Strona 1 z 2

klapka cieple/zimne powietrze

: wt sie 04, 2009 17:35
autor: no1984
witam!!

tak jak w temacie..ta klapka w dolocie do filtra odpowiadajaca za cieple zimne powietrze ma po rozgrzaniu opasc tak aby szlo zimne??wydaje mi sie ze powinna...otoz u mnie jest caly czas na gorze zamyka zimne, dopiero kiedy odepne wezyk opada...

objaw mam taki ze po rozgrzaniu silnika auto jest slabsze a przy przegazowaniu po odjeciu gazu szarpie silnikiem wrecz kontrolka akum juz blyska tak jakby miaj gasnac...

gdzie tkwi problem i ewnt czy teraz w lecie moge wypiac ten wezyk aby miec zimne caly czas.

prosze o pomoc

aha silnik 1.3 mh gaznik

i jesce jedno sciagajac ten dolot zauwazylem ze pekniety jest ten waz z nad kolektora ktory daje cieple pow...mozna tak jezdzic do zimy kiedy to ciepe bardziej potrzebne

: wt sie 04, 2009 17:53
autor: pawel szymczak
to sa wezyki podcisnieniowe, odpowiedzialne wlasnie za otwieranie i zamykanie klapki, gdy silnik sie rozgrzeje badz wychlodzi. Mozesz go odpiac teraz gdy jest cieplo. Popatrz moze ktorys wezyk jest pekniety i przez to nie otwiera tej klapki :bajer:

: wt sie 04, 2009 17:55
autor: no1984
wlasnie ten wezyk na gorze zasysa tak klapke i czuc jak przyloze palec ze ssie- ze sie tak wyraze jak go odlacze klapka opada..jest jakis inny wezyk??

: wt sie 04, 2009 18:14
autor: pawel szymczak
wymien go i zobacz co bedzie, powinien byc jeszcze jeden od gaznika do tej puszki przez ktora zasysa powietrze

: wt sie 04, 2009 19:26
autor: no1984
wymienilem wlasnie przewody..bez zmian...jeszcze jedno czy moze ktos zalozyl zle te przewody podcisnieniowe??(ja zalozylem tak jak bylo) bo podczas dodawania gazu w tym wezyku ktory idzie do klapki ssanie zwieksza sie... co wogole wyklucza jakiekolwiek otwarcie na zimne powietrze..

: wt sie 04, 2009 20:07
autor: artur1902
przewód podciśnieniowy powinien iść najpierw z podstawy gaźnika do takiego czerwonego elementu w pokrywie filtra(podłanczane do króćca od dołu pokrywy filtra) nastepnie z tego czerwonego elementu wężyk na klapke zimne/ciepłe pow. Jeśli tak masz to jest prawidłowo

: wt sie 04, 2009 21:32
autor: Paweł Marek
termostacik od węzyka do klapki wymień

: wt sie 04, 2009 21:39
autor: no1984
Paweł Marek pisze:termostacik od węzyka do klapki wymień
nie rozumiem za bardzo:/

wezyki wymienione...jutro spr czy nie zamienione sa przy czujniku temp tym czerwonym..

: wt sie 04, 2009 22:08
autor: Paweł Marek
to to co kolegaartur1902, ci napisał, to taki termostacik, zamyka się na ciepłym, u ciebie widać nie działa, albo ktoś się pomylił i wężyk od klapki podpiął z jego pominięciem

: wt sie 04, 2009 23:32
autor: no1984
jest wszystko- od podstawy gaznika do spodu obudowy fitra idzie wezyk do czerwonego urzadzonka i od tego urzadzonka idzie kolejny wezyk ktory steruje klapka..tylko chodzi mi o to ze ten wezyk przy klapce zasysa powietrze automatycznie zamykajac klapke - a przy gazownaiu jeszcze mocniej zasysa co moim zdaniem calkowice uniemozliwia otwarcie klapki...

kwestia jest taka czy gdyby pomylone byly miejsca wezykow pod filtrem (w tym urzadzonku czerwonym- zwanym wg ksiazki czujnikiem temp) to dawalo by taki efekt...

czy ten czujnik temp(wg ksiazki) jest zepsuty??
czy termostat w dolocie powietrza( nazwany tak w ksiazce) czyli klapka jest zepsuta- ale ona przeciez dziala...spada odpieta podnosi sie gdy zassana...

: śr sie 05, 2009 09:11
autor: artur1902
byłem patrzec teraz pod maske i u mnie jest tak:
stojąc przed autem z termostu wychodzą dwa króćce. Do tego z prawej idzie wężyk z podstawy gaźnika a od tego z lewej idzie wężyk na sterowanie klapką
Jeśli to masz prawidłowo to tak jak kolegaPaweł Marek, do wymiany ten czerwony termostacik

: śr sie 05, 2009 09:29
autor: Paweł Marek
no1984 pisze:wezyk przy klapce zasysa powietrze automatycznie zamykajac klapke
ale zrozum ze zasysanie otwiera klapkę nie zamyka i tak ma być póki silnik zimny. Jak się rozgrzeje to termostacik się zamknąć ma i klapka wraca do pozycji wyjściowej czyli na "zimne". Póki nie masz nowego termostaciku zdejm wezyk od klapki zaślep go od strony termostaciku i klapka będzie cały czas na zimne co poprawi moc silnika na gorąco. A do zimy zaopatrzysz się w nowy termostacik.

: śr sie 05, 2009 17:34
autor: no1984
rozebralem to jeszcze raz..sciaglem ta czerwona czesc pytalem w jednej hurtowni motoryzacyjnej ale powiedzieli ze nigdy nie mieli takiego...narazie nie mam kasy wiec odpuscilem ale przeczyscilem ten co mam podmuchalem i narazie wyglada na to ze jest tak jak ma byc(wezyki byly dobrze podlaczone) coprawda dalej auto po rozgrzaniu chodzi nie rowno ale coz...wiele jesce rzeczy do zbadania zostaje:)

wielkie dzieki za pomoc!!

: śr sie 05, 2009 19:17
autor: artur1902
no1984 pisze:narazie wyglada na to ze jest tak jak ma byc
czyli co? po nagrzaniu silnika zamyka dopływ ciepłego powietrza?

oprócz tego masz jeszcze wężyk podciśnieniowy na samym gaźniku. Podłączony jest do takiego czarnego elementu (siłownik podciśnienia)
jeszcze jeden idzie do aparatu zapłonowego
posprawdzaj też te