Strona 1 z 2

Dławi się przy ruszaniu z miejsca

: sob lip 25, 2009 20:29
autor: czechu_01
Witam,
Taki problem mam, w zasadzie od momentu kupna gofra - stoję na światłach, wbijam jedynkę, dodaję gazu, puszczam sprzęgło, obroty wchodzą na powiedzmy 1000 żeby w momencie spaść na te 850. Wtedy muszę się ratować mocniejszym wciśnięciem prawego pedału żeby kangura nie odstrzelić. Jak już ruszę z miejsca to dalej jest git. A jak się stoi w miejscu i szybko tryknie pedał gazu to zamiast się wkręcić na obroty one lekko spadają i wracają do pozycji wyjściowej (ok 850).
Jakieś pomysły? Trochę mnie to drażni bo czasami jest potrzeba szybciej ruszyć czy coś i się nie da.
Z góry dzięki za pomoc.

A,
kable, świece, palec, kopułka filtr powietrza są ok.

: sob lip 25, 2009 21:21
autor: Paweł Marek
Przepływomierz, TPS, ustawienie rozrządu i zapłonu

: sob lip 25, 2009 21:46
autor: czechu_01
A czy sprawdzenie TPS można wykonać wg tej porady kolegi homsky http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826 ? Chodzi mi o rodzaj silnika

: sob lip 25, 2009 22:10
autor: Paweł Marek
Nie w 2E jest znacznie prościej. Tu jest pojedyńczy potencjometr. Włączasz zapłon i mierzysz napięcie na kablu chyba środkowym ręcznie otwierając przepustnicę. Napięcie ma płunnie bez przerw czy skoków zrastać od ok 0,8 do ok 4,5 volta

: sob lip 25, 2009 22:17
autor: czechu_01
Gofer ma nalatane 280kkm więc jest opcja, że potencjometr się wytarł?
A, pewien gościu doradził mi żeby sobie zobaczyć czy nie mam zamienionych przewodów od podciśnienia. Może to mieć związek?

: sob lip 25, 2009 23:20
autor: dziabi3
tak jakby na jałowej dawce szedł podczas ruszania

tps lub przeplywka po sprawdzeniu cechów rozrządu i zapłonu

: ndz lip 26, 2009 01:03
autor: czechu_01
Jak zwykle zapomnialem dodac, ze na zimnym silniku jest najgorzej. Jak sie rozgrzeje jest lepiej, ale tylko troche.

: ndz lip 26, 2009 09:03
autor: Paweł Marek
czechu_01, sprawdzaj te rzeczy cośmy napisali. O sprawdzaniu przepływomierza bardziej dokładnie wiele razy było pisane. TPS oczywiście że mógł się wytrzeć, tak samo potencjometr w przepływce, która ponadto może mieć uszkodzenie mechaniczne - klapka ma chodzić bez ocierania. LPG masz? A przewodów podciśnienia to tam nie masz za wiele. Byle były szczelne, zmienić niechcący możesz tylko kolejność podłączenia przu termostaciku w pokrywie filtra powietrza, a to niema znaczenia

: ndz lip 26, 2009 10:11
autor: czechu_01
Ok, jak tylko przestanie padać to jeszcze dzisiaj sie za to wezmę. A LPG nie posiadam :D

[ Dodano: 26 Lip 2009 16:56 ]
Posprawdzałem to o czym pisaliście i wyszło:
- czujnik położenia przepustnicy jest sprawny, napięcie wzrastało równomiernie od 0,7V do ok 4,6v
- potencjometr przepływomierza pokazywał od 0,6k do ok 1,0k i również bez skoków i z powrotem
- klapka przepływki chodzi gładko, nic nie ociera
- napięcie mierzone na pinie 2 z masą na przepływomierzu pokazało:
na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie 0,33V
na włączonym zimnym silniku 1,60V
na włączonym rozgrzanym silniku ok 1,25V

Jakieś rady, bo wg Twojego opisu gdzieś na forum
rzeczywisty sygnał z przepływki do eku. Wtyk podłączony, zapłon włączony silnik zgaszony - 0,26 V. Silnik zapalny chłodny 1.3V, w miarę rozgrzewania (i spadku obrotów) napięcie obniża się do 0,8 V. Po dodaniu gazu napięcie wzrasta, maks to około 4,5V
te napięcia są za wysokie. Z czego to może wynikać?

: ndz lip 26, 2009 20:37
autor: Paweł Marek
Na razie tymi napięciami wyższymi się nie przejmuj, zrób jeszcze taki sam test jak z TPS, Czyli włącz zapłon, podnieś pokrywę filtra i palcem popychając klapkę patrz na napięcie, wzrasta stopniowo (u mnie akurat od 0,26 ale 0,33 to chyba w tolerancji będzie) aż do 4.5 - 5V.
Ale już mogę ci napisać że TPS jest sprawny na bank, a przepływka na 95 procent.
Koniecznie teraz przy takim zachowaniu silnika sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonu. Ustaweienie rozrządu najlepiej sam a zapłonu patrz na ręce mechanikowi, niech ustawia na -6 przy normalnych jałowych obrotach. Piszę o tym dlatego że w wielu serwisówkach jako odpowiednie podawane są dane do 2E takie same jak do PB czy PF z MK2 (czyli 6 stopni przy 2250 obrotach przy wcześniejszym przegazowaniu silnika) i jeśli mechanik tak ustawia to będzie źle.

: ndz lip 26, 2009 20:40
autor: czechu_01
Z tym rozrządem to choćbym chciał, nie wiem jak :grin: Na tym się już nie znam. Poszukam, powinienem coś znaleźć.

: ndz lip 26, 2009 20:45
autor: Paweł Marek
znajdziesz na forum wsio. Samo sprawdzenie jest proste bo wystarczy że zdejmiesz tylko górną część osłony paska rozrządu i zobaczysz co trzeba.

: ndz lip 26, 2009 20:59
autor: jeryk10
A jak Ci chodzi na wolnych brotach jak jest gorcy Podlaczales go pod VAGA

: ndz lip 26, 2009 21:02
autor: czechu_01
Wolne obroty ma stabilne, bez zarzutów. VAG nie wykrył żadnych błędów.