Strona 1 z 1
ABS świeci po wymianie amorów
: sob sie 01, 2009 20:46
autor: majpio
Koledzy wymieniałem wczoraj amory , i po wymianie zauważyłem że zaczęłą świecić kontrolka ABS (nie chce zgasnąc po zapaleniu auta)
Co mogło się stać?
Dodam że po fakcie zauważenia świecenia kontroli skontrolowałem wtyczki ,kable oraz przeczyściełm z opiłków czujniki,ale mimo tego kontrolka nie gaśnie.
Gdzie szukać przyczyny ?
: sob sie 01, 2009 20:53
autor: edzio
musisz to pod tester podłączyc inaczej nie wiadomo co go boli.
: sob sie 01, 2009 21:04
autor: majpio
czyli nic więcej sam nie wydedukuje?
: sob sie 01, 2009 21:17
autor: edzio
majpio pisze:więcej sam nie wydedukuje?
Możesz pomierzyc oporności czujników,sprawdzic zasilania.
[ Dodano: 01 Sie 2009 21:19 ]
jeżeli wszystko będzie w porządku,mimo zapisanego błedu układ sam się aktywuje,nie ma konieczności kasowania błędów,kontrolka zgaśnie.
: sob sie 01, 2009 21:27
autor: majpio
edzio pisze:majpio pisze:więcej sam nie wydedukuje?
Możesz pomierzyc oporności czujników,sprawdzic zasilania.
[ Dodano: 01 Sie 2009 21:19 ]
jeżeli wszystko będzie w porządku,mimo zapisanego błedu układ sam się aktywuje,nie ma konieczności kasowania błędów,kontrolka zgaśnie.
przednie czujniki mogę zmierzyć bezpośrednio przy nich czy jest jakaś inna metoda?co masz na myśli mówiąc sprawdzić zasilania
: sob sie 01, 2009 21:39
autor: Paweł Marek
Mierz przy czujnikach z przodu, a potem powtórz pomiar na złączce kabla czujnika koło grodzi silnika. Ma być 1-1,3 koma. Tylne czujniki mierz pod kanapą we wtyczkach.
: sob sie 01, 2009 21:42
autor: majpio
Paweł Marek pisze:Mierz przy czujnikach z przodu, a potem powtórz pomiar na złączce kabla czujnika koło grodzi silnika. Ma być 1-1,3 koma. Tylne czujniki mierz pod kanapą we wtyczkach.
nie bardzo mogę zlokalizować te złączki w komorze silnika w którym miesjcu one dokłądnie sie mieszczą?
: sob sie 01, 2009 21:45
autor: edzio
majpio pisze:co masz na myśli mówiąc sprawdzić zasilania
zmierzyc przy sterowniku ABS ,zasilanie + i masy ,może jakiś zbieg okoliczności i bezpiecznik się spalił,przestał kontakowac itp..
[ Dodano: 01 Sie 2009 21:48 ]
majpio pisze:nie bardzo mogę zlokalizować te złączki w komorze silnika w którym miesjcu one dokłądnie sie mieszczą?
patrz po kablu ,''po nitce do kłębka"
: sob sie 01, 2009 21:50
autor: majpio
edzio pisze:majpio pisze:co masz na myśli mówiąc sprawdzić zasilania
zmierzyc przy sterowniku ABS ,zasilanie + i masy ,może jakiś zbieg okoliczności i bezpiecznik się spalił,przestał kontakowac itp..
[ Dodano: 01 Sie 2009 21:48 ]
majpio pisze:nie bardzo mogę zlokalizować te złączki w komorze silnika w którym miesjcu one dokłądnie sie mieszczą?
patrz po kablu ,''po nitce do kłębka"
z tym zasilaniem to chyba nie dam sobie rady, a m ogę wiedziec jaki bezpiecznik masz na myśli? Ten w skrzynce bezpieczników z pozycji 4 ,czy jest jeszcze jakiś drugi który odpowiada za ABS
z tymi złączkami faktycznie dojde po przeowdach
: sob sie 01, 2009 23:29
autor: edzio
majpio pisze:Ten w skrzynce bezpieczników z pozycji 4 ,czy jest jeszcze jakiś drugi który odpowiada za ABS
najpierw daj dokładne dane ,co do rocznika typu itp...,bo skąd mam to wiedziec
: ndz sie 02, 2009 09:11
autor: majpio
edzio pisze:majpio pisze:Ten w skrzynce bezpieczników z pozycji 4 ,czy jest jeszcze jakiś drugi który odpowiada za ABS
najpierw daj dokładne dane ,co do rocznika typu itp...,bo skąd mam to wiedziec
Volkswagen Vento 1997 rok 19.tdi 90 KM
: ndz sie 02, 2009 18:38
autor: inhoss
Najpierw podłącz do kompa i sprawdź czy czujniki są ok, może jak wymieniałes amortyzator to odłączyłes czujnik i włączyles przekreciles stacyjke i wtedy komputer nie widział czujnika abs i złapał błąd, może zwykle wykasowanie błędu pomoże, miałem tak kiedyś w bmw, jeśli to nie pomoże to któryś czujnik jest do wymiany pozdrawiam
: ndz sie 02, 2009 19:46
autor: Paweł Marek
inhoss pisze:może zwykle wykasowanie błędu pomoże
nie ma takiej opcji w giolfie III
: pn sie 03, 2009 21:45
autor: majpio
ABS działa!
Powodem niedziałamoa ABS był kabel. W momencie ustawiania geometrii mechanicy niezachowali nalezutej uwagi i we wtyczce ABS-u podciągneli kabelki we wtyczce.
Dla osób mających problemy z ABS chciałem podkreślić że poprawienie styczności kabli nie wiąze się z działaniem ABS po włączeniu zapłonu.
ABS musi zczytać dane podczas ruchu pojazdu i dopiero wtedy ABS przyjmuje poprawne dane i jest gotowy do poprawnego działania.