Strona 1 z 1

problem z manetką spryskiwacza

: wt lip 28, 2009 13:09
autor: gejzer6
mam problem z spryskiwaczem jak daje żeby pryskał na przednią szybę to pyska na tył jak daje na tył to pryska na tył wymieniłem już manetkę na inną i nadal jest ten sam problem czy są jakieś przekaźniki od tego albo co może być wadliwa

: wt lip 28, 2009 14:42
autor: Mavrick
Hmm moze byc zwarcie w kostce ewentualnie jakis domorosly elektronik celowo zmostkowal kable. Najlepiej odepnij kostke od silniczka wez miernik i niech jedna osoba naciska manetke a ty zobacz gdzie pojawiaja sie plus. Jezeli sie nie myle (nigdy przy tym nie grzebalem) to kostka powinna miec 3 kabelki. Mase, +w prawo +w lewo. Bo z tego co kojarze to jak kreci w prawo to leje na przod jak w lewo to na tyl lub tez odwrotnie.

: wt lip 28, 2009 15:39
autor: gejzer6
problem w tym że to działało i nagle puk i nie działa a nikt tam nie grzebał

: wt lip 28, 2009 15:47
autor: Lipek81
Jeżeli wcześniej działało i nikt nic nie grzebał, a wymieniona manetka jest ok, to prawdopodobnie pompka padła. Bo rozumiem, że niezależnie który sprysk odpalisz, to zawsze pryska tylny? Ogólnie to wygląda na manetkę i gdybyś wcześniej nie napisał, że ją wymieniłeś, to bym ją obstawiał.

: wt lip 28, 2009 18:05
autor: gejzer6
manetke wczoraj wymieniłem
a sprysk zawsze działa tylko na tył mimo tego czy daje do przodu czy do tyłu

: wt lip 28, 2009 19:04
autor: Lipek81
Odłącz wtyczke od silniczka spryskiwacza - podłacz miernik do wtyczki. Jak nie ruszasz manetki to ma tam być 0V. Jak będziesz dawał manetke na przedni sprysk, to pojawi się +12V, a jak dasz na tylny, to pojawi się -12V. Może też być na odwrót, w zależności, jak podłaczysz miernik. Jeżeli będzie tak, ja poisałem, to pompka do wymiany, a jak będzie coś inaczej, to manetka lub coś z elektryką - ale najczęściej manetka ulega uszkodzeniu.

[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 19:08 ]
A i możesz też sprawdzić pompke - podcłącz do jej pinów napięcie - powinien działać jeden sprysk, a jak zamienisz + z - to drugi.

: wt lip 28, 2009 19:09
autor: Freeq
Ja mam trochę inny problem... Jak wjadę w lekką dziurę lub na jakiś wybój to załącza mi się spryskiwacz z przodu i leje ile ma płynu... do tego włącza się wycieraczka i cały czas pracuje... "Pomerdam" trochę manetką i przestaje ale po chwili znowu tak się dzieje...

: wt lip 28, 2009 21:56
autor: gejzer6
Lipek81 pisze:Odłącz wtyczke od silniczka spryskiwacza - podłacz miernik do wtyczki. Jak nie ruszasz manetki to ma tam być 0V. Jak będziesz dawał manetke na przedni sprysk, to pojawi się +12V, a jak dasz na tylny, to pojawi się -12V. Może też być na odwrót, w zależności, jak podłaczysz miernik. Jeżeli będzie tak, ja poisałem, to pompka do wymiany, a jak będzie coś inaczej, to manetka lub coś z elektryką - ale najczęściej manetka ulega uszkodzeniu.

[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 19:08 ]
A i możesz też sprawdzić pompke - podcłącz do jej pinów napięcie - powinien działać jeden sprysk, a jak zamienisz + z - to drugi.
jutro sprawdze co i jak to napisze dziękować

: śr lip 29, 2009 11:04
autor: Mavrick
Freeq pisze:"Pomerdam" trochę manetką i przestaje ale po chwili znowu tak się dzieje...
Juz sobie odpowiedziales....uwalona manetka. Moze byc tez tak ze zabrudzily sie styki w manetce i robi zwarcie...najlepiej jakbys ja rozebral i zobaczyl.

: śr lip 29, 2009 13:03
autor: Freeq
Mavrick, żeby dostać się do manetki muszę zdjąć kierownicę tak?

: śr lip 29, 2009 13:05
autor: norek111
Freeq pisze:Mavrick, żeby dostać się do manetki muszę zdjąć kierownicę tak?
niema innej opcji

: śr lip 29, 2009 13:44
autor: Freeq
Mam nadzieje, że na forum znajdę jakiś tutorial jak zdjąć kierę z AirBagiem...
Jeśli nie znajdę to napiszę :) A na razie to spadam do pracy :)

: śr lip 29, 2009 16:32
autor: gejzer6
jak bedziesz ściągać kiere z poduszką to najpierw odepnij aku a później zdejmnij poduszke ogolnie banalne potrzbna narzędzia to imbus 4 i klucz nasadkowy albo oczkowy giety 24

[ Dodano: 30 Lip 2009 12:14 ]
u mnie okazalo się że pompka jest walnięta chyba membrana poszła