Buczenie podczas skrętu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Buczenie podczas skrętu

Post autor: Quintus » pt lip 31, 2009 18:27

Podczas jazdy z prędkością 80-100 nawet delikatny obrót kierownicy w lewo wzbudza nieznośne basowe buczenie, huczenie, delikatniutka wibracja na kierownicy. Czy to pada łożysko w kole?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt lip 31, 2009 18:41

łożyska przód do wymiany na 100%, i najlepiej wydać więcej kasy i kupić firmy SKF


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pt lip 31, 2009 19:03

Czy trezba wymienić obydwa czy namierzyć wadliwe? ile orientacyjnie wyniesie koszt części i robocizny? Czy jazda z tym defektem może spowodować jakieś konsekwencje?



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt lip 31, 2009 19:11

Jak przy skręcie w lewo to prawe łożysko prawdopodobnie.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lip 31, 2009 19:13

możesz jedno ale gwarantuje ci że po niedługim czasie drugie też padnie :bajer:

koszt części:

SKF http://allegro.pl/item693391196_lozysko ... _seat.html
FAG http://allegro.pl/item697030191_lozyska ... t_fag.html (jakiś dziwnie tani :-k

od razu mówię i ostrzegam: http://allegro.pl/item686654902_lozysko ... arosa.html i wszelkie podobne OPTIMAL, CX itp itd do szkoda kasy, padną od razu i będziesz wymieniał znowu.

Jeśli buczenie pojawiło się nie dawno to możesz poczekać trochę z wymianą dopóki luz i buczenie nie zwiększy się, natomiast nie czekaj zbyt długo.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lip 31, 2009 19:16

a moze cos ze wspomaganiem(np pompa)??jak na postoju krecisz tez buczy?



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pt lip 31, 2009 20:43

własnie nic na postoju, żadnych stuków, tylko jak cisnę 80-100, niezaleznie od biegu, zaczęło się niedawno ale szybko się nasila. zaczyna buczeć już i bez skręcania, ale ledwo zauważalnie. trzeba się za to wziąć.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt lip 31, 2009 21:05

łożyska przednie :bigok:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pt lip 31, 2009 21:16

ok to się upewniłem, dzięki za podpowiedzi.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lip 31, 2009 21:22

Qui pisze:własnie nic na postoju,
to bym obsstawial łozyska(prawie pewne)



Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » pt lip 31, 2009 21:37

ja dla pewności sprawdziłbym luzy na końcówkach drążków kierowniczych bo czasem właśnie tak objawia sie ich zużycie ale na 95% to łożysko. To nie amorki czy klocki, nie trzeba zmieniać parami tym bardziej że jedno nie jest zależne od drugiego wiec można sobie darować drugą stronę jak nie słychać. Co do marki to SKF lub FAG choc czasem w pudełku SKFa jest łożysko FAG'a :)


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » sob sie 01, 2009 12:05

a jak sprawdzić które to na 100%, zdaje mi się że prawe, gdyż podczas ruszenia coś z tamtej strony skrzypnęło, podczas jazdy i buczenia naprawde cięzko ocenić która strona.



Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » sob sie 01, 2009 12:12

Qui pisze:a jak sprawdzić które to na 100%, zdaje mi się że prawe, gdyż podczas ruszenia coś z tamtej strony skrzypnęło, podczas jazdy i buczenia naprawde cięzko ocenić która strona.
Samochód na podnośnik, podeprzyj tylne koła żeby nie pojechał, odpal silnik, włącz np 3 bieg, rozpędź koło dość mocno,wyłącz silnik, wrzuć luz i słuchaj, które bardziej wyje. Musisz tylko odróżnić wycie skrzyni od łożyska bo czasem można to pomylić. Możesz też wyjąć przegub i zakręcić samą piastą, wtedy nie będzie dźwięku skrzyni słychać ale to troszkę dużo roboty np z wytarganiem sworznia jeśli nie często to robisz.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob sie 01, 2009 12:37

Racer pisze:Możesz też wyjąć przegub i zakręcić samą piastą,
#-o po pierwsze nie usłyszy nic kręcąc sobie piastą bez obciążenia, a po drugie rozbierze jedną stronę po to żeby za chwile rozebrać drugą do wymiany po zlokalizowaniu usterki? Bezsensowne marnotrawstwo czasu i energii.

Qui, Stan łożyska sprawdza się badając luz koła. Podnosisz auto do góry i sprawdzasz luz koła w pionie w poziomie i po "przekątnych" szarpiąc za koło. W twoim jednak przypadku możesz nie wyczuć luzu bo może być zbyt mały. Druga metoda jest taka że podnosisz JEDNĄ stronę auta, stawiasz na stabilnej podstawie (kobyłce, drewnianych belkach itp) i odpalasz, wrzucasz 2-3 i *#cenzura#*, auto ci nie odjedzie bo zadziała dyfer.
Trzecia metoda jest "teoretyczna": Jeśli po jeździe na łuku w LEWO słychać buczenie to na 90% łożysko PRAWEJ strony hałasuje. Taka jest zasada. :chytry:

Niemniej polecam ci wymianę obu łożysk, zużywają się raczej równomiernie. U mnie jedno padło we wrześniu zeszłego roku, drugie pod koniec października :bigok:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 363 gości