Strona 1 z 1

Problem z Climatronickiem!

: sob sie 01, 2009 16:56
autor: Reksio
Witam! Mój problem polega na tym, że wsiadając do auta i po odpaleniu jak włączę AUTO i mam ustawione 20*C temp. to nadmuch mi sie włącza na zakres (4 kreski), jadąc godzinę, dwie lub więcej siła nadmuchu się nie zmniejsza cały czas jest na poziomie (4 kreski). Co może być przyczyną, że nie zmniejsza się nadmuch w Climatronicu? Robiłem diagnostykę ręczną naciskając kombinację klawiszy i nie pokazał Climatronic, żadnych błędów.

: sob sie 01, 2009 17:03
autor: Qto
Normalne działanie Climatronica, na AUTO zawsze są cztery kreski...zmienia się jedynie siła nadmuchu z poszczególnych nawiewów (mam na myśli ustawienie klapek które sterują nawiewem góra, dół, szyba...)...

: sob sie 01, 2009 19:22
autor: Reksio
U brata w MK4 siła nadmuchu się zmienia, np. po uruchomieniu AUTO są (4 kreski) to zależnie od nagrzania wnętrza zmienia się po kilku lub kilkunastu minutach na (3 kreski), lub wzrasta na (4 kreski) i tak powinno być prawidłowo, a u mnie się nie zmienia siła nadmuchu!!!

: sob sie 01, 2009 22:21
autor: Qto
To ja nie wiem, u mnie też się nie zmienia, jeździłem Passkiem, Fabią i Superbem z Climatroniciem i było tak samo...

: sob sie 01, 2009 23:04
autor: GoF
Climatronic ma zmieniać siłę nadmuchu w zależności od temperatury w samochodzie i ustawionej na panelu. Jak wsiądę do nagrzanego na słońcu autka i mam ustawione powiedzmy 20-24 stopnie to nie to ze obroty wskakują na maxa (7 kresek?) to jeszcze załącza się obieg wewnętrzny. Po chwili obieg wewnętrzny się wyłącza, później spadają obroty o jedna kreskę, następnie o kolejną itd.. (i to w ciągu parunastu min a nie godzin). Jak się temperatura ustabilizuje i klima schłodzi do zadanej temp to najczęściej zostaje na ok 3 kreskach. Ja reguluje obroty wentylatora zwykle przez zmianę temperatury.

: sob sie 01, 2009 23:11
autor: Reksio
Powinno być tak właśnie jak pisze kolega GoF, więc co u mnie mogło nawalić lub jaka jest przyczyna tej usterki???

: ndz sie 02, 2009 00:26
autor: fleshu
A robiłeś samodiagnostykę? Albo odczytywałeś błędy Vag-iem? Naciśnij dwa skrajne przyciski (obieg wewnętrzny i econ) i włącz na wciśniętych stacyjkę > jak cały wyświetlacz się zapali i wyskoczy napis diagnose > to zdejmij palce z przycisków > zaczekaj do końca testu i napisz co wyskoczyło > albo podepnij Vag i odczytaj kody.

: ndz sie 02, 2009 16:50
autor: Reksio
Robiłem samodiagnostykę i na wyświetlaczu pojawiły się: 444 00, czyli błędów nie ma.

: ndz sie 02, 2009 19:56
autor: Qto
To ja wtedy też jestem ciekaw, VAG nie wywala błędów.

[ Dodano: 02 Sie 2009 20:02 ]
aaa u mnie Climatronic był dokładany, w pozostałych trzech autach o których pisałem wyżej był seryjnie i działał tak samo jak u mnie...

: ndz sie 02, 2009 20:45
autor: greg
moim zdaniem mówicie o 2 typach climatronica - 1 z lat 1998-2000 i 2 z lat 2001 i młodsze - i jest różnica w pracy obu

: pn sie 03, 2009 17:12
autor: Reksio
Moj MK4 jest z marca 2000 roku, dzisiaj jak włączyłem Climatronica i ustawiłem 20'C to wyskoczyły (4 kreski) nadmuchu jak zwykle, jak zmniejszyłem do (3 kresek) to cały czas wyświetla się AUTO dopiero jak zmniejszę do (2 kresek) to się wyłącza AUTO. U brata w MK4 z 2002 roku już tak nie jest, bo jak np. zmniejszę tylko o jedną kreske to już się wyłącza AUTO. Więc kolego Greg masz rację tylko jakie są różnice w działaniu tych dwóch Climatronicków?

: wt sie 04, 2009 09:40
autor: GoF
Jeśli w climatronicu czyli automacie zaczynamy ręcznie sterować klima czyli zmieniać prędkość wentylatora czy przełączać nawiew góra, dół itp.. to już to nie jest automat tylko klima ręczna. Jak się da temp na 18 stopni, nawiew na nogi i prędkość wentylatora na 2 kreski to przepraszam czym ma climatronik sterować i regulować jak ma sztywno określone ustawienie?
Wg mnie jak chcemy jeździć na automacie to do regulacji pozostaje nam tylko wybranie odpowiedniej temperatury. Chcemy odparować przednią szybę to myk jeden przycisk i załącza nam klimę i zmienia nadmuch na szybę. Jak chłodzimy to nawiew przełącza się na gore a prędkość wentylatora zależy od różnicy pomiędzy ustawioną temperatura a tą panującą wewnątrz. Przy grzaniu analogicznie tylko automat przełącza nawiew na nogi.
Pisze to na przykładzie climatronika z 2002-2003r.

: wt sie 04, 2009 21:13
autor: Reksio
Zgadzam się kolego GoF z Tobą, ale u mnie jest tak jak napisałem powyżej, a dzisiaj jeszcze odkryłem, że jak mam na AUTO i jak zwiększę na 5 kresek to też nadal wyświetla się AUTO dopiero jak zwiększę do 6 kreski to się wygasza AUTO.

: wt sie 04, 2009 23:41
autor: fleshu
A ja mam pewną teze > zwykle jade na ręcznym sterowaniu > tryb automatyczny jest odpalany tylko czasami i to chyba przez przypadek > ale czasami pozwala on na większe tolerancje zmian własnoręcznych a czasami jedno dotknięcie np nawiew o jedną kreskę mocniejszy > i się wyłączy > moim zdaniem liczy się temperatura > jeżeli wyjdziemy za granicę programu auto > to on przestanie działać > bo nie będzie w stanie automatycznie ustabilizować nastawionych parametrów > w moim właśnie tak jest.