Strona 1 z 1

Prawidłowe napięcie "na" żarówkach

: śr lip 29, 2009 09:50
autor: Piasek
a więc pytanie: jakie powinno być prawidłowe napięcie w VW (Caddy np) mierzone na kostce żarówki reflektora przedniego ? Bo coś żółte te światełka takie... a mam założony "automat" włączający światła i obawiam się że on coś "nie teges"...

: śr lip 29, 2009 10:06
autor: pablo111l
coś koło 13 V
dużo osób zakłada przekaźniki dając w ten sposób napięcie bezpośrednio z aku na świecidła.
Jeżeli jest spadek rzędu 2 V to już warto zakladać przekaźniki
Co i jak jest na forum bo korzystałem.

: śr lip 29, 2009 10:51
autor: Racer
Piasek, zolte swiatla moga byc tez od starych wypalonych zarowek lub podpalonego automatu wlaczania swiatel w zaleznosci od tego jaki on jest i jak zostal zrobiony . Moj automatma 4 lata i juz slabnie mi podswietlenie zestawy wskaznikow a jak wlacze np postojowki to lepiej świeci. Sprawdz to u siebie ew jak masz bardzo stare zarowki to je wymien bo i tak beda lepiej swiecily:)

: śr lip 29, 2009 11:16
autor: Piasek
Żarówki raczej odpadają. Co 3-4 m-ce zakładam którąś nową bo to non-stop na światłach jeździ, dziury w drodze i ... i właśnie sobie uświadomiłem że to częste przepalanie żarówek może być spowodowane właśnie zbyt niskim napięciem... Sprawdzę.

: śr lip 29, 2009 11:47
autor: pablo111l
chyba na odwrót
ja przez 5 lat zarówek nie zmieniałem ok 60kkm
i one dalej świecą
napiecie miałem koło 11V
dlatego założyłem przekaźniki
nowe żarówki i jest troche lepiej
zastanawiam się nad wymianą kloszy

: śr lip 29, 2009 11:48
autor: Matador
Piasek pisze:i właśnie sobie uświadomiłem że to częste przepalanie żarówek może być spowodowane właśnie zbyt niskim napięciem...
nie może.. jest odwrotnie - wyższe napięcie to większe prawdopodobieństwo przepalenia..

: śr lip 29, 2009 11:57
autor: Racer
Matador pisze:
Piasek pisze:i właśnie sobie uświadomiłem że to częste przepalanie żarówek może być spowodowane właśnie zbyt niskim napięciem...
nie może.. jest odwrotnie - wyższe napięcie to większe prawdopodobieństwo przepalenia..
To prawda, Skoda FABIA np. ma wade fabryczna w postaci zbyt wysokich skokow napiecia na przwodach przy lampach i zarowki sie z tego powodu czesto przepalaja, wiec stosuje sie tzw druty oporowe. Niskie napiecie moze wydluzyc prace zarowki bo mniej nagrzewa sie element oporowy w zrowce ktory wytwarza swiatelko a wiec i na wybojach mniejsze prawdopodobienstwo jest uszkodzenia a wiec islabsze tez swiatlo. Jak pisalem wczesniej, zolty kolor tez jest wtedy jak zarowka swieci juz dlugo ale skoro czesto wymieniasz to raczej inna wada. Moze styki sa luzne w kostkach.