Strona 1 z 2

Sonda Lambda pare pytan

: pt lip 31, 2009 19:57
autor: kubass
musze wymienic sonde lambda
przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na dreczący mnie po nocach problem

--po odłączeniu czarnego przewodu od komputera do sondy i wpieciu sie plusem voltomierza a minusem voltomierza do masy zmierzyłem ze to komputer podaje mi 0,5 V ciagle czy tak powinno byc ?

-- jaka sonde polecacie ?

-- czy kupic sonde uniwersalna ( taka z ucietymi kablami do dosztukowania)?
gdzies wyczytałem ze nie mozna niczym łączyc kabli od sondy do kompa bo to zaburza jej prace czy to prawda ?

-- czy warto zastanawiac sie nad uzywana sonda ?

pozdrawiam

: pt lip 31, 2009 20:04
autor: Paweł Marek
kubass pisze:po odłączeniu czarnego przewodu od komputera do sondy i wpieciu sie plusem voltomierza a minusem voltomierza do masy zmierzyłem ze to komputer podaje mi 0,5 V ciagle czy tak powinno byc ?
do dobra ale na kablu od strony sondy czy od strony ECU mierzysz, od strony ECU normalne, a od strony sondy nic ci to nie mówi, musisz mierzyć napięcie przy podpiętej wtyzcce, dopinajć się do kabla sondy od boku szilką czy jakoś tak
kubass pisze:-- jaka sonde polecacie ?
szukaj po forum ale i tak nie znajdziesz, najpelipej kupić ddedykowany oryginał NGK czy boscha ale ludzie śmigają i na uniwersalnych za stówkę, więc trudno powiedzieć, jak cię stać.
kubass pisze: czy warto zastanawiac sie nad uzywana sonda ?
nie, chyba że z napewno sprawnego auta sprowadzonego na części.

: pt lip 31, 2009 21:38
autor: kubass
dzieki wielkie za odpowiedz .
mierze od strony ecu i podaje 0,5 V (czyli z tego co sie orientuje to jest tryb awaryjny auta ?)
jutro kupie jakiegos bosha albo ngk ale na allegro widziałem NGK bez koncowek trzeba sobie przylutowac samemu . czy to jest dobra opcja ? mozna lutowac kable sondy ?

: pt lip 31, 2009 21:42
autor: Paweł Marek
nie mozna lutować kabla sygnałowego, dostaniesz końcówki do zaciskania (sonda musi być wentylowana poprzez przestrzenie między drucikami w jej kablu sygnałowym).

: pt lip 31, 2009 22:00
autor: kubass
czyli kupie jakas boscha za 150 zl juz z kablami zarobionymi i bedzie ok ma nadzieje

: pt lip 31, 2009 22:06
autor: jeryk10
Bedziesz musial zarobic koncuwki Jezeli chcesz orginal BOSCHA z kostka to zaplacisz okolo 400 zl Kup uniwersalna firmy BOSCHA i bedzie tansza a kable sam dorobisz z koncowkami

: pt lip 31, 2009 22:11
autor: kubass
ale jak dorobie skoro nie mozna lutowac?

: pt lip 31, 2009 22:23
autor: ociu
Normalnie możesz skręcić każdy po kolei izolująć izolacją,ale w komplecie ze sondą powinny być takie sciski malutkie wsadzasz w taką rureczke metolową z otuliną przewód od sondy z jednej od złączki z dugiej strony i zaciskasz kombinerkami...dla pewności obwiń raz ,lub dwa izolacją :bigok:

: sob sie 01, 2009 08:52
autor: jeryk10
Jak kupisz uniwersalna sonde BOSCHA to masz kostke w koplecie Tylko musisz zarobic koncowki do tej kostki

: sob sie 01, 2009 12:43
autor: rot
ja w swoim golfie też miałem do wymiany sondę i też sporo czytałem i po necie szukałem, dedykowana koszatuje ok 350 zł a mi się to nie uśmiechało, udało mi się załatwić sondę uniwersalną boscha za 130 zł w zestawie jest tak jak piszą koledzy kosta i złączki i pełna instrukcja uniwersalnej nie możan lutować, dorobienie wtyczki i skęcenie tego wszystkiego jest proste i zajmuje 10 min problem tylko o odkręceniem starej. Jak piszę ja u siebie zamontowałem uniwersalną i śmiga dobrze i spalanie też w normie jest.

Różnie czytałem o tych uniwersalnych ale zdań jest tyle ile wypowiadających, jedni pisali, że to lipa inni że to to samo co dedykowane tylko bez wtyczki, dlatego się zdecydowałem na oryginalną sondę boscha tylko, że uniwersalną.

: śr sie 05, 2009 09:30
autor: bl
witam,

ma ktos jakis sprawdzony sklep, internetwy, na allegro, albo dostep do czesci,

bo potrzebuje kupić sonde 4 przewodowa do mojego auta.
ma pracowac z LPG.

jesli ktos polecil by jakies miejsce gdzie zakupic mozna dobra sonde, ew. moze powiedziec jaka sonda mu sie sprawdzila - to bede zobowiazany.

niewiem czy kupic uniwersalna, czy jescze tansze badziewie z alegro, czy jednak cos drogiego... trodno wybrac. sa na allegro np dostepne jakies made in spain;), za 130 zl,

moze ktos cos podpowie...

: czw sie 06, 2009 19:14
autor: kubass
ja kupiłem na allegro uniwersalna boscha z uciatymi kabelkami do dosztukowania . przed chwila zakładałem . wszystko z nia ok . dałem 99 zl + przesyłka . powiem szczerze ze chodzac po allegro byłem z kazda chwila coraz głupsdzy . jest tego tyle ze szok i na kazdej jest napisane bosch. jednak wszystkie to podroba . zadzwoniłem do goscia jednego firma JARCARS takie logo z zarysem samochodziku- człowiek podszedł powaznie do sprawy i doradził bardzo dobrze . sonda przyszła jest nr katalogowy taki jak w ETCE jest napisa made in germany i znaczek boscha . ja wiem ze dla chinczykow to nie problem ale wyglada naprawde solidnie . zobaczymy czy spalanie bedzie lepsze ..... dam znac jak sie sprawuje

: pt sie 07, 2009 21:50
autor: carollo
:blush: Kto wam naopowiadał pierdoły że nie można lutowac???? Kabel to nie wąż że przepływa nim powietrze. Skoro kolega uważa ze nie można lutować bo sonda się nie wentyluje to pomyślcie co bedzie jak w takim gumowym wężyku popłynie powietrze o temperaturze 600C ???? :satan:
Przedewszystkim sonda nie może dostawać lewego powietrza!!! Wskazania sondy są tedy błędne.
Sondy są hermetycznie szczelne.
Prawda jest taka że takie "spojenie" kabli powoduje najlepsze połączenie, brak zbędnej oporności obwodu (z czasem brak utlenienia powierzchniowego).
Ja wymieniałem sonde na uniwersalną i kable są lutowane, dla bezpieczeństwa izolowane taśmą termokurczliwą.
Smigam niecały rok na niej i sonda działa poprawnie, a w tym czasie przejechałem prawie 25 tyś :okej: .

Może ktoś bedzie próbował napąpować lodówkę dmuchając w kabel :rotfl:

: pt sie 07, 2009 22:13
autor: Xabingo
Ja polecam sondę uniwersalną firmy NGK.