Strona 1 z 2

golf II pytania i problem

: ndz sie 02, 2009 18:17
autor: henio12323
witam. jestem nowy na forum wiec witam wszystkich. od kilku tygodni jestem posiadaczem golfa II 90 rok prod. benz/gaz. i mam kilka pytan. mianowicie odkąd go kupiłem nie jeździłem nim tyle co rozruch np do sprawdzenia swiateł i tak dalej. ew. do kolegi kilka metrów odemnie mieszkającego podjechałem. i tankowałem tak po litr benzyny. łacznie ze 3 -4 litry wyjeździłem. raz mi zgasł zalałem normalnie benzyne odpalił pojeździłem i juz sie dusił że znowu potrzebuje. dzien odczekałem następnego dnia zalałem 7 litrów. i juz nie palił. paliłem go z zaciągu bo mam słaby aku. golfik juz łapie ładnie obroty wszystkie jak w zegarku sie wkręca nagle buuu gaśnie. jakby benzyna nie dochodziła. swiece sie zrobiły czarne ale iskra wszystko jest. tu na forum przeczytałęm że moze cos zapchane wiec od spodu wykręciłęm filterek spręzarkąprzedmuchałem poleciała czarna benzyna jakas widac że brudna. ale przepływ był bezproblemowy. jeszcze mnie ździwiło cos z przodu. wygląda jak filtr paliwa. jest umieszczony z przodu pod filtrem powietrza. od góry wchodzą 2 przewody z baku i do gaźnika. wszystko ma przedmuch ale jak dmucham mi sie zdaje że powinna chyba tam byc benzyna ? a jak dmucham to po prostu dmucham w bak. mam tez golfa IV i miałem podobnie że sie zapowietrrzył wiec nalałem ropy do nowo załozonego filtra i zapalił i wszystko jeździ po dzis. a tu zalałem benzyną i od dołu zaczeło mi wyciekac wyjsciem na paliwo ? jest jakby miejsce do załozenia jakiegos szlaufika. co moze byc ? dodam że mam gaźnikowca.

: ndz sie 02, 2009 19:44
autor: wasiak
porob zdjecia
bo powiem szczerze ze nie do konca wiem ocb
mogles zepsuc ppompke paliwa od syfow z dna zbiornika

: ndz sie 02, 2009 19:51
autor: Paweł Marek
porób zdjęcia bo piszesz o filtrze z weglem aktywowanym a takowy jest z gaźnikowców tylko w 1.6 na gaźniku Pierburg 2EE. A twierdzisz że masz 1.8, może to wtrysk jednopunktowy

: ndz sie 02, 2009 20:00
autor: oldstaszek
Piszesz zapewne o odstojniku paliwa.Do niego dochodzi od pompki paliwowej(z dołu), odchodzą - jeden do gaźnika a drugi do zbiornika jako nadmiar.Bywa że w nim nagromadzi się woda i muł.Bywa że rdza od wewnątrz go zje i cieknie...Zdjąć i przepłukać potrząsając i obracając.Jak obrócisz "do góry nogami" to resztówki powinny wylecieć.Tyle na początek... :pub:

: ndz sie 02, 2009 20:13
autor: dziabi3
mi się zdaje ze kolega zalał benzyną filtr z węglem aktywnym i pisze ze benzyna dołem niego wyleciała

i ze dmuchał w te wężyki od niego i powietrze leciało prosto w bak

: ndz sie 02, 2009 20:18
autor: oldstaszek
Napisał -"pod filtrem powietrza" a nie "na błotniku"... :pub:

: ndz sie 02, 2009 20:50
autor: Paweł Marek
i dlatego podejrzewam że ma RP :) a wtrysk jedopunktowy myli z gaźnikiem, zobaczymy. Hej henio12323, człowieku odzywaj się skoro ktoś chce ci pomagać!

: ndz sie 02, 2009 21:40
autor: henio12323
hmm. zapozycze fotke http://images27.fotosik.pl/261/e68ac53669ecdfcb.jpg mój golfik identyczny jest. i jest to gaźnik. aż takim laikiem nie jestem :P co do tego czegos obok błotnika pod filtrem to rzeczywiscie to moze byc to z węglem bo zalałem to benzyną najpierw troszke i juz zadną stroną nie chciało mi wyleciec więc pewnie wchłoneło sie w węgiel. co do pompy gdy czysciłem ten filterek obok pompy przekręciłem na chwilke kluczyk i benzyna pod cisnieniem niezłym poszła. wiec pompa działa. jutro moze jeszcze raz przedmucham dokładnie pompe i filterek. a jeszcze jedno bo nie widac duzo ale czy do gaźnika idą jeszczcze jakies przewody paliwowe prócz tych co idą do tego zbiorniczka z węglem ? bo wydaje sie jakby jakies 2 szły. ale nie jestem pewien. i czasem jest tak że jak go ciągne drugim autem to 300 metrów nawet nie prychnie a czasem łapie po 2 metrach ale póki są obroty sie trzyma puszcze gaśnie i czasem po prostu z wysokich obrotów jakby sie dusi i zdycha.

: ndz sie 02, 2009 21:45
autor: edzio
fotka jest od silnika na wtrysku.

: ndz sie 02, 2009 21:47
autor: Paweł Marek
henio12323 pisze:aż takim laikiem nie jestem
jesteś jesteś, nie doceniasz co masz, auto masz na wtrysku, o ile dobrze wybrałeś fotkę, daj lepiej fotkę własnego żeby już nie kombinować z tym dalej bo szkoda pisania.

: ndz sie 02, 2009 21:48
autor: henio12323
wtrysku :shock: no to mnie zagieliscie :P to ja mam to samo. od góry mam ten filtr na 3 śróbki i tak dalej. nic nie rozbierałem ale korpus mi sie wydawał jak to byłby gaźnikowiec. ale z kolei kumpel miał częsci do VW polo i miał gaźnik i podobnie wyglądało. i tez miałchyba taki sam kolektor dolotowy. czy moze byc że ten wtrysk sie zapchał ? fotke swoją moge jutro dodac ale ta jest napewno dobra. bo niczym sie nie różni filtr mocowania i tak dalej to samo

: ndz sie 02, 2009 21:55
autor: Paweł Marek
kolego to może być sporo przyczyn. Trzeba by sprawdzić najpierw podstawy, czy paliwo do wtrysku dochodzi. Są tam dwa weze, strzałka pokazuje który jest dolotowy a który przelewowy. Paliwo jest tłoczone dwiema pompami jedną w baku drugą pod mpodłogą koło której jest filtr. Objawy mogłyby wskazywać że ta pompa w baku nie chodzi i nie podaje paliwa do drugiej tzw ciśnieniowej ale naprawdę ciężko powiedzieć, musisz chyba skorzystać z pomocy mechanika.

: ndz sie 02, 2009 21:59
autor: henio12323
ahh to juz sporo wyjasniło. ale skoro ta pompa pod podłogą miałą potęzne cisnienie bo w sekunde całą ręke mi zalało. :P jutro zrobie tak jak mówisz odepne przewody i zobacze czy są drożne jak nie to tak jak mówisz mechanik. szybciej i sprawniej zrobi niz ja :P a jeszcze tak spytam czy jak to mam walnięte czy moge jeździc na LPG ? bo kupiłem autko od kumpla i on mówił że czasem mu prychał na benzynie. i sie smiał że sie samochó od benzyny odzwyczaił.

: ndz sie 02, 2009 22:00
autor: Paweł Marek
możesz jeśli tylko chodzi na LPG.