Strona 1 z 1

Wymiana termostatu w MKIII?

: sob paź 29, 2005 20:48
autor: Pokrak
Witam wszystkich. Mam jednen problem do rozwiązania. Chcę wymienić termostat w moim MKIII, zakupiłem już nowy w sklepie, ściągnąłem z forum książkę o naprawach golfa, i chciałem się zabrać do roboty. Stwierdziłem, że aby wymienić termostat muszę zdemontować pompę wspomagania układu kierowniczego, jeśli ktoś zna prostszy sposób proszę o kilka cennych wskazówek. A jak nikt nie będzie znał prostszego sposobu to również proszę o pomoc, co jak i kiedy mam odkręcić aby nie wpaść w jakieś tarapaty. Proszę o pomoc.

: sob paź 29, 2005 21:16
autor: Kaczor
szklana kula sie potłukła i za bardzo nie wiadomo jaki tam masz silnik .

Jak 1.8 lub 2.0 to wygodniej zdjąć pompe wody

: sob paź 29, 2005 21:26
autor: Adamtd
no właśnie, jaki masz silnik ??- to najistotniejsze

: sob paź 29, 2005 21:29
autor: Pokrak
Silnik mam 2E jeśli o to wam chodzi auto jest z 93r pojemność 2,0 posiada wspomaganie i klimę

: sob paź 29, 2005 21:35
autor: wojteks
Pokrak pisze:Silnik mam 2E jeśli o to wam chodzi auto jest z 93r pojemność 2,0 posiada wspomaganie i klimę
to musisz odkręcić 4 śruby mocujące podstawę pompy wspomagania, najlepiej na podnośniku lub kanale (do 2 jest dość trudny dostęp), podwiesić pompę na jakimś drucie. W następnej kolejności zdjąć wąż z krućca, odkręcić obudowę termostatu, wymienić termostat, poskładać w odwrotnej kolejnośći, naciągnąć pasek pompy wsp., zalać płyn i gotowe


wymiana w warsztacie kosztuje 40pln

: sob paź 29, 2005 21:43
autor: JAFO
Pewno to moje czytałeś: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25503
tu zdjęcie: http://img410.imageshack.us/my.php?imag ... ia27fd.gif
Tylko dalej nie wiem.

: sob paź 29, 2005 22:03
autor: Pokrak
Dzięki za zainteresowanie tematem, jutro będę działał przy moim Golfiku, jeśli znajdę te 4 śruby od podstawy pompy to ją odkręcę i wymienię termostat, a jeszcze jedno pytanko.

Chcę wymienić termostat bo myślę, że mój pojazd wolno się nagrzewa a temperaturę 90 stopni Celsjusza osiąga tylko w korkach miejskich. Coś tu chyba nie gra. Moim zdaniem powinien po rozgrzaniu utrzymywać temperaturę ok. 80 stopni Celsjusza.

[ Dodano: Sob Paź 29, 2005 22:13 ]
A mam jeszcze jedno pytanko do Wojteks'a jaką temperaturę utrzymuje twój mk3 przy dzisiejszej pogodzie i czy szybko się nagrzewa?

: sob paź 29, 2005 22:13
autor: JAFO
Jeśli masz możliwość, to byłbym wdzięczny, gdybyś umieścił fotkę, lub jakiś opis, gdzie znajdują się te dwie niewidoczne śruby.

: sob paź 29, 2005 22:21
autor: Pokrak
Do JAFO

Jak jutro wymienię termostat to przyślę ci zdjęcia z czterema śrubami mocującymi wspornik pompy wspomagania

: sob paź 29, 2005 22:31
autor: JAFO
Super.

A tak w ogóle, to jak działa wysyłanie zdjęc na forum, bo ja nie mogę zamieścić żadnego załącznika. (komunikat :chytry: )

: ndz paź 30, 2005 08:10
autor: wojteks
Pokrak pisze:A mam jeszcze jedno pytanko do Wojteks'a jaką temperaturę utrzymuje twój mk3 przy dzisiejszej pogodzie i czy szybko się nagrzewa?

temperatura na wskaźniku stoi po nagrzaniu ponad 80*, w korku rośnie do 90 i włącza się wentylator, wnioskuję z tego lekkie oszukiwanie wskaźnika (tak z 8-10* za mało pokazuje) ale przyzwyczaiłem się do tego. VAG pokazuje 90* (ten sam 4-ro stykowy czujnik).
Nagrzewa się dość szybko, ciepłe z nawiewu leci po 600m (temp zewn -2*)

: ndz paź 30, 2005 23:17
autor: Kiler
Pokrak pisze:Jak jutro wymienię termostat to przyślę ci zdjęcia z czterema śrubami mocującymi wspornik pompy wspomagania
... :chytry: ... :food: :food: :food: . Również proszę o foteczki :grin: ...


Pozdr :pub: .