Strona 1 z 1

Podłączenie cewki z modułem starego typu

: pn sie 03, 2009 18:30
autor: Papierek
Jakiś czas temu zgłaszałem problem z przepalającą się cewką.
Kolega z forum elektrody zauważył, że cewka starego typu rozwiązuje problem.
Więc jest to cewka firmy TELEFUNKEN 867 905 104A, która posiada 2 piny a nie jak wtyczka w aucie 3 piny.
Wnioskuje, że należy nie podłączać pinu z komputera, ale chciałem się upewnić.
Jakie jest wasze zdanie?

Pozdrawiam

: pn sie 03, 2009 18:35
autor: jeryk10
W jaki sposob sie cewka przepala

: pn sie 03, 2009 18:36
autor: Papierek
Przegrzewa się

mam dokładnie ten sam motyw co jest tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1224712.html

Silnik był na wszystkie sposoby już pomierzony

: pn sie 03, 2009 18:38
autor: Paweł Marek
gdybys nie podłączył pinu z komputera to nie miałbyś iskry, cewki sa trzypinowe, również i ta której symbol podałeś.

: pn sie 03, 2009 19:01
autor: Papierek
a to nie jest tak że komputer zbiera tylko sygnał czy cewka jest sprawna?

W tej cewce są dwa piny. To jest starego typu cewka tylko z dwoma Obrazek

: pn sie 03, 2009 19:06
autor: Paweł Marek
Papierek pisze:zbiera tylko sygnał
przeciwnie, wysyła sygnał do modułu ceki a wzmocnienie następuje w module , kazda taka ewka z modułem ma pokrywkę a pod nia te sróbki. Nie tedy droga. Cewka ma byc zmasowana do blachy jak należy a najlepiej osobnym kabelkiem do sróby pokrywy zaorów, i iskra nie moze mieć za dużych oporów po drodze z powodu marnych kabli, kopułki, palca i świec. I napioęcie ładowania z alternatora nie może być za wysokie, (regulator). Innych kruczków tu nie znam.

: pn sie 03, 2009 19:15
autor: Papierek
wiem, że nie tędy droga.
napięcie ładowania perfect. wymieniłem świece, kable, kopułkę, palec.
Dorobiona masa z aku na silnik i osobno na cewkę.
Nawet przebieg prądu na oscyloskopie był sprawdzony.
Tu skończyły mi się pomysły.
Czyli mówisz, że jedna śrubka będzie do VAG`a a druga prąd?

: pn sie 03, 2009 19:36
autor: Paweł Marek
to sa śróbki kończące uzwojenie cewki których nie wykorzystujesz w mk3, chyba ze maiłbyś jakąś kombinację w stylu osobnego modułu wzmocnienia. W mk3 moduł wzmocnienia jest w cewce, sygnał z komputera musi być najpierw wzmocnionu w tym module i dopiero słuzy do wzbudzenia cewki. Bez szczególnych przeróbek musisz wykorzystac jak w oryginale 3 piny. Jesli wszystko poza cewką jest ok to po prostu trafiłes jakies felery.

: pn sie 03, 2009 20:57
autor: zodiak
Tak gwoli ścisłości to cewka z fotki jest cewką z MK3 !
Jest tylko zdemontowany moduł zapłonu.
Ktoś z forum elektrody zapewne proponował cewkę z MK2 czyli cylindryczną z modułem zapłonu z MK2 - taki czarny moduł z bodajże 7 wyprowadzeniami. Faktem jest,że taki zestaw z MK2 jest duuużo niezawodniejszy niż cewkomoduł z MK3 .

: pn sie 03, 2009 21:17
autor: edzio
raczej nie zadziała ta kombinacja z golfa II,bo są inne sygnały wyjściowe wg.przebiegów oscyloskopowych.

: pn sie 03, 2009 21:34
autor: zodiak
edzio pisze:raczej nie zadziała ta kombinacja z golfa II,bo są inne sygnały wyjściowe wg.przebiegów oscyloskopowych.
Dlaczego miałaby nie zadziałać? W obu przypadkach sterownik zapłonu podaje stan niski na moduł w celu wywołania iskry na cewce. Więc nie widzę żadnego problemu, jedyne co to trochę więcej kabelków. :D

: pn sie 03, 2009 22:01
autor: edzio
Obrazek Obrazek

: pn sie 03, 2009 22:06
autor: dziabi3
a morze to element kluczujący w ecu auta jest uszkodzony i przepala cewkę po jakimś czasie

możliwe ze na wyjściu tranzystora kluczującego jest dioda zabezpieczająca przed zwrotnym prądem emitera i ona padła co powoduje niewłaściwe sterowanie cewką <chwilowa odwrotna polaryzacja >

koledzy sterowanie układem zapłonowym nie jest tak proste , w układach z cewkami doży wpływ ma to co sie znajduje w uzwojeniu wtórnym czyli kable kopułka palec świeca , wiem ze kable mają rożne rezystancje i one nawet chyba są opisywane w instrukcji , morze kolega ma jakieś magiczne kable i cudaczne świece

Proponuje przeanalizować stan kabli świec kopułki i ich rodzaj , potem może zakupić drugie eku a co do cewek to można założyć od wszystkiego byle prąd z eku z emitera jej nie zchajczył i impedancja była takie same

a co do cewek starego typu mogą mieć większe impedancje co zatem idzie prąd emitera jest mniejszy i cewka mniej wysilona i działa bez awarii

można by zakombinować z jakimś kondensatorem od sprzęgającym ceramicznym ale to trzeba by policzyć żeby bum nie było



na tych fotkach wyżej co zapodał kolega widać ze sygnał na jednym trwa krócej a na drugim dłużej czyli jedna cewka się nasyca dłużej a druga krócej co morze mieć wpływ na siłę iskry , mam w domu taki bajer z cewki od syreny co wytwarza iskrę na 5 cm i w nim mam regulacje częstotliwości i wypełnienia i za ich pomocą można uzyskać długi przeskok iskry jak i krótki ale o sile która zapali karton więc parametry po zastosowaniu innej cewki się zmienia

: pn sie 03, 2009 22:23
autor: zodiak
W sumie jedyne co w praktyce różni te przebiegi czasy trwania impulsów (szerokość impulsów) ale to chyba nie jest zależne od modułów a ustalane przez sterownik zapłonu. Dlatego nie ma co bazować na tych oscylogramach w kwestii przydatności modułów.





P.S
Co do postu powyżej to mądrze napisane bo cewka przegrzewa się albo na skutek utrzymywania na niej napięcia stałego bez pracy silnika (kluczyk na zapłonie a napięcie na cewkę nie zanika) albo przeciążenia na wyjściu (uzwojenie wtórne) prze jakieś magiczne przewody-kopułkę-palec.