Strona 1 z 2

Wymiana rozrusznika.

: ndz sie 02, 2009 23:11
autor: KEFRZYSKI
Witam mam problem z rozrusznikiem. Odpalanie zazwyczaj twa kilka sekund dluzej i troszke chalasliwie. Kilka osob powiedzialo mi ze to bendix. I chce teraz wymienic caly rozrusznik. Czy wymiana go samemu jest to jakas duza filozofia ? I czy bardzo jest potrzebny do tego kanał. Moj silnik to 1.6 16V

: ndz sie 02, 2009 23:22
autor: -=ren=-
Nie nie jest do tego potrzebny kanał. Wystarczy lewarek hydrauliczny lub dwa. musisz podstawić silnik gdzieś pod miskę olejową, bo przez śruby rozrusznika jest mocowana blacha do przedniej poduszki utrzymującej silnik podstawiasz go lewarkiem tak żeby nie uszkodzić jmiski olejowej. najlepiej przez jakiś klocek drewniany.

Potem odkręcasz dwie śruby na klucz 19 lub 17 i jedną na duży imbus.

CO WAŻNE! Odłącz akumulator przed zabawą z rozrusznikiem. Zanim zaczniesz zabierać się za odkręcanie rozrusznika odłącz od niego też kable...

: pn sie 03, 2009 09:07
autor: lwlw
Sorry, że nie na temat, ale istnieje w ogóle jakiś 1,6 16v w MK3?

: pn sie 03, 2009 09:16
autor: -=ren=-
lwlw pisze:ale istnieje w ogóle jakiś 1,6 16v w MK3?
wydaje mi się że istnieje na pewno... taki teoretycznie 101 koni posiadający :)

: pn sie 03, 2009 09:34
autor: lwlw
Aha, ja myślałem, że to też 8 zaworów.

: pn sie 03, 2009 10:45
autor: j_a_r_o_o_o
-=ren=- pisze:
lwlw pisze:ale istnieje w ogóle jakiś 1,6 16v w MK3?
wydaje mi się że istnieje na pewno... taki teoretycznie 101 koni posiadający :)
Nie ma w mk3 takiego silnika! Jedynym 16V silnikiem produkowanym w mk3 byl silnik 2.0 (ABF) - posiadajacy 150 kucow. Nawet obie wersje VR6 mialy 12V (ale 6 cylindrow) :kac: Wszystkie inne mialy tylko i wylacznie 8V

: pn sie 03, 2009 10:51
autor: twromek
j_a_r_o_o_o, :helm: :mlotek:

a co do tematu to sam powinieneś dać rady, podstawa to mieć na to czas jeśli robisz pierwszy raz takie rzeczy

a ten 1,6 16V to chyba miał rozrusznik z przodu przy chłodnicy a nie tak jak ABU, ABD itd z tyłu po stronie bloku, bo tam to się gorzej to wyciąga :chytry:

: pn sie 03, 2009 11:00
autor: j_a_r_o_o_o
twromek pisze:j_a_r_o_o_o, :helm: :mlotek:

a co do tematu to sam powinieneś dać rady, podstawa to mieć na to czas jeśli robisz pierwszy raz takie rzeczy

a ten 1,6 16V to chyba miał rozrusznik z przodu przy chłodnicy a nie tak jak ABU, ABD itd z tyłu po stronie bloku, bo tam to się gorzej to wyciąga :chytry:
tak, tak na pewno :rotfl: stary wez mi pokaz silnik 1.6 w mk3 ktory ma 16V. Jak zobacze to zwroce honor :grin:

: pn sie 03, 2009 15:56
autor: twromek
no sory, pomyliłem się, nie doczytałem :crazy:

ale poza ABF-em był jeszcze A59 :jezor:

: pn sie 03, 2009 17:09
autor: KEFRZYSKI
Widze troche koledzy nie do informowani jestescie jakie silniki wychodzily. Tutaj macie link gdzie mozna zobaczyc MK3 z silnikiem 1.6 16V

http://74.125.79.132/translate_c?hl=pl& ... l15Huf2LjQ

Tak rozrusznik jest z prawej strony dosc latwy dostep jest do niego. Bardziej sie obawiam tego oleju ktory leci, bo w bloku mieszkam wiadomo jak to z sasiadami roznie czasem bywa.

: pn sie 03, 2009 17:21
autor: michalqqr
KEFRZYSKI, to co pokazałeś to jest silnik AFT i nie jest wcale 16V tylko 8V! była już kiedyś o tym dyskusja na forum

: pn sie 03, 2009 18:32
autor: rysiektr
KEFRZYSKI pisze:Widze troche koledzy nie do informowani jestescie jakie silniki wychodzily. Tutaj macie link gdzie mozna zobaczyc MK3 z silnikiem 1.6 16V
bravo...Pokazałeś zdjęcie silnika AFT 1.6 8V !!!! NIE BYŁO MK3 1.6 16V FABRYCZNYCH!!!
KEFRZYSKI pisze:ak rozrusznik jest z prawej strony dosc latwy dostep jest do niego. Bardziej sie obawiam tego oleju ktory leci, bo w bloku mieszkam wiadomo jak to z sasiadami roznie czasem bywa.
jaki olej ma Ci lecieć?? Przecież rozrusznik nie ma żadnego powiązania z olejem

: pn sie 03, 2009 18:45
autor: lwlw
A nie mówiłem...

: pn sie 03, 2009 22:58
autor: KEFRZYSKI
pierwsze slysze hehe 8V. Jakas jadac do salonu VW innych mechanikow zawsze pada slowo 16V. Nie spotkalem sie jeszcze z silnikiem 1.6 8V hehe. Nawet wpisujac w google nie ma nic takiego.
Wychodzily 1.6 16V-101KM, 1.8 16V 140KM, i 2.0 16V 150KM