Strona 1 z 2

[mk2] zbieżność tylnych kół

: pt paź 28, 2005 13:53
autor: MichalMys1
Witam,
mam pytanie ile moze kosztowac(chociaz przedział cenowy) ustawienie zbieżność tylnych kół! Jeden z mechaników powiedział mi ze to jest drogie ,ale ile to nie powiedział!Aha golfik był (chyba)walniety tylny bok-nie wiem dokładnie bo nie było to za mojej kadencji
Pzdr

: pt paź 28, 2005 14:03
autor: qra
nie wiem czy w ogole da sie ustawic zbieznosc tylko tylnich kol. ale caly zestaw u mnie w miescie w renomowanym warsztacie kosztuje 70 zl, wchodzi w to zbieznosc oraz geomteria + ustawienie kierownicy jesli jedziesz prosto a masz lekko skrecona.

: pt paź 28, 2005 14:07
autor: Arcturus
tego sie chyba faktycznie nie da ustawic niewiem jak w MkII ale w MKIII na pewno geometria tylnich kół nie jest regulowana! Jak cos nie tak to trzeba belke wymieniac! Taki patent i nic nie poradzisz!

: pt paź 28, 2005 14:09
autor: qra
Arcturus pisze:tego sie chyba faktycznie nie da ustawic niewiem jak w MkII ale w MKIII na pewno geometria tylnich kół nie jest regulowana! Jak cos nie tak to trzeba belke wymieniac! Taki patent i nic nie poradzisz!
zle mnie zrozumiales. nie napisalem, ze nie da sie ustawic TYLNICH KÓŁ tylko, ze nie robia tak ze same tylne tylko wszystkie 4 koła. a ustawic sie da na pewno. :)

: pt paź 28, 2005 19:19
autor: hasny
Moim marnym zdaniemnie nie ma regulacji na tylnich kołach, mogę się mylić. Ale jeśli jest to niech mi ktoś wyjaśni jaka tzn jeżeli koła tylne są na osi (prostej ) to jak je można ustawiać. Przód to co innego koła są na drążkach można wkręcić lub wykręcić., a tył?....... Moim zdaniem przednie koła regulowane są względem tylnich. :hmm:

: pt paź 28, 2005 20:21
autor: JAFO
To jest wahacz wleczony, piasty na stałe przykręcone do wahacza.
Serwisowo to nie jest element regulowalny, ksiązka tak podaje. Jednak i hełm można wywrócić na lewą stronę. :helm:

: pt paź 28, 2005 20:30
autor: MAPET
to niezly mechanik ;) drogie hahaha
pojede do niego i mu zaplace ile chca jak mi tyl przestawi ;)

tyl to belka i tam nic sie nie ustawia!
ustawia sie z przodu kąty pochylenia i w sumei zebierznosc przodu wzgledem tyłu i tyle...

jak walniety to nic nie zrobisz bedzie 4 slady robil zamiast 2 :D
pzdr

: pt paź 28, 2005 20:32
autor: Dragon
Nie ma czegoś takiego w golfie jak regulacja zbieżności tylnych kół.
Przecież tam nie ma nawet czym regulować!

: pt paź 28, 2005 20:35
autor: hasny
to niezly mechanik Wink drogie hahaha
pojede do niego i mu zaplace ile chca jak mi tyl przestawi Wink

tyl to belka i tam nic sie nie ustawia!
ustawia sie z przodu kąty pochylenia i w sumei zebierznosc przodu wzgledem tyłu i tyle...

jak walniety to nic nie zrobisz bedzie 4 slady robil zamiast 2 Very Happy
pzdr

Nie ma czegoś takiego w golfie jak regulacja zbieżności tylnych kół.
Przecież tam nie ma nawet czym regulować!




zgadzam się z tymi postami
Jak ktoś myśli inaczej niech napisze jak regulować koła tył.

: pt paź 28, 2005 23:40
autor: MAPET
chlopaki nie wiecie jak ... młotem 5 kilowym w bele!!! :D ale pamietajcie ze jak powiedział mechanik to drogo jest!!! :)
pzdr

: pt paź 28, 2005 23:57
autor: marti77
MAPET pisze:chlopaki nie wiecie jak ... młotem 5 kilowym w bele!!! :D ale pamietajcie ze jak powiedział mechanik to drogo jest!!! :)
pzdr
Buhehhe.. ja dziś takowym młotem waliłem by tuleje metalowo-gumowe zamontować:).. Poszło jak po maśle .... ale zbieżności nie przestawiłem :grin: Pozdro...

: sob paź 29, 2005 00:03
autor: MAPET
bo waliles nie w to miejsce co trzeba ;) najlepiej zdjac koło i tuż przed lożyskiem... kąty pochylenia kól tylnich regulujemy waląć młotem w sam środek belki od dołu... to nam sie koła schodza dołem ku sobie.. odwrotnie waląc powodujemy odwrotny skutek ... ot co :)
sorki za OT ;)
pzdr

: sob paź 29, 2005 19:45
autor: Dragon
Jest jeszcze jedna opcja: wysoki krawężnik i dobry ręczny...

: sob paź 29, 2005 20:14
autor: Kaczor
oj panowie - da się ustawić , bo czasem jak auto jest walone za mocno i źle poprostowane to nawet prosta belka nie pomoże - miałem mk III gdzie prawy tył był zbieżny 2,5 mm , a lewy rozbieżny 3 mm - wystarczy tylko rozgarnięty mechanior i przyrządy - auto jeździ do dzisiaj prosto , w zime bez problemów z zachowaniem kierunku jazdy - a robi się to podkładając dystanse pod kopyta piast