Strona 1 z 1

Skrzynia biegów

: ndz sie 02, 2009 16:57
autor: mrozik
Witam panowie mam problem ze skrzynia ostatnio zaczęła coś zgrzytac przy zmianie biegów. na 1 i 2 biegu na małych obrotach słychać jakby tryby grzechotaly co może być z nią nie tak? a i jeszcze jedno jaki olej dolewa się do skrzyni i jak sprawdźic poziom owego oleju i czy wogóle się leje jakiś. Jest to skrzynia czwórka. Przepraszam że pisze nowy temat ale nie mogę włączyć szukałki. Proszę o szybką odpowiedź

: ndz sie 02, 2009 17:22
autor: pnowak2
dolaczam sie do pytania.

: ndz sie 02, 2009 17:24
autor: wojtas4589
mrozik pisze:jaki olej dolewa się do skrzyni
olej 75W/90
mrozik pisze:jak sprawdźic poziom owego oleju
za lewym przednim kołem jest śruba w skrzyni na imbus nr. 17, odkręcasz ją i lejesz olej aż wyleci przez tę dziure

tutaj masz na temat zgrzytania
http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t= ... d4c23b745a

: ndz sie 02, 2009 22:18
autor: mrozik
No dobra a gdzie jest jakiś korek do wlewania oleju do skrzyni? Czy trzeba jak w fordzie sierra strzykawka przez ta dziurę?

: ndz sie 02, 2009 23:02
autor: pietka_86
olej mozesz tez wlac poprzez odkrecenie linki predkosciomierza od skrzyni,jak stoisz przodem do samochodu to jest ona z tylu skrzyni,na pewno znajdziesz...a poziomu oleju wtedy nie sprawdzisz dobrze...ale w miare dokladnie,ze tak powiem,poprostu wkladasz suchy patyczek do srodka przez miejsce gdzie wkrecona jest linka predkosciomierza i patrzysz z boku na ta srube ktora jest przeznaczona do wlewania i wkladasz patyk na taka glebokosc ile ma byc oleju,jesli sie nie zamoczy w oleju to dolewasz i sprawdzasz ponownie,az osiaagniesz prawidlowy poziom
chyba ze chcesz to kup sobie imbus 17(troszke kosztuje a bez niego tez mozna)i zrobisz jak nalezy

: ndz sie 02, 2009 23:35
autor: -=ren=-
sposób dolewania oleju jaki opisał pietka_86, jest dobry.

co do zgrzytania przy zmianie biegów z 1 na 2 to temat jest prosty: uszkodził się synchronizator, najprawdopodobniej pękł lub rozsypał się na kila części. Nie ma na to rady, a wymiana oleju nie pomoże... trzeba fizycznie rozebrać skrzynię i zregenerować lub wymienić mechanizm przesuwki i synchronizacji tych dwóch biegów...

[ Dodano: 02-08-09, 23:38 ]
aha co ważne... można z tym jeździć po prostu troszkę dłużej "przytrzymać" przed wrzuceniem dwójki. Przy szybkiej zmianie biegów -po dłuższej jeździe z taką skrzynią- może to skutkować zablokowaniem pierwszego biegu lub drugiego. Operacja dosyć kosztowna jeśli nie zrobisz tego samemu...

: pn sie 03, 2009 11:35
autor: mrozik
Z tym zgrzytamiem to trochę źle się zrozumieliśmy bo to przy zmianie z 1 na 2 to bardzo rzadko to tym się nie przejmuje tylko chodzi o to że jak jadę na jedynce i dwójce to grzechocza tylko na tych dwóch biegach Tak się dzieje

: pn sie 03, 2009 13:21
autor: -=ren=-
no to w takim razie pokazały sie gdzieś luzy w układzie napędowym... może mechanizm różnicowy... a może sprzęgło?? Nie wiem... myślę że w tym temacie nie pomogę więcej :crazy:

: pn sie 03, 2009 13:41
autor: pablo111l
mam problem odnośnie tej skrzyni
a mianowicie olej mi sieknie w miejscu gdzie wchodzi drążek od lewarka zmiany biegów
da się to zrobić nie zdejmując skrzyni? skrzynia V biegowa

: pn sie 03, 2009 14:02
autor: -=ren=-
tak da się... spróbuj użyć opcji szukaj... :D

[ Dodano: 03-08-09, 14:04 ]
albo po prostu zerknij tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247559

: pn sie 03, 2009 15:57
autor: pietka_86
oczywiscie ze da sie bez najmniejszego problemu...sam ostatnio robilem,
dobrze bylo by jak mial bys kanal ale i bez niego poradzisz...
najpierw musisz olej ze skrzyni spuścić,potrzebowal bys klucza imbus 17 ale ja poradzilem sobie bez niego,ja mam skrzynie 4 biegowa i u mnie od dolu skrzyni wkrecony jest czujnik wlaczania swiatla wstecznego....bierzesz butelke 5 litrowa ucinasz w polowie podstawiasz i odkrecasz...okej sie wyleje ale nie dokonca bo czujnik nie jest polozony w najnizszym miejscu skrzyni,ale u mnie wystarczylo
od walka zmiany biegow musisz odkrecic drazek ktory idzie do lewarka to jest na kluczyk 10,wyciagasz stary simmerring,dobrze odtluszczasz miejsce w ktorym byl,nowy smarujesz delikatnie smarem i wciskasz
skladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci:)a jak sprawdzic czy masz oleju w skrzyni ok to wyzej opisalem w mojej skrzyni 4 biegowej ma byc 2,2 litra a w 5 biegowej 3,1 litra
wymiary simmerringu 15x24x7