Strona 1 z 1

Zdzieranie opon po geometrii!!!

: sob lip 25, 2009 20:28
autor: kolonet
witam
Mam problem z moim golfem mk3.Po wymianie amortyzatorow przod i zrobieniu pelnej geometrii pojawily sie 2 problemy.
- kierownica lekko przestawiona w lewo
- zdzieranie opon - prawy przod moco lewy przod lzej.

Ta stacja obsugi gdzie to ustawialem jest ponoc ''najleprza" w okolicy. Auto zostalo podniesione na podnosciku do gory i przy pomocy laserow i komputera zostalo wszytko ustawione. Dostalem nawet wydruk i kolo mi powiedzial ze katy ladnie wyszy i wogole.

Gdy pojechalem do niego po 3 tyg pokazac mu opony to skoczyl na mie mowiac ze wszytko z jego strony jest ok....ale ja widze ze OK NIE JEST.

Prosze o pomoc co moze byc nie tak - czy w starszych autach to jest niedobra metoda moze nalezy ustawiac przy nacisku masy auta a nie w powietrzu.

Dodam jeszcze ze przy ostrym skrecie w lewo gumy piszcza.

: sob lip 25, 2009 20:35
autor: Wałek
kolonet, ale pytanie
wiadomo, że zle ustawione, jedz do nastepnego mechaniora, a tamta stacje opisz ze *#cenzura#* sprawę

: sob lip 25, 2009 20:39
autor: ŁukaszMan
kolonet pisze:Dodam jeszcze ze przy ostrym skrecie w lewo gumy piszcza.
Tu bym stawiał na kąt pochylenia koła. Standard przy wymianie amora. Ale po to jest stacja diagnostyczna żeby to ustawić.

Szczerze mówiąc to jakieś d..... ustawiały Ci ta geometrie. Jedz do innej stacji diagnostycznej.

: sob lip 25, 2009 20:43
autor: Krzysiek W.
kolonet pisze:Prosze o pomoc co moze byc nie tak - czy w starszych autach to jest niedobra metoda moze nalezy ustawiac przy nacisku masy auta a nie w powietrzu.
Jak to w powietrzu? To koła nie dotykały najazdu? Jedż gdzie indziej.

: sob lip 25, 2009 20:45
autor: kolonet
Moge wieczorem cyknac fote togo pomiaru co koles mi wydrukowal- pokaze jakie konty sa obecnie. Ja sie na tym niestety nie znam i nie wiem czy os ok - ale wy drodzy koledzy moze cos z tego wywnioskujecie.

: sob lip 25, 2009 20:52
autor: ŁukaszMan
fotke możesz zapodać.
Ale tak jak kolega wyżej pisze,geometrie ustawia sie gdy auto stoi na glebie bo gdy je podniesiesz i ustawisz to wiadomo że po opuszczeniu auta koła zmienią troszkę swój kąt. (siła docisku). I przy ustawianiu geometrii usztywnia się kierownice żeby później nie była krzywa tak jak to wyszło u Ciebie.

[ Dodano: 25 Lip 2009 20:54 ]
Jednym słowem fachowcy to robili. :panna:

: sob lip 25, 2009 20:56
autor: Wałek
kolonet pisze:Auto zostalo podniesione na podnosciku do gory i przy pomocy laserow i komputera zostalo wszytko ustawione. Dostalem nawet wydruk i kolo mi powiedzial ze katy ladnie wyszy i wogole.
o ku................wa

: sob lip 25, 2009 20:58
autor: dziabi3
haha


golfa nie ustawia się w powietrzu

tylko na czas poprawki konta sie podnosi odkręca przestawia i przykręca potem na glebę i pomiar


tak mi powiedział mój mechanik bo nazekal ze do golfa jak sie niema rozpieracza do nastaw konta to trzeba podnosić opuszczać i pomiar

kolego a jak ci drze oponę z której strony?

bo jak po całości ci sie robi łysa to amortyzator nie trzyma i zdziera


widziałem to u kumpla w ciągu 2 miesięcy zdarło mu prawie na łyso a jeździ morze 500km miesięcznie

: sob lip 25, 2009 21:00
autor: kolonet
Dokladnie, tez tak uwazam ze w powietrzu cokolwiek ustawiac jest bez sensu bo po opuszczeniu zaczynaja dzialac sily i konty oraz zbierzonsc moga "uciec" - nie trzeba byc fachowcem zeby to wiedziec wystarczy logicznie pomyslec.

fote wrzuce jak mowilem - jak narazie wielkie dzieki

[ Dodano: 25 Lip 2009 21:07 ]
kolego a jak ci drze oponę z której strony?
Opony drze z zewnetrznej krawedzi ok 1cm
-prawe kolo po 3 tyg ok 1000km, ztarlo ok 1mm na glebokosci
-lewe pol z tego

: sob lip 25, 2009 21:42
autor: dziabi3
kolego przystaw kątownik do kola na betonie ale nie opieraj do opony

tylko przez np 2 pudelka zapałek do rantu felgi

musi być idealnie prosto


bo te zdzieranie jest zajebiście mocne


gdzie po 1000km taki ubytek


jedz do gościa weź go i jedz gdzie indziej na geometrie i niech opony ci kupi nowe jak będzie źle


a jak nie to do rzecznika praw konsumenta z wydrukiem z obu stacji

: ndz lip 26, 2009 15:28
autor: kolonet
OK oto pomiar ktory dostelem na tej felernej stacji diagnostycznej.Przepraszam ze dwie wartosci sie rozmyly ale wczoraj jak pokazywalem to temu baranowi to deszcz padal...
Obrazek

Jesli ktos wie cos w tym temacie chetnie wyslucham opini.

Jeszcze pytanie do kolegi dziabi3

co ma byc idealnie wzgledem czego jak przyloze ten kontownik do kola, bo nie bardzo rozumiem...

: ndz lip 26, 2009 16:11
autor: wojtas4589
kolonet, podszkol się troche to będziesz mógł podyskutować z mechanikiem i mu dopiec jak coś spiepszył :grin: http://www.wimad.com.pl/index.php?p=1&id=25