[mk3] manualna klimatyzacja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

[mk3] manualna klimatyzacja

Post autor: damiano_mo » pn lip 27, 2009 19:06

witam

miałem dzisiaj mały problem. jechałem przez miasto z klimą wszystko ładnie pięknie. stoję na światłach klima chłodzi i nagle mały dymek lub para spod maski. wyłączyłem klimę szybko stanąłem na poboczu pod maską nic nie zauważyłem dziwnego. w trakcie jazdy włączyłem klimę i nic pompa nie chodzi i nic nie chłodzi. zaznaczam że klimatyzacja już nie chłodziła zbyt dobrze czyli kończył mi się czynnik i był w trakcie chłodzenia dziwny zapach grzyba :grin: :grin: . klima chłodziła 2 rok już. nabita była jeszcze u germanów i tak już kupiłem.

- czy przez to że nie ma czynnika w układzie pompa nie załącza się??
- dlaczego uciekł czynnik?? (tak podejrzewam że stąd ta para dymek)
- czy jak się już kończy to jakiś zawór resztki wypuszcza czy jak?
- czy mogę coś sprawdzić vagiem w tym przypadku?
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 19:44 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn lip 27, 2009 19:10

damiano_mo pisze:- czy mogę coś sprawdzić vagiem w tym przypadku?
nie

[ Dodano: 27 Lip 2009 19:12 ]
damiano_mo pisze:- dlaczego uciekł czynnik??
jesteś tego pewien,czy tak sobie wymyśliłeś

[ Dodano: 27 Lip 2009 19:13 ]
podjedz do kolesi od klimatyzacji i będziesz miał pewność czy nastąpiło rozszczelnienie układu


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » pn lip 27, 2009 19:33

tak mi się wydaje bo skąd ta para czy tam dymek jak zwał tak zwał. i po tym pompa nie chodzi od klimy



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lip 27, 2009 20:28

jak nie ma czynnika , to czujnik ciśnienia nie pozwoli na włączenie kompresora , a czynnik mógł uciec w wielu miejscach , chłodnica klimy , sprężarka lub któryś z o-ringów , musisz sprawdzić ciśnienie w zakładzie , jak nie będzie czynnika to nabić ze środkiem który pozwoli zlokalizować nieszczelność , ale to tylko w zakładzie który się tym zajmuje



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn lip 27, 2009 21:05

napełnią układ azotem i sprawdzą nieszczelność,sam nie sprawdzisz na oko


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » wt lip 28, 2009 15:28

ok spoko dzisiaj jadę na sprawdzenie. podejrzewam że coś z chłodnicą lub tym wężem co idzie do chłodnicy bo w tamtym tygodniu wymieniałem chłodnicę wody i żeby ją wyciągnąć odchylałem chłodnicę od klimy dosyć mocno i coś zruszyłem. może przewód jakiś lub o-ring.



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt lip 28, 2009 16:37

Witam
Jak koledzy wczesniej pisali, że układ ma czujnik ciśnienia jak nie ma czynnika chłodzącego żeby kompresor(sprężarka) się nie zatarł bo wypłuje z siebie olej. W golfie jest przy osuszaczu (filtr wilgoci) a jest za zderzakiem przednim w stronie prawej ( pasażera). W układzie krąży gaz( freon R 134a) z olejem zazwyczaj jak jest wiekszy ulot to widać tłuste plamy. Tak jak koledzy pisali najlepiej podjechać do warsztatu co w tym się specjalizuje a nie kupili maszynke do napełniania i wielka reklame maja, nic po za tym, więc takich sobie daruj.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lip 28, 2009 16:42 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » wt lip 28, 2009 16:44

ok dzięki dzisiaj zobaczę co i jak. to dam znać



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lip 28, 2009 16:50

przepraszam ze sie wtrące, mam pytanie dotyczace klimy , otoz koledze powiedzieli fachowcy ze wymiana osuszacza to jeden wielki mit i nie jest powiedziane , ze musi on byc wymieniany, ja probowałem go przekonać ze to jst taki filtr , wylapywacz wilgoci i musi byc wymieniany przynajmniej raz na 2 lata, ale on swoje, patrzy na mnie jak na czubka i wierzy temu swojemu majstrowi ( który notabene wczesniej mu klime nabijał, ale nie sprawdzil szczelnosci i wszystko wyleciało , wiem ze partacz i podejrzwam ze to on sobie kupił maszynke i tylko tyle wie na ten temat :) ) podejrzewam, ze to ten sam rzezbiarz ktory robił mu swapa silnika w poprzednim aucie i tak włozyl silnik , ze jakis bład co chwile wywalało , kolega ten mój jest taki pomysłowy , ze ostatnio zastanawial sie czy nie da sie naprawic fajkocewki :) bo mu jedna niedomaga :)
dajciee mi jakies rzeczowe argumenty , które przekonaja go do tgo ze to sie wymienia :) , bo ja juz siły nie mam do niego, ogolnie to złotówa z niego jest wiec nie ma sie co dziwic, wszystko po jak najmniejszych kosztach ( kiedys chciał załozyc uzywany sworzen wahacza al mu to z głowy wybilismy) taki ananas :)

Sorka jeszcze raz za OT, pozdrawiam.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt lip 28, 2009 17:14

witam
filtr (osurzacz) jak sama nazwa wskazuje że on wyłapuje wilgoć z ukladu dlatego że woda w niskich temp. zamarza i szkody narobi, po to on jest bo w parowniku (pod deską w gaz porafi miec poniżej 0 temperature, w każdej ksiązce pisza że co dwa lata "powinno" się wymieniać, dlatego że jak wkład w filtrze sie rozleci bo zadużo wilgoci wchonie, nawet można powiedzieć klima może być do wymiany. Zapcha zawór rozprężny, parownik a najgorzszm przypadku zatrzeć sprężarke, dlatego się mówi wymieniać profilaktycznie. Tak mniej więcej jest w teori, w praktyce mało kto to robi :). Moim zdaniem "tylko moje" ( z mojego doświedczenia) że jak układ nie był otwierany (naprawiany) i jest szczelny (czyt. małe nawet bardzo małe ubytki czynnika wychodzi to w recycling-u) to bym powiedzial ze taki filtr długo wytrzyma tak mysle 4 lata spokojnie. Jak juz układ był rozkręcany to wiadomo żywotnośc napewno bedzie krótsza i trzeba mieć to na uwadze. narazie tyle napisze na ten temat, bo pisze z głowy jak bym zaglądnął do swojej pracy dyplomowej to bym więcej napisał.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lip 28, 2009 19:20 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » wt lip 28, 2009 21:25

ok panowie. byłem nabić klime. wszystko szczelne srpawdzone zero spadków ciśnień odgrzybiona nabita i nie działa dalej. :panna: :panna: jak właczam klimę to przekażnik tyka. podmieniałem przekażnik i dalej nic. po włączeniu AC w aucie niema napięcia we wtyczce tej od sprężarki. bezpieczniki całe.

- czy są jeszcze jakieś dodatkowe przekażniki czy bezpieczniki??
- czy można na krótko sprawdzić??
- może kabelek się upalił?? czemu??

ma ktoś schemat podłączenia elementów klimatyzacji wtyczek zaworów itp itd?? bo ja książkę pożyczyłem i nie wiem kiedy mi odda kuzyn
Ostatnio zmieniony wt lip 28, 2009 21:26 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 1 raz.



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt lip 28, 2009 21:36

sprawdz czujnik on steruje klimą i wentylatorami a czujnik jest pod zderzakiem za kierunkowskazem prawym- pasażera, jak dobrze pamietam to piny 1-2 zmostkujesz to klima powinna sie załaczyc 3-4 to 2 bieg wentylatora, albo sprawdzic miernikiem czy jakie napiecie na piny przychodzi

Może to Tobie pomoże

[ Dodano: 28 Lip 2009 21:39 ]
a tak a propo co to za warsztat że napełnił klime i nie dziala ehh tragedia,njapierw sie sprawdza czy ona pracuje a pozniej sie napełnia i po jakiemu napełnił chyba przez złącze wysokiego cisnienia czy sprężąrke na kótko właczył?? pozdro



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » wt lip 28, 2009 21:55

na temat zakładu nie będe się wypowiadał :panna: :panna: :panna:

a ten czujnik jest tam koło oszuszacza?



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt lip 28, 2009 21:58

tak jest w niego w podstawe wkręcony



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 364 gości