Strona 1 z 2

Buczenie podczas skrętu

: pt lip 31, 2009 18:27
autor: Quintus
Podczas jazdy z prędkością 80-100 nawet delikatny obrót kierownicy w lewo wzbudza nieznośne basowe buczenie, huczenie, delikatniutka wibracja na kierownicy. Czy to pada łożysko w kole?

: pt lip 31, 2009 18:41
autor: prezesik25
łożyska przód do wymiany na 100%, i najlepiej wydać więcej kasy i kupić firmy SKF

: pt lip 31, 2009 19:03
autor: Quintus
Czy trezba wymienić obydwa czy namierzyć wadliwe? ile orientacyjnie wyniesie koszt części i robocizny? Czy jazda z tym defektem może spowodować jakieś konsekwencje?

: pt lip 31, 2009 19:11
autor: flatron316
Jak przy skręcie w lewo to prawe łożysko prawdopodobnie.

: pt lip 31, 2009 19:13
autor: mate64
możesz jedno ale gwarantuje ci że po niedługim czasie drugie też padnie :bajer:

koszt części:

SKF http://allegro.pl/item693391196_lozysko ... _seat.html
FAG http://allegro.pl/item697030191_lozyska ... t_fag.html (jakiś dziwnie tani :-k

od razu mówię i ostrzegam: http://allegro.pl/item686654902_lozysko ... arosa.html i wszelkie podobne OPTIMAL, CX itp itd do szkoda kasy, padną od razu i będziesz wymieniał znowu.

Jeśli buczenie pojawiło się nie dawno to możesz poczekać trochę z wymianą dopóki luz i buczenie nie zwiększy się, natomiast nie czekaj zbyt długo.

: pt lip 31, 2009 19:16
autor: Duber
a moze cos ze wspomaganiem(np pompa)??jak na postoju krecisz tez buczy?

: pt lip 31, 2009 20:43
autor: Quintus
własnie nic na postoju, żadnych stuków, tylko jak cisnę 80-100, niezaleznie od biegu, zaczęło się niedawno ale szybko się nasila. zaczyna buczeć już i bez skręcania, ale ledwo zauważalnie. trzeba się za to wziąć.

: pt lip 31, 2009 21:05
autor: prezesik25
łożyska przednie :bigok:

: pt lip 31, 2009 21:16
autor: Quintus
ok to się upewniłem, dzięki za podpowiedzi.

: pt lip 31, 2009 21:22
autor: Duber
Qui pisze:własnie nic na postoju,
to bym obsstawial łozyska(prawie pewne)

: pt lip 31, 2009 21:37
autor: Racer
ja dla pewności sprawdziłbym luzy na końcówkach drążków kierowniczych bo czasem właśnie tak objawia sie ich zużycie ale na 95% to łożysko. To nie amorki czy klocki, nie trzeba zmieniać parami tym bardziej że jedno nie jest zależne od drugiego wiec można sobie darować drugą stronę jak nie słychać. Co do marki to SKF lub FAG choc czasem w pudełku SKFa jest łożysko FAG'a :)

: sob sie 01, 2009 12:05
autor: Quintus
a jak sprawdzić które to na 100%, zdaje mi się że prawe, gdyż podczas ruszenia coś z tamtej strony skrzypnęło, podczas jazdy i buczenia naprawde cięzko ocenić która strona.

: sob sie 01, 2009 12:12
autor: Racer
Qui pisze:a jak sprawdzić które to na 100%, zdaje mi się że prawe, gdyż podczas ruszenia coś z tamtej strony skrzypnęło, podczas jazdy i buczenia naprawde cięzko ocenić która strona.
Samochód na podnośnik, podeprzyj tylne koła żeby nie pojechał, odpal silnik, włącz np 3 bieg, rozpędź koło dość mocno,wyłącz silnik, wrzuć luz i słuchaj, które bardziej wyje. Musisz tylko odróżnić wycie skrzyni od łożyska bo czasem można to pomylić. Możesz też wyjąć przegub i zakręcić samą piastą, wtedy nie będzie dźwięku skrzyni słychać ale to troszkę dużo roboty np z wytarganiem sworznia jeśli nie często to robisz.

: sob sie 01, 2009 12:37
autor: mate64
Racer pisze:Możesz też wyjąć przegub i zakręcić samą piastą,
#-o po pierwsze nie usłyszy nic kręcąc sobie piastą bez obciążenia, a po drugie rozbierze jedną stronę po to żeby za chwile rozebrać drugą do wymiany po zlokalizowaniu usterki? Bezsensowne marnotrawstwo czasu i energii.

Qui, Stan łożyska sprawdza się badając luz koła. Podnosisz auto do góry i sprawdzasz luz koła w pionie w poziomie i po "przekątnych" szarpiąc za koło. W twoim jednak przypadku możesz nie wyczuć luzu bo może być zbyt mały. Druga metoda jest taka że podnosisz JEDNĄ stronę auta, stawiasz na stabilnej podstawie (kobyłce, drewnianych belkach itp) i odpalasz, wrzucasz 2-3 i *#cenzura#*, auto ci nie odjedzie bo zadziała dyfer.
Trzecia metoda jest "teoretyczna": Jeśli po jeździe na łuku w LEWO słychać buczenie to na 90% łożysko PRAWEJ strony hałasuje. Taka jest zasada. :chytry:

Niemniej polecam ci wymianę obu łożysk, zużywają się raczej równomiernie. U mnie jedno padło we wrześniu zeszłego roku, drugie pod koniec października :bigok: