Strona 1 z 1

Hamulce

: sob lip 25, 2009 22:23
autor: Jajcek
mam mały problem z hamulcami (przód tarcze, tył bębny). wymieniałem ostatnio tylne cylinderki hamulcowe (zamontowałem cylinderki LPR). układ odpowietrzony został prawidłowo. hamulce spisywały sie ok ale będąc daleko od domu (ok 450 km) coś się w nich sypnęło. stojąc w korku i trzymajac nogę na pedale hamulca pedał jakby wpadł niżej. podpompowanie nic nie dało. mam wrażenie że auto hamuje tylko przodem (ale to tylko moje odczucia). jedno jest pewne auto hamuje o wiele słabiej. sprawdzałem i wycieku płynu hamulcowego nigdzie nie ma (koła od wewnątrz też suche). poziom płynu utrzymuje sie na stałym poziomie. czy to możliwe by siadła mi pompa hamulcowa albo servo? jeśli to faktycznie padła pompa hamulcowa to czy jest możliwe wymienienie starego serwa i pompy na pompę która pracowała z układem abs. mam jeszcze pyatnie czy potrzebuję jakąś inną pompę gdy wymienię tylne hamulce z bębnów na tarcze??? dzięki za info

: sob lip 25, 2009 23:13
autor: dziabi3
na początek odpowietrzanie jeszcze raz

potem się zobaczy


jak dasz z tylu tarcze to raczej nie la możną założyć pompę o większej średnicy

teoretycznie silniejsze heble ale sam jestem ciekaw czy zeczywiscie

: sob lip 25, 2009 23:15
autor: mate64
mocniejsze jeśli są sprawne :grin: ori tarcze z mk2/3 tarcze na zadku cierpią na"artretyzm" ręcznego i zapiekanie tłoczków :grin:

: sob lip 25, 2009 23:59
autor: dziabi3
chciałem właśnie o tym napisać ze tarcze są niezbyt

wiec większa pompa lepsze cheble ? i mniej noga cisnie?


bo podjechał d mnie kolega mk3 1,6 101 kucy i chble miał boskie , cyki i on na szybie :helm:

: ndz lip 26, 2009 16:09
autor: Jajcek
Odpowietrze ponownie hamulce i zobaczę czy pomogło. Poczas odpowietrzania hamulców po wymianie cylinderka okazało się iż płyn hamulcowy nie leci i dopiero za którymś naciśnięciem pedału hamulca płyn poleciał. Mozliwe by jakis "syf" był w przewodach i by to on blokował przewody?

: ndz lip 26, 2009 21:16
autor: dziabi3
albo tak mocno był zapowietrzony



kup kolego nowy płyn i przelej układ nowym płynem , ja tak zrbilem


odsysasz tyle ile się da strzykwą z zbiorniczka płynu i zalewasz

potem biegniesz do kul zakładasz krótki werzyk na odpowietrznik i wkładasz go do kubeczka z odrobina płynu i odkręcasz odpowietrznik a nowy plyn sam grawitacyjnie przepłucze układ lub możesz trochę pompować ale sie nie zaleca ruszać pompy

bo niby syfy sie nie wypłuczą tak było na tvn turbo

najlepiej mic odsysacz do tego podobno

tylko pamiętaj o dolewaniu płynu