Kilka pytań z mechaniki Golfa 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gailbraith

Kilka pytań z mechaniki Golfa 2

Post autor: gailbraith » sob sie 01, 2009 19:13

Witam

silnik 1.8 rp

Pytanie mam do Was co może być przyczyną, że:

1. Obroty mi spadają sporo przy wciskaniu hamulca, zaznaczam, że nie działo się nic złego, teraz auto stało nie jeżdżone 3 tyg i tak się porobiło.

2. Wyciągana była cała jedna i druga kolumna resorująca, wymieniany jeden sworzeń kulisty wahacza, przy zbieżności nie było bawione nic ale drążki kierownicze były ściągane. Teraz auto jak jade prosto to mam kierownice krzywo, znaczy się nie ustawioną tak jak do jazdy prosto. Mam przekręcić tak jak być powinno czy ustawienie zbieżności to poprawi?

3. Wymieniana była jedna osłona przegubu, stara pękła i przegub przy zakrętach piszczał. Przy wymianie osłony nie było jakiegoś piasku i innego syfu w przegubie ale już trochę mało smaru było. Teraz po złożeniu wszystkiego po przejechaniu około 5km przegub znowu zaczął piszczeć, jak myślicie nadaje się pewnie już do wymiany?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob sie 01, 2009 19:52

gailbraith pisze:czy ustawienie zbieżności to poprawi?
raczej kątów pochylenia kół. Jedź do stacji obsługi i ustaw geometrię - max 100 PLN
gailbraith pisze:przegub znowu zaczął piszczeć
Przeguby z reguły pukaja na zakrętach, ale jak długo hulało bez osłony, to mógł siąść.
gailbraith pisze:Obroty mi spadają sporo przy wciskaniu hamulca
Sporo to znaczy ile?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob sie 01, 2009 20:24

gailbraith pisze:1. Obroty mi spadają sporo przy wciskaniu hamulca
serwo do wymiany



gailbraith

Post autor: gailbraith » sob sie 01, 2009 20:51

stonefree, tylko, że zwrotnica nie była odkręcana od kolumny resorującej więc jak się owe ustawienie kątów mogło zmienić? Ten nowy sworzeń kulisty wahacza by to zdziałał?

Przegub piszczy przy skręcie w lewo (z lewej strony ten dźwięk), piszczenie ustaje przy skręcie w prawo bodajże, i chyba przy hamowaniu. Zaraz to sprawdzę.

edzio, zaraz sprawdzę czy po odpaleniu silnika na postoju też tak się dzieje, zaznaczam, że jest lpg w aucie jeśli ma to jakieś znaczenie.



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » sob sie 01, 2009 21:51

gailbraith- Ten nowy sworzeń kulisty wahacza by to zdziałał?
jeśli miałeś na myśli "przegub kulowy" to jak go odkręciłeś to zapewne przestawiłeś "płytkę zabezpieczającą " -mocowana na 3 śruby i automatycznie zmieniło ci się ustawienie koła -ale postaraj się jeszcze raz odkręcić i ustaw na stare miejsce (powinno być odciśnięte na wahaczu )-a jeśli to nie pomoże to tak jak koledzy powyżej napisali -jedź na geometrię
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 21:53 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob sie 01, 2009 22:03

gailbraith pisze:1. Obroty mi spadają sporo przy wciskaniu hamulca, zaznaczam, że nie działo się nic złego, teraz auto stało nie jeżdżone 3 tyg i tak się porobiło.
sprawdź zaworek na przewodzie podciśnienia do serwa (łączy kolektor z serwem, żółto-czarny.
gailbraith pisze:Teraz auto jak jade prosto to mam kierownice krzywo,
siadła geometria i sąd kierownik zmienił położenie
gailbraith pisze:ale już trochę mało smaru było.
kup paczkę smaru do przegubów za 7 zeta i wypełnij przegub z manżetą mniej więcej w 3/4 i zobacz czy będzie piszczał.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

gailbraith

Post autor: gailbraith » sob sie 01, 2009 22:38

albert1973, tak, właśnie ten przegub kulowy był wymieniany. Ale mi się wydaje, że go nie da się ustawić inaczej niż tak jak ja zrobiłem bo do płytki są na stałe przyspawane nakrętki i po włożeniu śrub od dołu inaczej ustawić się nie dało jak tylko w jednym położeniu.

Pojadę do warsztatu pewnie ale o co mam pytać- ustawienia zbieżności, kątów? Pytam bo się nie znam na tym.

mate64, w przegub poszło całe opakowanie nowego smaru co był z nową osłoną. I na moje oko tam było więcej smaru niż 30g (a chyba tyle pisze w książkach, że być powinno).

Przed chwilą jeździłem autem i widzę, że problem z przygasaniem przy hamowaniu zniknął. Co trochę dziwne.

A co do przegubu to może to nie jest na 100% piszczenie jego, może to będzie coś innego ale pojawiło się wtedy jak pękła manszeta i teraz na nowym smarze i osłonie piszczy o wiele rzadziej, może to jeszcze kwestia pojeżdżenia trochę i smar się ładnie rozpłynie, zobaczymy.

[ Dodano: 01 Sie 2009 22:40 ]
Koledzy a polećcie jakiej firmy są dobre przeguby właśnie do Golfa 2. Bo drugiego nie udało się zreanimować, ciągłe pukania przy całym skręcie.
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 22:39 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sie 01, 2009 23:35

gailbraith pisze:2. Wyciągana była cała jedna i druga kolumna resorująca, wymieniany jeden sworzeń kulisty wahacza, przy zbieżności nie było bawione nic ale drążki kierownicze były ściągane. Teraz auto jak jade prosto to mam kierownice krzywo, znaczy się nie ustawioną tak jak do jazdy prosto. Mam przekręcić tak jak być powinno czy ustawienie zbieżności to poprawi



geomtria do roboty, kąty a jak kąty to i zbierzność.
u mnie po znajomosci biora 50-60 zl i uwielbiaja auta
gailbraith pisze:3. Wymieniana była jedna osłona przegubu, stara pękła i przegub przy zakrętach piszczał. Przy wymianie osłony nie było jakiegoś piasku i innego syfu w przegubie ale już trochę mało smaru było. Teraz po złożeniu wszystkiego po przejechaniu około 5km przegub znowu zaczął piszczeć, jak myślicie nadaje się pewnie już do wymiany?
na glebie :D


przegub zdjac, wymyc w beznynie, jak umiesz to rozebrac, przejrzec czy nie ma wrzerów, wytłoczen jakisc , jak wygladaja kulki , zasmarowacnowym smarem na rowno po brzegi glownie zwracajac uwage na miejsca w ktorych dochodzi do tarcia miedzy kulkami a czesciami przegubu.

[ Dodano: Sob Sie 01, 2009 11:35 pm ]
gailbraith pisze:Koledzy a polećcie jakiej firmy są dobre przeguby właśnie do Golfa 2. Bo drugiego nie udało się zreanimować, ciągłe pukania przy całym skręcie.

ja polecam Spidan , drogie , ale pewne :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

gailbraith

Post autor: gailbraith » sob sie 01, 2009 23:50

guti, źle napisałem, że drążki były ściągane, były po prostu wybijane ze zwrotnicy. Czyli jednym słowem wymiana tego przegubu kulistego/sworznia to wszystko spowodowała? Tak nie chciałem tracić geometrii i starałem się robiąc to wszystko uniknąć tych trzeba przyznać dużych kosztów, zresztą miałem geometrię ustawioną trzeba przyznać wspaniale. Ech...

Przegub był rozbierany i czyszczony, nic niepokojącego nie zauważyłem. Ten jeden pójdzie do definitywnej wymiany a drugi pojeżdżę może przestanie piszczeć a i popatrzę dobrze bo to może wcale nie on tak piszczy.

guti, a te Spidan w jakiej cenie chodzą? A takie bardziej popularne sklepowe zestawy?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz sie 02, 2009 00:01

gailbraith pisze:Czyli jednym słowem wymiana tego przegubu kulistego/sworznia to wszystko spowodowała?
tak , nastepnym razem, albo jeszcze teraz przed geometria wysun na maxa te sworznie na zew , albo wbij na maxa w wachacz, nie wiem czy wiesz o co mi chodzi, ale to bedzie na przyszlosc jak bedziesz zmienial znowu sworzen, to bedziesz miał juz wieksza pewnosc , ze masz tak jak było poprzednio :) zebys mial jakis punkt odniesienia :)
ja zawsze wbijam na maxa bo zauwaz ze otwory nie sa idealnie okragłe :) tylko sa z nich fasolki lekkie :)
gailbraith pisze:guti, a te Spidan w jakiej cenie chodzą? A takie bardziej popularne sklepowe zestawy?
w okolicach 200 zł , wszystki inne beda tansze az do przegubów za 50 zł których nie polecam :)
odezwij sie do mnie po niedzieli, cos sie moze znajdzie w miare rozsadnego :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

gailbraith

Post autor: gailbraith » pn sie 03, 2009 16:09

Z nowości to byłem na warsztacie i ustawiono mi zbieżność ale kierownica dalej jest skręcona w prawo przy jeździe na wprost więc po prostu ustawić ją sobie teraz na równo?

Co do strzelania przegubu to okazało się, że to nie jest wcale przegub ale łożysko na amortyzatorze a w zasadzie to jego całkowity brak :grin:

I również okazało się, że drugi przegub kulisty wahacza również jest do wymiany, mój błąd nie popatrzyłem poprzednim razem dokładnie ale teraz tak jak pisał guti wiem jak to składać.

I punkty dla Was.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 03, 2009 16:13

gailbraith pisze:po prostu ustawić ją sobie teraz na równo?
tak jest :)

u mnie ustawiaja tak ze najpierw uystawiaja kiere na rowno , a pozniej kombinuja na dole , zeby było ok :) no czasem jak sie nie da (reguluja tylko jedna koncówka ) to pozniej trzeba kiere przelozyc na rowno, sprawdz czy masz tyle samo obrotów w jedna jak i w druga strone, i czy czasem w jedna strone nie skreca lepij jak w druga :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 324 gości