajer:

[ Dodano: 05 Sie 2009 15:23 ]
jesli puka to wymień i gumę i łożysko, ale przed tym sprawdz jak bardzo jest rozbite.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » śr sie 05, 2009 15:38

O ile dobrze zaczaiłem rysunek to kolejność montażu w GTi test taka: górny dysk sprężyny - górne łożysko amortyzatora (osobno) - nakrętka - guma (osobno)
Wracając do istoty sprawy. Coś mi puka w zawieszeniu. Pojechałem do warsztatu to zdiagnozować. Kolo w warsztacie podniósł auto, potem zaczął macać wszystkie elementy zawieszenia i stwierdził uszkodzone górne mocowanie amortyzatora. A sprawdzał to tak( co potem zresztą zweryfikowałem): Podnosił jedno a potem drugie koło do góry (na podniesionym na podnośniku aucie) i jedno chodziło góra - dół dosyć lekko, ze stałym oporem, a drugie miało taki centymetrowy przeskok bez żadnego oporu. Stąd kolejne pytanie:
Czy ta guma w GTi faktycznie jest osobno i czy jej wymiana wyeliminuje ten luz i pukanie. Bo wydaje mi się, że łożysko nie może mieć takiego luzu.
Jestem mocno ograniczony brakiem narzędzi i miejsca, gdzie bym mógł to robić. A jeżeli wymiana gumy by pomogła (o ile jest osobno) to zrobienie tego ograniczyłoby się do odkręcenia jednej nakrętki i podniesienia auta na lewarku.
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 15:46 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



pawel szymczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: pawel szymczak » śr sie 05, 2009 16:19

No tak ale jeśli ma taki luz to guma musi być już masakrycznie wytłuczona, a sprawdzałeś czy ma luz poruszając w boki koło, i czy nic nie stuka u góry w kielichu?? jeśli tak to łożysko na 100% do wymiany. a guma chyba jest razem z łożyskiem, tak przynajmniej mi się wydaje, :bajer:
Jesli jest osobno to powinieneś bez problemu jąwymienić, bo jeśli jest razem z łożyskiem to wyciągasz całego makpersona. :bajer:



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » czw sie 06, 2009 16:55

Zbierając wszystko do kupy, powiedzcie czy tak jest. Bo nie chcę się brać do roboty nie mając pewności, że w trakcie nie wyszłyby jakieś niespodzianki. Reasumując.
Z jednej strony, od doły wewnętrzny pierścień łożyska dociśnięty jest do górnego dysku sprężyny, a z drugiej strony, od góry dociśnięty jest nakrętką. Zewnętrzny pierścień łożyska wciśnięty jest w gumową poduszkę, czy tak?
I druga sprawa. Jeżeli nie będę odkręcał dolnego mocowania amortyzatora, tylko górne i podniosę auto, to żadnych kąty nie powinny się poprzestawiać, nieprawdaż?
Jak wszystko jest tak jak myślę to zabieram się do roboty.



Awatar użytkownika
stefany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: stefany » pt sie 07, 2009 17:56

Bednarus pisze:Reasumując.
Z jednej strony, od doły wewnętrzny pierścień łożyska dociśnięty jest do górnego dysku sprężyny, a z drugiej strony, od góry dociśnięty jest nakrętką. Zewnętrzny pierścień łożyska wciśnięty jest w gumową poduszkę, czy tak?
I druga sprawa. Jeżeli nie będę odkręcał dolnego mocowania amortyzatora, tylko górne i podniosę auto, to żadnych kąty nie powinny się poprzestawiać, nieprawdaż?
niebardzo rozumiem pierwsza czesc pytania ale opuszczajac kolo odkrecajac nakretke gorna pozostaje ci jeszcze jedna nakretka ktora trzyma dolna gume z lozyskiem i talerzyk sprezyny. za malo miejsca zeby to wymienic w nadkolu musisz uzyc sciagacza do sprezyn.
co do drugiej czesci pytania to odkrecajac gore nie zmienisz katow.

rozumiem ze chodzi ci o to zeby nie jechac na ustawienie katow a wymienic gorne mocowanie amorka ?
Ostatnio zmieniony pt sie 07, 2009 17:58 przez stefany, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » wt sie 11, 2009 11:05

Chodzi o to czy dam rade wymienić samą gumową poduszkę bez odkręcania kolumny McPhersona z dolnego mocowania. Chcę podnieść auto na lewarku, odkręcić koło, odkręcić nakrętkę w kielichu i kolumna wypadnie z nadkola. Czy będzie tam na tyle swobodne dojście, żeby wymienić samą gumową poduszkę?



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt sie 11, 2009 11:26

nie wymienisz samej gumowej poduszki beż ściągnięcia sprężyny


Obrazek

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » wt sie 11, 2009 12:16

Bednarus, Zeby wymienic poduszke z lozyskiem musisz wyjac cala kolumne mcpersona!!! I tak jak koledzy pisza potrzebyny bedzie sciagacz, bo Ci sprezyna krzywd narobi :grin:
Poduszka jest razem z lozyskiem i nie wymienia sie tego osobno! koszt jednej to ok 40zl
Ostatnio zmieniony wt sie 11, 2009 12:18 przez master13, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?t=202847" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sie 11, 2009 12:54

cza troszkę uważać przy tej operacji bo znam kolesia którego wieźli na pogotowie z całym mcphersonem bo palce mu zakleszczyło i strażacy przyjechali aby sprężynę ścisnąć


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 431 gości