Strona 1 z 1

2 spore problemy, i w związku z tym prosze o pomoc.

: pt paź 28, 2005 15:51
autor: EverFrost
1. Zapuszczam silnik, i jak wiadomo zalącza się ssanie tylko problem w tym że już sie nie wylącza po krótkiej chwili samochód wchodzi na takie obroty że praktycznie nie musze używac pedaly gazu by przyspieszać, nie muszę dodawać ze gdy sie już rozgrzeje to huk jest niesamowity. Podobnież sa dwie opcje albo silnik krokowy, albo sonda lambda.

2. Zapuszczam silnik trzymając nogę na sprzegle i do tego momentu wszystko jest ok, samochód stoi na tzw. luzie, zdejmuje nogę z sprzęgla i rozlega sie dosyć glośne trzeszczenie, wciskam sprzeglo i w/w trzeszczenie zanika. o co chodzi?

Pomoże ktoś sprecyzowac usterkę. Dzieki wielkie. Pozdrawiam

: pt paź 28, 2005 17:07
autor: magik
witam!
jeśli chodzi o pierwszy problem, to.. nie mam zielonego pojęcia.. może dlatego,że mam diesla,a o benzyniakach za dużo nie wiem.. ale z wydaje mi się,że jesli silnik krokowy byłby uszkodzony, to po prostu nie trzymałby wolnych obrotów i gasł.. jeśli tam masz monowtrysk,to może jakiś układ sterujący jest uszkodzony..

jeśli chodzi o drugi problem, to wydaje mi się, że jest to łożysko oporowe..

ew. mogę Ci polecić kolegę, który pracuje jako mechanik na warsztacie w Będzinie. jeżdżę do niego z problemami, które są ponad moje siły..

: pt paź 28, 2005 18:10
autor: Kaczor
to że masz 1.8 nic nie mówi - oznaczenie podaj

: ndz paź 30, 2005 11:11
autor: EverFrost
syncro2,

Z tego co sie dowiedzialem (notabene od Ciebie i dzieki Ci za to) w/w silnik ma oznaczenie RP

: ndz paź 30, 2005 12:30
autor: Smaczny
O obrotach w RP jest troszkę na forum:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23754

: ndz paź 30, 2005 12:58
autor: vwfun
jesli chodzi o 1 problem miałem tak i to był silniczek krokowy.samochod nie chodzil na wolnych obrotach a i zawieszal sie czasem na wysokich obrotach.szału mozna bylo dostac.pozdro

Re: 2 spore problemy, i w związku z tym prosze o pomoc.

: ndz paź 30, 2005 20:42
autor: sas_gti
STEFAN pisze: Podobnież sa dwie opcje albo silnik krokowy, albo sonda lambda.
ja bym dodał jeszcze trzecią , potencjometr przpustnicy...

co do krokowca to jak sie zawiesi na obrotach to otworz maske i opukaj go czyms twardym (metalowym) , oczywiscie z wyczuciem, jak zauwazysz jakies zmiany na skutek pukania to bedzie to krokowiec, aczkolwiek jak nie bedzie to pukanie na niego wplywalo to i tak nie ma pewnosci ze jest dobry niestety

O jaki huk ci chodzi jak sie co rozgrzeje??

jesli chodzi o drugi problem to kurde sprzeglo moglo sie posypac i docisk terkocze ale nie wiem, a mozesz z tym jezdzic czy nie idzie ruszyc??