Strona 1 z 1

Brak Iskry

: śr lip 29, 2009 16:27
autor: jabloniec
Witam, po raz kolejny temat ten sam, ale ile tematów trzeba sie naczytać, aby znaleźć konkretna odpowiedz.

U mnie znikła iskra, cewke pożyczyłem od znajomego, iskry dalej brak, wiec padlo na czujnik Halla, po wymontowaniu aparatu okazało sie ze talezyk ktory jest od "jako przerywacz" do Halla urwal jeden z kabelków przy kostce (czarny- pomijam fakt ze ktos juz to robil) po przylutowaniu jak ręką odjąć, zakopcil i poszedl jak burza, po tygodniu to samo, ale tym razem przewod nie byl przerwany, poniewaz tym razem nie mialem skad porzyczyc cewki zakupilem nowa. Iskry dalej nie ma :(

Wiec zacząłem szukac na forum, najwiecej wyjasnil mi te temat:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=15

pytanie do was, czy opisany sposób na końcu jest OK (chodzi o wyjecie kabla WN i zmasowanie środkowego przewodu w kostce przy aparacie) zeby potwierdzic ze to HALL

Druga sprawa to stacyjka, wyczytałem ze tez może być przyczyna, ale czy gdyby to była stacyjka, to czy w 3 przewodach które wchodzą do cewki po przekręceniu stacyjki pojawiało by sie napięcie??

Pisze kolejny temat o tym samym aby zebrać myśli porady w jednym miejscu, i w koncu coś uradzić i zacząć sie cieszyć autem poki lato, w weekend VW mania a mój szrot ku... stoi, i pewnie do weekendu sie nie naprawi.

pozdrawiam i liczę na odpowiedz i pomoc.

: śr lip 29, 2009 16:37
autor: Paweł Marek
Dołóz sobie najpierw lekturę o czujniku położenia wału korbowego

: śr lip 29, 2009 17:01
autor: jabloniec
Paweł Marek pisze:Dołóz sobie najpierw lekturę o czujniku położenia wału korbowego
Możesz coś podpowiedzieć?? bo w szukajcie żadnych konkretów http://forum.vwgolf.pl/search.php?mode=results

bo dziś pół dnia zamiast pracować to szukałem, co to może być? Czy jest w miarę prosta metoda na sprawdzenie tego??

I jeszcze pytanie czy w kostce tej do aparatu na włączonym zapłonie, powinno pojawić się napięcie??

nie do końca jestem pewien, czy przy uszkodzeniu Halla silnik odpala, u mnie uszkodzeniu polegało na zerwaniu kabelka, i nie było iskry wiec nie ma możliwości żeby odpalił.

A co z reszta pytań??

: śr lip 29, 2009 17:08
autor: Paweł Marek
powinno być napięcie. Silniki z niesprawnym czujnikiem halla w aparacie zapłonowym dają się uruchomić, natomiast napewno nie uruchiomią się z niesprawnym czjnikiem wału korbowego.

: śr lip 29, 2009 17:20
autor: bart1887
Przerabiałem wczoraj z kumplem w pasacie podobny temat winna okazała sie kostka przy stacyjce gdy szukaliśmy przyczyn sprawdzałem napięcie na kostce ta która jest wpiętą do cewki i jak kumpel przekręcił stacyjkę to pojawiało sie napięcie ale próby odpalenia nic nie dawały nie było iskry dodam jeszcze że na włączonym zapłonie gdy wkładałem kostkę do cewki przeskakiwała iskra

: wt sie 04, 2009 13:51
autor: jabloniec
bart1887 pisze:Przerabiałem wczoraj z kumplem w pasacie podobny temat winna okazała sie kostka przy stacyjce gdy szukaliśmy przyczyn sprawdzałem napięcie na kostce ta która jest wpiętą do cewki i jak kumpel przekręcił stacyjkę to pojawiało sie napięcie ale próby odpalenia nic nie dawały nie było iskry dodam jeszcze że na włączonym zapłonie gdy wkładałem kostkę do cewki przeskakiwała iskra
Ciągnąć dalej temat, próby odpalenia powodują ze słychać podczas kręcenia rozrusznikiem, strzelanie przekaźników, wczoraj holowaliśmy auto do mechanika to na holu odpalił, wieczorkiem tez jeszcze odpalał, a dziś rano *#cenzura#* łosia, kreci i znowu przekaźniki strzelają. Wiec znowu holowanie do mechaniora :(

[ Dodano: 06 Sie 2009 16:37 ]
odpowiedz była dość banalna, poprzedni wlasciciel wsadził za mały akumulator, w dodatku był jeszcze mocno wyeksploatowany, i podczas prob odpalania napiecie spadalo do 8V, a to za mało. Po zmianie aku, odpala bez problemu. W zwiazku z czym mam na sprzedaż sprawną cewkę zapłonową, bo części elektronicznych nie można zwrócić.

Pozdrawiam